Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

pulverapa skrev:Varakas ersätter vi relativt enkelt.

Vi har tre backar med förmåga att ta sig ur egen zon och skapa ytor för forwards:

Högström 5+
Hulström 4+
Linus Johansson 4+

----------

Med facit i hand gick vi förlorande ur striden Holm/Varakas. Med det sagt, en ersättare till Varakas är inte svår att hitta.
Host.. host... Emil Johansson.. host

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Haha! Svårt det där!
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rojk »

minalman skrev:Tråden vore inte samma tråd utan Frasses förstainlägg som han underhåller löpande. En Silly 17/18-tråd nu när vi inte ens vet vilken serie vi ska spela i nästa år är ju bara fånigt. Alla under kontrakt har säkert SHL-klausul.
Har de SHL-klausul skriver vi i så fall väldigt svaga kontrakt [smiling monkey]
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

Rojk skrev:
minalman skrev:Tråden vore inte samma tråd utan Frasses förstainlägg som han underhåller löpande. En Silly 17/18-tråd nu när vi inte ens vet vilken serie vi ska spela i nästa år är ju bara fånigt. Alla under kontrakt har säkert SHL-klausul.
Är inte en sådan klausul mer eller mindre standardformalia? Vore bara dumt ifall ett lag skulle degraderas för att sedan dras med ev. lönekostnader som ej täcks utav den oerhört reducerade budget som tillkommer i hockeyallsvenskan.
I framgång och motgång, Djurgården.
litto

Inlägg av litto »

Sägs att Cehlin har signat på för oss.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... yttrykten/
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

litto skrev:Sägs att Cehlin har signat på för oss.

¨
Fel tråd. Aja baja!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

B.I.B.A skrev:
litto skrev:Sägs att Cehlin har signat på för oss.

¨
Fel tråd. Aja baja!
Såja!

Det känns rimligt att sillen kommer hem. Lite oroande över hans skadehistorik senaste tiden. Är han frisk så är han ju rätt vass.
Född till sportchef.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Mums om sillen kommer :)

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

För att hamna lite ur skotthåll för fel tråd.....

Skulle Taylor Beck ansluta så känns det verkligen som man har gjort vad man kan för att hitta spets på andra sidan atlanten. En kille som snittat 1,54 ppg vore såklart en grym förstärkning.
Men ska han komma hit i läget vi är nu så känns det som att åtminstone 2 fw skulle behöva försvinna?

Så ska man summera lite av de ryktena som florerar här så kanske vi kan ställa upp detta lag under nästa säsong?

Possler - Engqvist - Ridderwall

Cehlin - Norman - Brodin

Lundh - Ljungh - L. Johansson

M. Davidsson - Vejdemo - J. Davidsson

Utanför
Ahlén
Hank

Känns som att den centeruppsättningen är riktigt stark med Linus som skulle kunna vara C i 3/4 beroende på hur man vill formera.
De som då skulle försvinna är isf

Ikonen
Anderson (Även om jag själv gärna ser honom stanna)
Tambellini
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

mawa skrev:
Rojk skrev:
Är inte en sådan klausul mer eller mindre standardformalia? Vore bara dumt ifall ett lag skulle degraderas för att sedan dras med ev. lönekostnader som ej täcks utav den oerhört reducerade budget som tillkommer i hockeyallsvenskan.
Jag tänkte mer på en sån klausul som liknar NHL-klausulen eller den allsvenska lag har till SHL. Ditt lät mer logiskt.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag tror inte att det kommer att hålla hela tiden det här om man fortsätter ha Reideborn i laget. Tellquist kan ju inte göra allt jobb själv. Det dummaste Jocke har gjort var att värva Reideborn och göra sig av med Linus. Varför värvar man en medioker målvakt när man redan har en bra junior i laget. Det sämsta Jocke har gjort tillsammans med förlängningen med "Hank".
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

klintan85 skrev:Jag tror inte att det kommer att hålla hela tiden det här om man fortsätter ha Reideborn i laget. Tellquist kan ju inte göra allt jobb själv. Det dummaste Jocke har gjort var att värva Reideborn och göra sig av med Linus. Varför värvar man en medioker målvakt när man redan har en bra junior i laget. Det sämsta Jocke har gjort tillsammans med förlängningen med "Hank".
Vad är det bästa han har gjort då?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

klintan85 skrev:Jag tror inte att det kommer att hålla hela tiden det här om man fortsätter ha Reideborn i laget. Tellquist kan ju inte göra allt jobb själv. Det dummaste Jocke har gjort var att värva Reideborn och göra sig av med Linus. Varför värvar man en medioker målvakt när man redan har en bra junior i laget. Det sämsta Jocke har gjort tillsammans med förlängningen med "Hank".

Det är väl allmänt känt att det skar sig mellan DIF och Linus redan förra säsongsstarten? Dvs. den säsongen vi hade Linus, Jensen, Armalis och Tellan under kontrakt.

Inget snack då om att Armalis och Tellan var de två målvakter som skulle spela SHL.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag säger inte emot när det gäller Adam men vi vet å andra sidan inte vad prislappen var. Det kan vara ekonomiskt försvarbart för SÅ dålig har han inte varit.
Gällande Hank så begriper jag verkligen inte gnället.
Efter Lundh, Matt och Lundin (10+ matcher) har Hank bäst +/- av alla forwards. Ljungh, Linus, Vejdemo, Brodin, Davidssons, Ikonen mfl är sämre. En klockren stomspelare som ger 100% i varje byte, precis den typen man skall skriva kontrakt med för du vet vad du får och behöver inte tömma plånboken. Sen kan jag tycka att Hank borde gjort ett par baljor på alla de chanser han vaskat fram men det är å andra sidan inte hans uppgift i en fjärdelina heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

android skrev:
Vad är det bästa han har gjort då?

Kuggfråga? ;)

Men Högstöm-värvningen var iaf bra gjort.
Låst