SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Matchstart för säsongspremiären är 15:15.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017

Inlägg av sPTNC »

Äntligen!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Äntligen premiärdags. Denna visas även på TV4 för er som inte har Cmore.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Min drömmatch nu på lördag är en förlängning på premiärmatchen 2009. Trots att DIF till slut uddamålsförlorade, satte det heta mötet och den utmärkta insatsen från DIF tonen för hela säsongen.

Ruskigt bra match var det i alla fall. Tänk om vi kunde komma tillbaks till den typer av matcher som jag vet passar DIF och stämningen på Hovet -- och som folk älskar istället för detta eländiga, robotliknande och känslolösa peterihockey där matchplanen är att "undvika utvisningar". Detta har förpestat hockeyn de senaste åren men nu är det dags för en förändring.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:Min drömmatch nu på lördag är en förlängning på premiärmatchen 2009. Trots att DIF till slut uddamålsförlorade, satte det heta mötet och den utmärkta insatsen från DIF tonen för hela säsongen.

Ruskigt bra match var det i alla fall. Tänk om vi kunde komma tillbaks till den typer av matcher som jag vet passar DIF och stämningen på Hovet -- och som folk älskar istället för detta eländiga, robotliknande och känslolösa peterihockey där matchplanen är att "undvika utvisningar". Detta har förpestat hockeyn de senaste åren men nu är det dags för en förändring.
Kan inte någon berätta detta för Urbom?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
sensei skrev:Min drömmatch nu på lördag är en förlängning på premiärmatchen 2009. Trots att DIF till slut uddamålsförlorade, satte det heta mötet och den utmärkta insatsen från DIF tonen för hela säsongen.

Kan inte någon berätta detta för Urbom?
Haha, roligt. Kan i och för sig hålla med om att vissa Urbomutvisningar kunde ha undvikts men jag ser hellre att spelare släpper på bromsen än att bygga upp hela sin existens på att inte begå misstag. Vi får se på lördag hur det ser ut.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Njut ikväll grabbar. I morgon börjar den riktiga ångesten. Robban Ohlsson-ångesten. Framåtlutat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi går mot en långsam säker död, allt ska tas ifrån oss

I den sista tiden kommer vissa säga att dom aldrig känt Djurgården, vissa kommer skäms över föreningen och i ren frustration vika av sina säsongskort på mitten, några kommer ta helt avstånd från Hovet, andra kommer lida i det tysta

Men innan dess kommer hoppets låga hastigt ha flämtat till några enstaka gånger och i vissa av dessa ögonblick kommer det till och med kännas som om vi där och då verkligen hade en chans på riktigt, fan det var ju så nära

Vi fyller en viktigt roll i serien, vi är laget alla vill slå och siktar på att ha bakom sig i tabellen efter 52 omgångar.

Jag skulle gott kunna väntat lite till på detta, men helt utan hänsyn till detta faktum startar eländet imorgon iaf

HvBlå-DIF ridå 4-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, ja man kan alltid lita på forumet i alla fall.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

6-1 eller 2-3.. antingen klappar vi ihop direkt efter ett par snabba i baken, eller så köttar och kämpar vi till oss en supertight 3poängare, finns inga mellanting!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Inte sett en minut av försäsongen. Missar det mesta av dagens match också. Hade varit skönt med en bra start av säsongen. Jag tror att det gynnar oss att ha mött shl-motstånd istället för massa chl-matcher. Här lär det dock bli torsk. 4-2.
Senast redigerad av android den 2017-09-16 11:19:14, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Vilken miss ändå att fotbollsmatchen börjar undertiden hockeyn håller på?

Nu har vi ju inte hemmamatch i hockeyn så det krockar på Hovet/Tele2 men vafan blir svårt att se bägge samtidigt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

HV-DIF
6-0

Alla mål tabbar av en fladdrande Wesslau.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Gissar att vi har en välförtjänt 3-1 ledning efter två perioder men skiter på oss och släpper in tre enkla i sista. 4-3 till Hv.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Nån som vet hur många som åker med JK ner? När man kollar nyheten på deras sida står det att det är ett trettiotal platser kvar på bussen. Men själva nyheten är ju från den 8/9, men kan inte se om den är uppdaterad efter det.
Skriv svar