Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Jag tror och hoppas på att linkan stannar, just nu känns det som om han stannar.

Så här sa hans nya agent iaf;

Han ämnar att spela kvar i Djurgården. I övrigt har jag inga kommentarer, säger nye agenten Joakim Persson till Sportbladet. :D

jag tror på det iaf
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

– Djurgården är ett mycket bra alternativ, ­säger hans agent Marcus Lehto.

Låter ju minst sagt bra! Om aftonbladet inte mixtrat ihop några lögn ord nu bara.

Ifall någon finne kommer, samt Tjärna, och Bremberg "tillbaka". Då kan vi gå riktigt långt boys 8)
[/b]
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag har ingen hundra procentig källa - mina inside källor i klubben försvann för ett par år sedan.

Märk dock att Tjärna inte behöver ha varit i kontakt med ryssarna. Allt kan vara skött via agenten.

Jag hoppas på honom, men enligt min källa ser det mörkt ut...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Erik I

Inlägg av Erik I »

Andy skrev:Jag har ingen hundra procentig källa - mina inside källor i klubben försvann för ett par år sedan.

Märk dock att Tjärna inte behöver ha varit i kontakt med ryssarna. Allt kan vara skött via agenten.

Allting, utan minsta vetskap hos spelaren? Ja, vad vet jag vad som sker i stora idrottsvärlden, kan säkert vara fallet att en agent riggar i princip allt utom underskrift innan han hör med spelaren...men det verkar rätt otroligt i mina öron. Och varför skulle Tjärna ljuga Marie Hallman så rätt upp i örat? Vem skulle i så fall någonsin tro något han säger hädanefter? Jag tror en hel del högre om honom än så.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Kan vi inte enas om att sluta upp med att kalla Linkan för "Bremberg"? han heter visserligen Bremberg i efternamn, men är och förblir LINKAN!!!

Edit. Oj, det så visst ganska argt ut och det var inte meningen... :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vem är denne Santala? Har hört hans namn, men vet inte mycket om honom. Är han den vi söker? Har han känsla för mål? Är han kapabel att lyfta en kedja?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Erik I skrev:
Andy skrev:Jag har ingen hundra procentig källa - mina inside källor i klubben försvann för ett par år sedan.

Allting, utan minsta vetskap hos spelaren? Ja, vad vet jag vad som sker i stora idrottsvärlden, kan säkert vara fallet att en agent riggar i princip allt utom underskrift innan han hör med spelaren...men det verkar rätt otroligt i mina öron. Och varför skulle Tjärna ljuga Marie Hallman så rätt upp i örat? Vem skulle i så fall någonsin tro något han säger hädanefter? Jag tror en hel del högre om honom än så.
Vetskap har han självklart i så fall - det är ju han själv som bestämmer - vad jag menar är att Tjärna säger att HAN (personligen och direkt) inte varit i kontakt med ryssarna...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Nikita Alexeev klar för Ak Bars Kazan, bra att dom värvar spelare för dom kan ju inte ha hur många som helst i trppen.

Dock är han forward, men ändå ;)

____

Riktigt kul att Santalas agent säger att DIF verkar intressant :D
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

DIF_Soldier skrev:Vem är denne Santala? Har hört hans namn, men vet inte mycket om honom. Är han den vi söker? Har han känsla för mål? Är han kapabel att lyfta en kedja?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711
Där har du hans EP-profil som du säkert sett. Har haft ett par bra säsonger i SM-Liiga, är rightare och stor och tung. Ska försöka leta lite mer info.

"The Sandman" är hans smeknamn förövrigt ;)
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Ryktet gör gällande att en annan av dom 3 finnarna som nämnts är närmare mesta mästarna än Santala..
Senast redigerad av Necrodamus den 2007-08-23 16:12:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att en annan av dom 3 finnarna som nämnts är närmare mesta mästarna än Rantala..
Santala inte Rantala ;)

Tror det är Immonen. Enligt Frasse så nobbade han saik.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Necrodamus »

Ursäkta, Tommi Santala handlar det om, ingen annan :wink:

Remy Lebeau skrev:
Necrodamus skrev:Ryktet gör gällande att en annan av dom 3 finnarna som nämnts är närmare mesta mästarna än Rantala..
Santala inte Rantala ;)

Tror det är Immonen. Enligt Frasse så nobbade han saik.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Aldrig hört talas om killen.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

blårandigt skrev:Aldrig hört talas om killen.
Intresserad av andra lag än det DIF har på hemsidan?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

blårandigt skrev:Aldrig hört talas om killen.
Tommi Santala, in action och hansStatistik

Hardest shot i Canucks SuperSkills
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-23 16:39:41, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar