SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017
- BloodBride
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017
I det stora hela tyckte jag nog att vi gjorde en hyfsad match. Plumpen var ju naturligtvis sjabblet vid hivarnas 2-1 mål.. Där förlorades matchen. Lite uddlöst framåt men fortsätter det så här är jag just nu inte orolig.
- diftobbe89
Ohlsson.EspenK skrev:Gillar att Olsson visar känslor i båset för en gångs skull.
Gäller att hålla på alla lag som möter Mora, Örebro, Karlskrona och Rögle. Därhar vi lagen vi behöver slå för att undvika negativt kval.
Spela fult
Inget kul spelschema nu i början. Tufft!
Malmö ser livsfarliga ut idag. Där har ni en smart sportchef.
Tar in rätt typ av spelare utan att ha en gigantisk budget som Växjö och SAIK.
Nja. Får se om jag ger honom ett h när han vunnit.diftobbe89 skrev:Ohlsson.EspenK skrev:Gillar att Olsson visar känslor i båset för en gångs skull.
Gäller att hålla på alla lag som möter Mora, Örebro, Karlskrona och Rögle. Därhar vi lagen vi behöver slå för att undvika negativt kval.
Hemkommen efter detta debacle. Båda lagen spelade skitdåligt, men pricken över i:t var ju när vårt kära skitlag nr 1 spelade 4 minuter powerplay utan att få ett enda avslut på mål.
Hade för övrigt oturen att sällskapet jag gick med bokat biljetter strax bredvid HV-klacken.
Förbannade skit, jag orkar inte.
För övrigt, vad sjutton hände med situationen där en HV-spelare trycker till domaren med båda nävarna så han bara flyger framåt? Det var ju uppenbart avsiktligt.
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Hade för övrigt oturen att sällskapet jag gick med bokat biljetter strax bredvid HV-klacken.
Förbannade skit, jag orkar inte.
För övrigt, vad sjutton hände med situationen där en HV-spelare trycker till domaren med båda nävarna så han bara flyger framåt? Det var ju uppenbart avsiktligt.
Rögle är ju precis så dåliga som resultatet visar dock. Ett under att de ens är kvar i SHL.EspenK skrev:Inget kul spelschema nu i början. Tufft!
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
När skedde detta?mutation skrev:
Frågan är hur man kan vara så fruktansvärt usla i PP typ tre säsonger i rad? 4 minuter utan ett avslut på mål och sedan PPt i slutet på matchen. Man tar istället ut målvakten så motståndarna rensar helt fritt utan att riskera icing dessutom. Man blir så jävla förbannad. SHLs usla spelschema hjälper inte direkt heller, får vänta nästan en vecka för att försöka studsa tillbaka.
Skönt att man har fotbollen och Källström att luta sig tillbaka mot.
Skönt att man har fotbollen och Källström att luta sig tillbaka mot.
Andra perioden i Difs zon. Vet inte om tv-kamerorna var där just då.Skidlöparn skrev:När skedde detta?mutation skrev:
Hv fick faktiskt två ganska billiga mål och sen en i öppen kasse..
Däremot orolig för kampmomenten och spelet utan puck. Köper att Fjällby-Vejdemo-Davidsson kan få problem i egen zon stundtals men vi kan inte ha ett helt lag med Tim Erikssons när man ska försöka vinna tillbaks puck i egen zon, använd kroppen och det ska vara en rejäl jävla kropp också, inget dutt. Hv mer alerta också att överbelasta, bättring på den punkten.
Däremot orolig för kampmomenten och spelet utan puck. Köper att Fjällby-Vejdemo-Davidsson kan få problem i egen zon stundtals men vi kan inte ha ett helt lag med Tim Erikssons när man ska försöka vinna tillbaks puck i egen zon, använd kroppen och det ska vara en rejäl jävla kropp också, inget dutt. Hv mer alerta också att överbelasta, bättring på den punkten.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Håller med. Vi var egentligen inte mil från att ta poäng. Men kampen måste upp.sensei skrev:Hv fick faktiskt två ganska billiga mål och sen en i öppen kasse..
Såg en tendens till fysiskt spel av Fagerudd som stoppade en motståndare med en bra tackling bakom mål. Mer sånt. Det är effektivt när det görs rätt.
Jeppe kan bli en gigant i vinter. Han känns som en hyfsat komplett back faktiskt.
Burken visade att han ingalunda är slut som artist men han måste höja sig flera snäpp. Men det verkar han vara medveten om själv också av intervjuerna att döma.
Bergfors var inte bra idag.
Den enda som fick godkänt i min bok var Högga och möjligen Possler av alla människor.
Bergfors var inte bra idag.
Den enda som fick godkänt i min bok var Högga och möjligen Possler av alla människor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var på plats.
Gillar ikväll: Hank, Ahlén, Högström, JDavids... äh, jag gillar dem allihopa. Jocke E i kassen spelar förtroendeingivande och ynglingarna tog för sig emellanåt.
Gillar inte ikväll: Idioter på E4an.
Surt med torsk.
Hemmapremiär på torsdag, det blir kul!
Gillar ikväll: Hank, Ahlén, Högström, JDavids... äh, jag gillar dem allihopa. Jocke E i kassen spelar förtroendeingivande och ynglingarna tog för sig emellanåt.
Gillar inte ikväll: Idioter på E4an.
Surt med torsk.
Hemmapremiär på torsdag, det blir kul!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Poäng i den här premiären hade varit stöld. En helt rättvis stöld, men ändå en stöld. Tror inte håve är så här bra egentligen.
Kvällens behållning var när man fick höra Robbans utskällning live i timeouten. Man såg honom i tio sekunder i närbild medan han laddade upp inför utskällningen. De ögonen!
Kvällens behållning var när man fick höra Robbans utskällning live i timeouten. Man såg honom i tio sekunder i närbild medan han laddade upp inför utskällningen. De ögonen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Föredrar helt klart de ögonen.... jämfört med förra säsongens osäkra, stirriga och oroliga -snälla, vinn inte så stort över ossminalman skrev:Poäng i den här premiären hade varit stöld. En helt rättvis stöld, men ändå en stöld. Tror inte håve är så här bra egentligen.
Håller med, tror inte HV är så bra, knappast topp 4 i år, om DIF bara gjort en godkänd match hade blivit 3p här.
Vi bjöd på i princip alla mål, förvisso orsakade av hög press från HV, men lite bättre fokus skulle vara önskvärt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan