SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017
Re: SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017
Väl genomförd match från våran sida. Trots att Skellefteå har mycket puck inledningsvis håller vi försvaret ganska tätt, och släpper inte till allt för mycket. Som tidigare nämnts, så är det fantastiskt att vi har en förstakedja som levererar. Men ler någonsin Bourqe? Ser väldigt sammanbiten ut hela tiden, haha.
Högström och Reideborn ruskigt bra idag.
Högström och Reideborn ruskigt bra idag.
Ja intentionerna och tempot i anfallszon i tredje passar för övre halvan av tabellen.pulverapa skrev:Vi känns som ett gäng Järnkaminer. Det har man inte sett på ett par år. Det kan bli topp 6.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Avskaffa tre mot tre.
Observation:
Det är ganska länge sedan jag känt "fan, vi är bra!" i början av en säsong. Så känner jag efter de senaste fem perioderna. Vi spelar bra. Vi gör såna mål som måste göras för att vinna. Hoppas de håller spåret nu.
Det är ganska länge sedan jag känt "fan, vi är bra!" i början av en säsong. Så känner jag efter de senaste fem perioderna. Vi spelar bra. Vi gör såna mål som måste göras för att vinna. Hoppas de håller spåret nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nä PP måste sitta. Jag kräver inte perfektion med tanke på hur det sett ut men 10-20% måste man ändå klara.Mattias_87 skrev:Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Måste även stämma in i hyllningskörerna till Högga. Han är majestätisk (och jag har sagt det många gånger förr). Tyvärr är han på tok för bra för SHL. Vi skulle signat honom på 5-6 år på direkten men ringer NHL så finns det ju inget att göra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bästa backen i shl för shl spel.Praetori skrev:Nä PP måste sitta. Jag kräver inte perfektion med tanke på hur det sett ut men 10-20% måste man ändå klara.Mattias_87 skrev:Mycket ser bra ut. Men har vi det powerplay vi har kommer vi aldrig hamna på den övre halvan. Det är omöjligt.
Måste även stämma in i hyllningskörerna till Högga. Han är majestätisk (och jag har sagt det många gånger förr). Tyvärr är han på tok för bra för SHL. Vi skulle signat honom på 5-6 år på direkten men ringer NHL så finns det ju inget att göra.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
5 Punkter:
1.Skönt att vi redan nu med besked vet att vi har en förstakedja som kan producera, viktigt att veta att kemin mellan Ante och Burken sitter redan nu.
2.Jag var den första att gnälla att Adam ej fungerade förra säsongen så nu ska jag också vara den första att hylla honom, jäklar vilken skillnad det är bara på 1 år. Påminner mycket om självförtroendet och spelet från 13/14.
3. Högström är helt galet grym, han är bokstavligt talat majestätisk som han håller i pucken och bara driver den förbi och upp till målchans. OS är absolut aktuellt. Bästa backen i SHL? Nästan så att man börjar oroa sig för en flytt trots att han har kontrakt även över 18/19.
4.Effektiviteten är en markant skillnad, skönt att vi nu även kan ha lite flyt och tur med oss.
5.Styrkan att ta 6 poäng och avgöra sent mot både aik och Brynäs är stor, tippade topplag. Ska jag vara ärlig så tycker jag vi har varit det bättre laget i alla matcher förutom mot Hv. Är något orolig för när dippen kommer och hur länge den kommer sitta.
1.Skönt att vi redan nu med besked vet att vi har en förstakedja som kan producera, viktigt att veta att kemin mellan Ante och Burken sitter redan nu.
2.Jag var den första att gnälla att Adam ej fungerade förra säsongen så nu ska jag också vara den första att hylla honom, jäklar vilken skillnad det är bara på 1 år. Påminner mycket om självförtroendet och spelet från 13/14.
3. Högström är helt galet grym, han är bokstavligt talat majestätisk som han håller i pucken och bara driver den förbi och upp till målchans. OS är absolut aktuellt. Bästa backen i SHL? Nästan så att man börjar oroa sig för en flytt trots att han har kontrakt även över 18/19.
