Operation publikstöd!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Grampus skrev:Jag kan inte gå på matcherna. bara några få ggr om året. med morfar. bor i västervik och kan inte sita och åka upp och ner hella tiden. men jag går på så många matcher som det går. :)
Låter kanonbra! Vi stöttar alla Djurgår´n så gott vi kan :D
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Bautabröl skrev:
Grampus skrev:Jag kan inte gå på matcherna. bara några få ggr om året. med morfar. bor i västervik och kan inte sita och åka upp och ner hella tiden. men jag går på så många matcher som det går. :)
Låter kanonbra! Vi stöttar alla Djurgår´n så gott vi kan :D
Gör vi det?
Det börjar att dra ihop sig mina Djurgårds bröder. Storsatsning hit och dit, jag personligen tycker inte att DIF har visat det. Men jag är ändå positiv inom kommande säsong, jag räknar med ett DIF som verkeligen visar den rätta inställningen, sluta aldrig kämpa,Självförtroendet för dom är det där lilla extra som jag tycker att inte dom andra lagen har.
Hur många gånger har vi inte hört från spelarna, "När det är så här mycket folk på läktarn toskar vi inte en match." Det är så sant, det ryser inom mig när jag hör dem säga det, varje gång. Det visar verkeligen hur mycket dom uppskattar vårt stöd, för när vi väl är där. Är vi supportrar och DIF oslagbara! Förutsättningarna i DIF's ledning finns tyvärr inte längre. Och det handlar inte minst om pengar, som ni nu redan säkert vet. Tyvärr är det pengar det handlar om pengar, och hur DIF ska få detta och ändra sig blir svårt utan vår hjälp. Tar vi poäng alla hemma matcher så kommer vi till slutspel, kommer vi till slutspel, har vi riktigt stor chans för Guldet, jag vet inte varför jag alltid är så här positiv, men det är sant. Vi kan bära DIF riktigt långt! Så se till verkeligen och visa att ni är Djurgårdare nu! Försök få alla fotbolls freaken i Stockholm och börja gå på hockey, ni som känner dem. Tyvärr kommer inte jag finnas på plats varje hemma match, jag är bara 15 år. Jag går runt 7~ Hemma matcher varje säsong. Men nu har jag sommarjobbat, och jag ska göra allt jag kan för att komma och stötta Djurgården i 15 matcher!

Så, Stödjer vi DIF så gott vi kan allihopa? Jag är säker på att det finns många här inne som gör allt dem kan för att stödja vårt DIF, men även det kanske inte är alla som kan gå på alla hemma matcher pga Ekonomiska förutsättningar, men varför inte spara och ladda upp ordentligt? För nu ska vi jävla visa hela landet att Vi é DIF!!

Ha en trevlig kväll!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Gör vi det?
Visst fasen gör det det!

Du kan inte begära att en kille från Västervik åker till Stockholm 2 ggr i veckan för att gå på hockey :shock:

Vi stöttar alla DIF så gott vi kan utifrån våra förutsättningar.

Personligen måste jag tillstå att jag har andra förpliktelser som kommer mig betydligt närmare än vad Djurgår´n gör.

Jag går när jag kan och det får räcka för min egen del.
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Bautabröl skrev:
Visst fasen gör det det!

Du kan inte begära att en kille från Västervik åker till Stockholm 2 ggr i veckan för att gå på hockey :shock:

Personligen måste jag tillstå att jag har andra förpliktelser som kommer mig betydligt närmare än vad Djurgår´n gör.

De är så de ska vara. Ingen är tvungen att gå på varje match? Även om personen bor nära arenan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

blårandigt skrev:
Bautabröl skrev:
Visst fasen gör det det!

De är så de ska vara. Ingen är tvungen att gå på varje match? Även om personen bor nära arenan.
...fast det skulle ju inte skada om man prioriterar DIF högt när man har en ledig kväll och bor i närheten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

DIF_Soldier skrev:...fast det skulle ju inte skada om man prioriterar DIF högt när man har en ledig kväll och bor i närheten.
Då är undertecknad på plats :D
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

DIF får 100% av kringförsäljningen på hemmamatcherna
Om DIF får förfogandet över kringförsäljningen på sina egna hemmamatcher så kan intäkterna på så vis ökas kraftigt. Detta skulle kunna göras möjligt om Stockholms Stad genom ett politiskt beslut ”tvingar” Globe Arenas att släppa kringförsäljningen avseende just dessa matcher. Eftersom detta kommer att påverka Globe Arenas ekonomi kraftigt, skall de bli kompenserade på annat sätt av Stockholms stad.
Att DIF skulle överta ägandet av Hovet, verkar i nuläget mycket svårt av flera skäl.
Dels så blir man konkurrent med Globe Arenas, vilka är experter inom upplevelseindustrin, dels så har man varken resurser eller personal för att kunna sköta Hovet. Det bästa vore om det på något sätt går att hitta en win-win situation mellan DIF och Globe Arenas.

Skriv gärna till våra politiker och förklara hur viktigt detta är. Skall Stockholm ha ett lag representerat i Elitserien eller inte?

Globe Arenas bygger en träningsanläggning mellan Hovet och Globen Tidigare har det varit tal om en ny träningsanläggning som skulle ligga under jord mellan Hovet och Globen. Att detta blir verklighet är av yttersta vikt då detta självklart gör att A-lagets träningsmöjligheter förbättras, men det förbättrar ju även för den viktiga juniorverksamheten som på sikt skall slussas in i A-laget. Förbättrade träningsmöjligheter kommer även att gör DIF mer attraktivt för såväl potentiella hemvändande NHL proffs som lovande juniorer i Stockholmsregionen.
Skriv gärna till vår politiker!

Fortsätta att bygga vidare på samarbetet med Järnkaminerna Järnkaminerna är en oerhört viktig bas för att DIF skall lyckas framöver. Järnkaminerna utgör en mycket stor del av Djurgårdsfamiljen – Djurgårdssjälen.
Och rent krasst så genererar Järnkaminernas närvaro på läktarna, intäkter, men de utgör också en stor attraktionskraft för den övriga publiken. Inte minst så ger klacken extra energi åt DIF-spelarna, och gör det jobbigt för motståndarna.
Bli medlem i Järnkaminerna!

Minska kostnaderna genom stordriftsfördelar
Finns det områden där DIF kan skära kostnader? Kanske finns det möjligheter att hitta stordriftsfördelar med DIF Fotboll? Min tanke är att det borde finns möjligheter att använda exempelvis administrativ personal, fystränare och marknadspersonal till både DIF Fotboll och DIF Hockey, och på så vis minska kostnaderna. Det kanske även finns möjlighet att samköra försäljningen av DIF Fotbolls och DIF Hockeys artiklar som sker via nätet?

Öka sponsorintäkterna
Stockholm fungerar som den ekonomiska motorn i Sverige, och har fler företag än någon annan stad i Sverige. DIF är Stockholms enda representant i Elitserien, och bör ha möjligheter att knyta till sig fler sponsorer. Ett förslag vore att tillsammans med DIF Fotboll hitta fler gemensamma sponsorer, men även att tillsammans hitta sätt att jobba mer professionellt.
Hjälp DIF att hitta sponsorer stora som små!

Öka publikintäkterna
Detta är en förutsättning för att DIF skall lyckas framöver. Efterfrågan på DIF:s matcher måste helt enkelt ökas. Här gäller det att var och en verkligen tar sig i kragen och går på matcherna. Glöm då inte att ta med så många polare som möjligt, t.o.m. sådana som inte håller på DIF. Elitserien är inte längre någon transportsträcka till slutspelet, det är stenhård kamp från första till sista omgången. Spelarna behöver allt stöd de kan få. Dessutom ökar intresset för framtida potentiella sponsorer om publiksnittet ökar. Att gå på DIF:s matcher är den bästa hjälp du kan ge!

Gå på DIF:s matcher och bli medlem!

Fortsätta satsa på spelare med Stockholms bakgrund
Genom att satsa på spelare från Stockholmsregionen så bygger DIF en mer homogen grupp som publiken dessutom på ett lättare sätt kan ta till sig, vilket i sin tur leder till större publik.
Det ger också signaler till spelare runtom i Stockholm, att de är till DIF de skall söka sig

Fortsätta satsa på den egna juniorverksamheten
DIF hur under ca tre års tid satsat mycket hårt på den egna juniorverksamheten. Detta skall man självklart fortsätta med. Här gäller det att ha tålamod och arbeta efter en råd tråd genom hela verksamheten. På sikt kommer detta att ge avkastning, men det stora problemet blir att lyckas bibehålla juniorerna, och att dessa får den utveckling de behöver. Kanske så behövs ett annat upplägg än vad som finns idag? Glappet mellan J-20 och A-laget är ofta för stort, och vägen där emellan, kanske skall gå via ett allsvenskt lag?
hamous

Inlägg av hamous »

Nej fan alltså, efter den senaste tidens turbulens känner jag att jag med min otroligt starka basröst (sångare och allt ju 8) ) kommer kunna göra skillnad.
Så i slutet av oktober blir det till att köpa någon sorts kort (inte fullt säsongskort) och börja gå på natcher.

