SHL : Omgång 49 : Djurgårdens IF - Växjö 1/3-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: SHL : Omgång 49 : Djurgårdens IF - Växjö 1/3-2017

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Sista halmstrået greppat.

Flyt att Växjö hade flera tungvikter borta, bl.a. Rosén.
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

sPTNC skrev:Varför plockar man inte keepern vid nummerärt överläge i OT?

Adam... vart har denna formen varit innan. Jösses! Riktigt bra idag!
Bra fråga, hade vi gjort det idag hade matchen varit slut efter typ 30 sek i PP... och vi hade torskat..
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Adam, bra jobbat. Dock (måste ju vara negativ) så är det fan lite "olyckligt" att han spelat upp sig för nu kommer våra tomtar till tränare tro att "målvaktsposten är safe" för nästa säsong och kanske inte leta lika hårt längre. Tar absolut inte bort insatserna Adam gjort senaste tiden, det har varit helt OK, men sorry mannen, du är HA och vi behöver 2 nya målisar som är riktigt j-a heta.

Övrigt, tragiskt att vi inte kan ta 3p när vi ha 70-80 skott.. trevligt med 2p dock (hade räknat med max 1p). Kul första period iallafall (förrutom då att vi inte gör mål), 3p var vi värda!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
EspenK

Inlägg av EspenK »

Adam är hjälte idag igen. Växer nu. Kul att se!

Plus
Adam (solklar 1:a just nu).
Emil
Linus J
Ahlén

Minus
Matt
Lundh
Ljungh
Possler
EspenK

Inlägg av EspenK »

EspenK skrev:Adam är hjälte idag igen. Växer nu. Kul att se!

Plus
Adam (solklar 1:a just nu).
Emil
Linus J
Ahlén
Bergfors

Minus
Matt
Lundh
Ljungh
Possler
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

captcash skrev:Adam, bra jobbat. Dock (måste ju vara negativ) så är det fan lite "olyckligt" att han spelat upp sig för nu kommer våra tomtar till tränare tro att "målvaktsposten är safe" för nästa säsong och kanske inte leta lika hårt längre. Tar absolut inte bort insatserna Adam gjort senaste tiden, det har varit helt OK, men sorry mannen, du är HA och vi behöver 2 nya målisar som är riktigt j-a heta.
TACK! Ville inte skriva detta själv, men jag skriver under på varje ord. Adam är inte en duglig back-up till ett SHL lag.
Avgå Jocke.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Tror inte man får plocka keepern? kanske ute å cyklar men har för mig jag har hört de.
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Adam, bra jobbat. Dock (måste ju vara negativ) så är det fan lite "olyckligt" att han spelat upp sig för nu kommer våra tomtar till tränare tro att "målvaktsposten är safe" för nästa säsong och kanske inte leta lika hårt längre. Tar absolut inte bort insatserna Adam gjort senaste tiden, det har varit helt OK, men sorry mannen, du är HA och vi behöver 2 nya målisar som är riktigt j-a heta.
Eller så har vi haft ett undermåligt försvarsspel tidigare och Tjomme har rätt.
Det lär visa sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

En av årets bästa matcher av oss, att vi inte kan göra mål vet vi och det ingår.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Espan86 skrev:Tror inte man får plocka keepern? kanske ute å cyklar men har för mig jag har hört de.
Det stämmer, man får inte dra målvakten i förlängning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
minalman

SHL : Omgång 49 : Djurgårdens IF - Växjö 1/3-2017

Inlägg av minalman »

Adam säger ju själv att han vare sig riktigt trott på sig själv eller att han kunnat riktigt koppla av utan överarbetat i sitt målvaktsspel. Många hoppades att han skulle komma tillbaka och fortsätta sin utveckling där han var när han tog oss till SHL, men gick till modo i stället. Han är väl kanske där nu, ungefär vid samma tidpunkt på säsongen som när vi gick upp. Endera fortsätter han att utvecklas nu och bygger vidare på där han är nu, redan i höst.
Eller så ska han vara obligatoriskt bänkad före nyår varje säsong.
Senast redigerad av minalman den 2017-03-01 21:52:49, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

Edin skrev:
Espan86 skrev:Tror inte man får plocka keepern? kanske ute å cyklar men har för mig jag har hört de.
Det stämmer, man får inte dra målvakten i förlängning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och ändå gjorde vi det i nästan i en minut.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Någon som kan köra en snabb recap på matchen? Verkar som att vi spelat bra och Adam likaså?
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Lee Harvey Oswald skrev:Adam täpper till truten på de flesta här inne (inklusive undertecknad).
Snyggt!
Verkligen bra insats av Adam. Fint pepp och hyll av klacken med.

Men att vi inte kan göra mål. Undrar om vi egentligen ens scoutar motståndar-målisarna? Har vi inte naturliga målskyttar så borde vi nog lägga mer tid på det så vi vet vart det ens är värt att försöka skjuta pucken. Sen är det ju en annan femma om vi kan få den dit vi siktar eller om vi ens kommer till skott i vissa situationer.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:Någon som kan köra en snabb recap på matchen? Verkar som att vi spelat bra och Adam likaså?
Äg i första perren. Vi gjorde vårt vanliga tidiga mål och kan dock inte göra fler under 60min sedan.

Vi släppte 1-1 genom att ha tre man bakom egen förlängda mållinje och släppte en av deras i slottet fri som drog den i krysset. ..dock var Adam med där rätt bra med plocken, men inte riktigt då så han tog den. Men inte hans fel och han gjorde en strålande insats matchen igenom.

I andra började vi med att trycka ned v-xjö i skoskaften och bet oss kvar i deras zon i flera minuter tror deras killar var inne och inte kunde byta på mellan 2-3 minuter.
Riktigt vackert och tog tankarna tillbaka när vi kunde spela totalhockey! =) ..förutom målskyttet då såklart.

Tredja rann iväg lite och hela matchen var vi lika ineffektiva som vanligt i PP. Hade Inget BP emot oss, men var en 4vs4 i början av matchen. Men ja vi förde spelet mest hela matchen och kan verkligen inte näta.
Senast redigerad av Henke_F den 2017-03-01 23:08:24, redigerad totalt 3 gång.
Skriv svar