SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017
Re: SHL Omgång 1: HV71 - Djurgården 16/9 2017
Vi blir rejält överkörda i första. Att det bara står 1-0 är ju det enda positiva vi kan ta med oss in i andra.
1-0 rättvist. Skridskotempot lämnar övrigt att önska. Vi ser trötta ut och HV kunde i princip leka hockey från 10min och framåt.
Sent from my XT1580 using Tapatalk
Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jisses det här ser verkligen illa ut.
Avskaffa tre mot tre.
-
Högersidan av målburen är ju helt oskyddad konstant. Dax för backarna att kolla sig runt lite nu!!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skönt att vi har en målis som håller. Riktigt dålig period... Tror någon måste upplysa dem om att det är SHL och inte försäsong
Tycker inte att det ser SÅ illa ut, men det finns lite att önska gällande skridskoåkningen och tempot, som borde kunna höjas rejält. Måste få lite längre anfall också, vi blev ganska lätt avväpnade i anfallszon.
Tycker ändå det ser rätt ok ut. Första 10 var relativt svaga, sedan började vi hitta formerna. Vi har lämnat det naiva anfallsspelet som vi hade i början av förra säsongen och spelar mer som vi gjorde senare delen av säsongen, kompakt. Skönt att vi har fått en stabil målvakt också. Känns lugn och trygg. HV gör förövrigt en riktigt bra period.
Surprise surprise Ljungh, Ridderwall, Vejdemo och Possler ser precis lika usla ut som förra säsongen.
Davidssonarna som skulle ta steg får inte spela och Rune Bruk är sämre än Tambellini.
Lägg på det att det inte skapas en enda målchans och ett 50% PK så vill man redan gå ut i garaget och skjuta sig själv efter 20 minuter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Davidssonarna som skulle ta steg får inte spela och Rune Bruk är sämre än Tambellini.
Lägg på det att det inte skapas en enda målchans och ett 50% PK så vill man redan gå ut i garaget och skjuta sig själv efter 20 minuter.
Skönt att ditt tålamod har blivit längre till denna säsong.DRC skrev:Surprise surprise Ljungh, Ridderwall, Vejdemo och Possler ser precis lika usla ut som förra säsongen.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det kan bara bli bättre nu. ( eller värre.) 

- Lee Harvey Oswald
Du är inne på rätt spår, det är inte rekorduselt från DIF, det är bara en väldigt tydlig nivåskillnad i allt.Kentta skrev:Tycker inte att det ser SÅ illa ut, men det finns lite att önska gällande skridskoåkningen och tempot, som borde kunna höjas rejält. Måste få lite längre anfall också, vi blev ganska lätt avväpnade i anfallszon.
Kommer landa på 3-4 måls marginal för HV
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stora vinnaren i perioden är hybridicingen minst två gånger under perioden tror jag, otroligt skönt flow för publiken jämfört med tidigare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Haha, en grotesk överdrift efter 20 minuter. Burken har tydliga styrkor och kommer bli nyttig för oss, det är vad jag förutspår iaf. Vi får se om några matcher.DRC skrev: Rune Bruk är sämre än Tambellini.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Du har rätt. Det är väl helt enkelt så att eftersom det är samma anfallare, sportchefer och tränare så så nollställdes aldrig förväntningarna under sommaren...mb81 skrev:Skönt att ditt tålamod har blivit längre till denna säsong.DRC skrev:Surprise surprise Ljungh, Ridderwall, Vejdemo och Possler ser precis lika usla ut som förra säsongen.
-
Riktigt dålig period. Känns inte alls som att vi är med i matchen, vi får inga riktiga anfall och avslut. För övrigt tycker jag Fagerudd ser helt jävla värdelös ut.