Att det blir först då beror på att jag fyller år och ska helt enkelt önska mig enbart pengar & Hockeybiljetter. (Är helt pank till min födelsedag)
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Fritiof ; Du har inte fått några kommentarer, men underbart inlägg! Bara det med Stockholms-anknytningen jag reagerar på, breddspelare ska givetvis vara svenskar och allra helst Stockholmare. Spets ska vara Stockholmare, om det finns, annars helst svenskar och annars utlänningar.

Inte bara värva en Stockholmare för att han är Stockholmare om du förstår vad jag menar.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

blårandigt skrev:
Bautabröl skrev:
Visst fasen gör det det!

Det var det jag försökte berätta, jag sa aldrig att jag skulle "tvinga" någon. Men kanske folk skulle tänka om lite, och börja gå på mer hemma matcher?
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Fritiof skrev: DIF får 100% av kringförsäljningen på hemmamatcherna
Om DIF får förfogandet över kringförsäljningen på sina egna hemmamatcher så kan intäkterna på så vis ökas kraftigt. Detta skulle kunna göras möjligt om Stockholms Stad genom ett politiskt beslut ”tvingar” Globe Arenas att släppa kringförsäljningen avseende just dessa matcher. Eftersom detta kommer att påverka Globe Arenas ekonomi kraftigt, skall de bli kompenserade på annat sätt av Stockholms stad.
Att DIF skulle överta ägandet av Hovet, verkar i nuläget mycket svårt av flera skäl.
Dels så blir man konkurrent med Globe Arenas, vilka är experter inom upplevelseindustrin, dels så har man varken resurser eller personal för att kunna sköta Hovet. Det bästa vore om det på något sätt går att hitta en win-win situation mellan DIF och Globe Arenas.

Skriv gärna till våra politiker och förklara hur viktigt detta är. Skall Stockholm ha ett lag representerat i Elitserien eller inte?

Globe Arenas bygger en träningsanläggning mellan Hovet och Globen Tidigare har det varit tal om en ny träningsanläggning som skulle ligga under jord mellan Hovet och Globen. Att detta blir verklighet är av yttersta vikt då detta självklart gör att A-lagets träningsmöjligheter förbättras, men det förbättrar ju även för den viktiga juniorverksamheten som på sikt skall slussas in i A-laget. Förbättrade träningsmöjligheter kommer även att gör DIF mer attraktivt för såväl potentiella hemvändande NHL proffs som lovande juniorer i Stockholmsregionen.

Fortsätta att bygga vidare på samarbetet med Järnkaminerna Järnkaminerna är en oerhört viktig bas för att DIF skall lyckas framöver. Järnkaminerna utgör en mycket stor del av Djurgårdsfamiljen – Djurgårdssjälen.
Och rent krasst så genererar Järnkaminernas närvaro på läktarna, intäkter, men de utgör också en stor attraktionskraft för den övriga publiken. Inte minst så ger klacken extra energi åt DIF-spelarna, och gör det jobbigt för motståndarna.

Finns det områden där DIF kan skära kostnader? Kanske finns det möjligheter att hitta stordriftsfördelar med DIF Fotboll? Min tanke är att det borde finns möjligheter att använda exempelvis administrativ personal, fystränare och marknadspersonal till både DIF Fotboll och DIF Hockey, och på så vis minska kostnaderna. Det kanske även finns möjlighet att samköra försäljningen av DIF Fotbolls och DIF Hockeys artiklar som sker via nätet?

Öka sponsorintäkterna
Stockholm fungerar som den ekonomiska motorn i Sverige, och har fler företag än någon annan stad i Sverige. DIF är Stockholms enda representant i Elitserien, och bör ha möjligheter att knyta till sig fler sponsorer. Ett förslag vore att tillsammans med DIF Fotboll hitta fler gemensamma sponsorer, men även att tillsammans hitta sätt att jobba mer professionellt.