4.Effektiviteten är en markant skillnad, skönt att vi nu även kan ha lite flyt och tur med oss.
5.Styrkan att ta 6 poäng och avgöra sent mot både aik och Brynäs är stor, tippade topplag. Ska jag vara ärlig så tycker jag vi har varit det bättre laget i alla matcher förutom mot Hv. Är något orolig för när dippen kommer och hur länge den kommer sitta.
Senast redigerad av AlltidoavsettDIF den 2017-09-30 21:17:01, redigerad totalt 1 gånger.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja här har vi en riktigt bra back, som jag tycker har utvecklats ytterligare ifrån förra säsongen!-daniel- skrev:Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nu handlar det ju också ifall pucken var före spelaren över linjen eller inte. Possler var ju en kvart efter in pucken. Possler störde inte målvakten. Klart mål.captcash skrev:Jo asså... det blir bortdömt om en halv skridsko närmar sig målgården, men när en spelare bor där är det ok!? Fattar inte den regeln och hade varit skogstokig om det var saik som gjorde detta mål!ken1968 skrev:Underbart om det blir mål men känns som om det skulle kunna bli bortdömt
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tja, om man blundade för hans tidigare säsonger. Har varit Kung sedan han kom till oss.-daniel- skrev:Länge sen jag sett en back i DIF som dominerat så mycket som #4 gör. Helt överlägsen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Fjällby kan bli riktigt bra.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
viewtopic.php?f=9&t=4562&start=30
Högström
Högström
BOMBOM BOUCHARD skrev:viewtopic.php?f=9&t=4562&start=30
Högström
Det där är väl ändå under den tiden där han gjorde en snurrfint på blå var tredje byte och tappade pucken till friläge för motståndarlaget?
Högström var aldrig en dålig back, men han har utvecklat en sjuk pondus jämfört med första SHL-året. Att han skrev på för Spartak är det som gjort mest ont i mitt hjärta på flera år. Skönt att det löste sig

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
Skön seger igår.
Matchens enskilt största behållning från läktarplats, Marcus Högström. Han är så vidrigt överlägsen på isen så det finns inte, ser knappt ens ut som att han försöker och lyckas ändå hitta macka på macka och bara glida förbi varenda parvel motståndarna har på isen. Helt sanslöst bra.
Burken kan visa sig vara snuskigt viktig för vårt gäng, en kille som vet vad han ska göra när han får friläge och som har en naturlig näsa för att söka sig in i kassen. Fuskade lite i hemjobbet i första vilket höll på att skita sig men i övrigt har jag inga större klagomål.
Reideborn med en jättematch, faktiskt stabila ingripanden alla 60 minuter igenom, och FJs uppåkning är magi. Bra säsongsstart.
Märks att vi blir ett lite spretigt brunkargäng även den här säsongen (till ingens förvåning), men det ser fan bra mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på. Ett kollektiv av hårt jobb sammansvetsat med en förstakedja som heter duga.
Matchens enskilt största behållning från läktarplats, Marcus Högström. Han är så vidrigt överlägsen på isen så det finns inte, ser knappt ens ut som att han försöker och lyckas ändå hitta macka på macka och bara glida förbi varenda parvel motståndarna har på isen. Helt sanslöst bra.
Burken kan visa sig vara snuskigt viktig för vårt gäng, en kille som vet vad han ska göra när han får friläge och som har en naturlig näsa för att söka sig in i kassen. Fuskade lite i hemjobbet i första vilket höll på att skita sig men i övrigt har jag inga större klagomål.
Reideborn med en jättematch, faktiskt stabila ingripanden alla 60 minuter igenom, och FJs uppåkning är magi. Bra säsongsstart.
Märks att vi blir ett lite spretigt brunkargäng även den här säsongen (till ingens förvåning), men det ser fan bra mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på. Ett kollektiv av hårt jobb sammansvetsat med en förstakedja som heter duga.
25/4-2025
Det där inlägget lägger jag på "jinxhyllan"!BOMBOM BOUCHARD skrev:viewtopic.php?f=9&t=4562&start=30
Högström