Richard Lintner på väg till Djurgårn?
Richard Lintner på väg till Djurgårn?
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 09,00.html
Skulle va grymt kul om man fick se han i Djurgårdsdressen igen, får hoppas det finns pengar och att styrelsen tar sig till mod och värvar Lintner.[/url]
Skulle va grymt kul om man fick se han i Djurgårdsdressen igen, får hoppas det finns pengar och att styrelsen tar sig till mod och värvar Lintner.[/url]
-
Lintner skulle defenitivt vara en förstärkning i backbesättningen och i det offensiva spelet. Minns hans 18 mål när han var i DIF förra gången och det är rekord för en back i DIF.
Linter skulle tillföra ett bra skott i powerplay, något som bara Adam Andersson har av backarna idag. Vad händer om han blir skadad?
Hoppas DIF satsar och värvar Lintner. Modo har väl inte heller mycket pengar? Det kan väl inte bli jättesvårt att bjuda över dom?
Linter skulle tillföra ett bra skott i powerplay, något som bara Adam Andersson har av backarna idag. Vad händer om han blir skadad?
Hoppas DIF satsar och värvar Lintner. Modo har väl inte heller mycket pengar? Det kan väl inte bli jättesvårt att bjuda över dom?
-
- Säsongskort: Ja
Kan hålla med dig i resonemanget, men med tanke på hur spelarmarknaden ser ut och DIFs ganska utsatta position är varje kvalitétsspelare välkommenm0ng00se skrev:undrar jag om det är den spelatypen vi är i behov av?...missförstå mig rätt jag är ett stort fan av Lintner men förra gången han var i djurgårn så gav han mig otaliga hjärtattacker:/..hehe...fantastisk offensiv men en säkerhetsrisk bakåt...
DIF "när det går bra" -->
Adam är redan skadad i 3veckor ;)
---------
Blir nästan förbannad ifall inte DIF inte erbjuder högre lön än Modo, sedan är det såklart upp till Lintner vart han vill men Stockholm är väl mer lockande än pappersfabriken i Örnsköldsvik. En offensiv back är ett måste, det räcker inte med Adam som nu är skadad. Dock måste jag säga att Adam är en ny favorit hos mig, han kan få stanna 5säsonger till.
Om pengar finns skulle inte Hannes sitta fel heller, skjuter stenhårt och skjuter överallt, en spelartyp vi inte har och som skulle passa ihop med Mackan eller Jimmie.
Adam är redan skadad i 3veckor ;)
---------
Blir nästan förbannad ifall inte DIF inte erbjuder högre lön än Modo, sedan är det såklart upp till Lintner vart han vill men Stockholm är väl mer lockande än pappersfabriken i Örnsköldsvik. En offensiv back är ett måste, det räcker inte med Adam som nu är skadad. Dock måste jag säga att Adam är en ny favorit hos mig, han kan få stanna 5säsonger till.
Om pengar finns skulle inte Hannes sitta fel heller, skjuter stenhårt och skjuter överallt, en spelartyp vi inte har och som skulle passa ihop med Mackan eller Jimmie.
-
Där håller jag med dig! Världespelare är nog en överdrift men Lintner skulle tillföra mycket och skulle med all säkerhet bli en av ES abslut bästa backar. Att han skulle vara en säkerhetsrisk tror jag inte på. Spelar han tillsammans med Ronnie är det lungt.grave_digger99 skrev:Lintner är säkert dyr men va fan han är en världsspelare enligt mig. Jag tycker vi ska satsa på Lintner istället för två halvbra backar..
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan va ett lite krux att han har polarn Pavlikovsky i Modo, sen att han begär lite väl hög lön kasnke.
Men hoppas han kommer till DIF!
http://expressen.se/index.jsp?a=463656[/url]
Men hoppas han kommer till DIF!
http://expressen.se/index.jsp?a=463656[/url]
Senast redigerad av Kaminen den 2005-11-02 13:04:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Wikegård var väl inte helt nöjd med Lintners inställning senast. eller var det bara en ursäkt för att vi inte hade råd att behålla honom?
Lintner är mer än välkommen. Drömmer fortfarande om att Ragnar väljer bort Almtuna snart och att Otto kan vara tillbaka. Skulle vi får Ragnar och Lintner har vi ju fan två av serisn fem bästa backar.
Fördelen Modo har jämfört med oss är att halva jävla Slovakien lirar där.
Lintner är mer än välkommen. Drömmer fortfarande om att Ragnar väljer bort Almtuna snart och att Otto kan vara tillbaka. Skulle vi får Ragnar och Lintner har vi ju fan två av serisn fem bästa backar.
Fördelen Modo har jämfört med oss är att halva jävla Slovakien lirar där.
Hyvönen är klar för Jokerit
Lintner då? Jag är mycket tveksam. För det första lär Lintner vara svindyr. För det andra så är han bara en något bättre variant av Adam Andersson.
Lintner har en grym bössa och skulle säkert stänka in mål i power play, men nu har vi ju redan en bra högerskytt i Adam Andersson. Ska Adam Andersson petas till andraformationen i både vanligt spel och power play bara för att det råkar finnas en bra spelare tillgänglig på marknaden? Det känns väldigt fel.
Det finns luckor i truppen, lägg pengarna på att fylla dom istället.
Lintner då? Jag är mycket tveksam. För det första lär Lintner vara svindyr. För det andra så är han bara en något bättre variant av Adam Andersson.
Lintner har en grym bössa och skulle säkert stänka in mål i power play, men nu har vi ju redan en bra högerskytt i Adam Andersson. Ska Adam Andersson petas till andraformationen i både vanligt spel och power play bara för att det råkar finnas en bra spelare tillgänglig på marknaden? Det känns väldigt fel.
Det finns luckor i truppen, lägg pengarna på att fylla dom istället.
-