Öka publikintäkterna
Detta är en förutsättning för att DIF skall lyckas framöver. Efterfrågan på DIF:s matcher måste helt enkelt ökas. Här gäller det att var och en verkligen tar sig i kragen och går på matcherna. Glöm då inte att ta med så många polare som möjligt, t.o.m. sådana som inte håller på DIF. Elitserien är inte längre någon transportsträcka till slutspelet, det är stenhård kamp från första till sista omgången. Spelarna behöver allt stöd de kan få. Dessutom ökar intresset för framtida potentiella sponsorer om publiksnittet ökar. Att gå på DIF:s matcher är den bästa hjälp du kan ge!

Genom att satsa på spelare från Stockholmsregionen så bygger DIF en mer homogen grupp som publiken dessutom på ett lättare sätt kan ta till sig, vilket i sin tur leder till större publik.
Det ger också signaler till spelare runtom i Stockholm, att de är till DIF de skall söka sig

DIF hur under ca tre års tid satsat mycket hårt på den egna juniorverksamheten. Detta skall man självklart fortsätta med. Här gäller det att ha tålamod och arbeta efter en råd tråd genom hela verksamheten. På sikt kommer detta att ge avkastning, men det stora problemet blir att lyckas bibehålla juniorerna, och att dessa får den utveckling de behöver. Kanske så behövs ett annat upplägg än vad som finns idag? Glappet mellan J-20 och A-laget är ofta för stort, och vägen där emellan, kanske skall gå via ett allsvenskt lag?
Min enda kommentar är att du har rätt
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
rated_x

Inlägg av rated_x »

Fritiof skrev: DIF får 100% av kringförsäljningen på hemmamatcherna

Öka sponsorintäkterna

Öka publikintäkterna

Mycket bra skrivet.. håller med fullt ut.. sen håller jag med alla som säger "att man inte kan gå på alla matcher" men skulle man gå typ en match mer per år per supporter så skulle det kanske ge 2 fyllda globen sammanlagt vilket kanske ger 3 miljoner till klubben vi älskar..
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

En sak blir vad man gör det till.
är det så att alla som vill få en större klack hjällper till med att tex, ta med någn/ några vänner, flickvännen mm, grannen kanske alldrig varit på hockey i hela sitt liv?? :P

det finns inget som är omöjjligt allt går!! :twisted:
Till att börrja med så tycker jag alla som kan, vill och är sanna djurgårdare mobiliserar sig till hovet/ globen och sluta upp till klacken!!
på hellgmatcher dvs fre-söndag

E man en sann djurgårdare så fins det inget, ammen jag är mer djurgårdare till fotboll/ hockey mm. är man djurgårdare så är man 8)
ALLTID OAVSETT FÖR EVIGT DJURGÅRDEN :wink:
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

corrado_boy skrev:En sak blir vad man gör det till.
Är det så att alla som vill få en större klack hjälper till med att till exempel ta med någon/några vänner, flickvännen mm. Grannen kanske aldrig varit på hockey i hela sitt liv?

Det finns inget som är omöjligt, allt går!
Till att börja med så tycker jag alla som kan, vill och är sanna Djurgårdare mobiliserar sig till Hovet/Globen och sluter upp till klacken!
På helgmatcher dvs. Fredag-Söndag.

Är man en sann Djurgårdare så finns det inget "jag är mer Djurgårdare i fotboll eller ishockey". Är man Djurgårdare så är man.
ALLTID OAVSETT FÖR EVIGT DJURGÅRDEN!
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Crashmash skrev:
corrado_boy skrev:En sak blir vad man gör det till.
Är det så att alla som vill få en större klack hjälper till med att till exempel ta med någon/några vänner, flickvännen mm. Grannen kanske aldrig varit på hockey i hela sitt liv?

Det finns inget som är omöjligt, allt går!
Till att börja med så tycker jag alla som kan, vill och är sanna Djurgårdare mobiliserar sig till Hovet/Globen och sluter upp till klacken!
På helgmatcher dvs. Fredag-Söndag.

Är man en sann Djurgårdare så finns det inget "jag är mer Djurgårdare i fotboll eller ishockey". Är man Djurgårdare så är man.
ALLTID OAVSETT FÖR EVIGT DJURGÅRDEN!

jag menar att e man djurgårdare så e det inte bara fotboll som gäller om man e sann djurgårdare så är det hockey ocksså!!!! :o
Skriv svar