SHL omgång 23: HV71 - Djurgårdens IF 1/12
Re: SHL omgång 23: HV71 - Djurgårdens IF 1/12
Missade Calles tvåa. Vad hände där?
Inget hände. Domarna valde att statuera exempel på stök vid tekningar. Det var "two strikes you're out" regeln som kickade in.Ohddan skrev:Missade Calles tvåa. Vad hände där?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Antar att han missade att säga "Amen" innan tek.
På så vis. Allt i sin ordning då. 

Eller att han snålade till kollekten som skickades runt i powerbreaket.Skidlöparn skrev:Antar att han missade att säga "Amen" innan tek.
Känns det inte som domarna har blivit mycket petigare vid tekningar denna säsong. Tycker det tar bort mycket av flytet i spelet. Så gott som varje tekning så ska man byta tekare eller ta om tekningen. Eller har spelarna börjat fuska mycket mer?Praetori skrev:Inget hände. Domarna valde att statuera exempel på stök vid tekningar. Det var "two strikes you're out" regeln som kickade in.Ohddan skrev:Missade Calles tvåa. Vad hände där?
Ja det är med största sannolikhet styrningar från domarbasarna och ligan, ett prioriterat område.mb81 skrev:Känns det inte som domarna har blivit mycket petigare vid tekningar denna säsong. Tycker det tar bort mycket av flytet i spelet. Så gott som varje tekning så ska man byta tekare eller ta om tekningen. Eller har spelarna börjat fuska mycket mer?Praetori skrev:Inget hände. Domarna valde att statuera exempel på stök vid tekningar. Det var "two strikes you're out" regeln som kickade in.Ohddan skrev:Missade Calles tvåa. Vad hände där?
Förvisso många som tjyvar på tekningar men detta pet är inget bra alternativ. Tempodödare. Hade varit bättre om de varit stenhårda på att släppa pucken om folk inte kommer till tek som de skall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fan, med bara en liten gnutta tur hade vi haft 6 p på dom 2 sista matcherna, det läns faktiskt surt.
En rolig match trots förlusten på straffar.
Ser mkt stabilt ut, och tappar inte spelet när vi ligger under utan gnuggar på.
Men lite märkligt är det att det blev något PP ikväll heller.
Ser redan fram emot Färjestadsmatchen.
Ser mkt stabilt ut, och tappar inte spelet när vi ligger under utan gnuggar på.
Men lite märkligt är det att det blev något PP ikväll heller.
Ser redan fram emot Färjestadsmatchen.
-
- Säsongskort: Ja
Pga jobb missar jag även denna match.
Imponerande att vi vinner skotten så ofta tycker jag ändå. Vi känns tämligen ofarliga i offensiv zon och som att vi aldrig kommer fram men vi får ju av en hel del puckar PÅ mål. Vilket är kul.
Härligt också att vi fortfarande inte gått poänglösa sedan uppehållet, och av allt jag läst att döma så finns det väl kanske fortfarande hopp. Den feta damen har inte sjungit än.
Imponerande att vi vinner skotten så ofta tycker jag ändå. Vi känns tämligen ofarliga i offensiv zon och som att vi aldrig kommer fram men vi får ju av en hel del puckar PÅ mål. Vilket är kul.
Härligt också att vi fortfarande inte gått poänglösa sedan uppehållet, och av allt jag läst att döma så finns det väl kanske fortfarande hopp. Den feta damen har inte sjungit än.
25/4-2025
förevigtdjurgården skrev:Pga jobb missar jag även denna match.
Vi tog inga poäng i 4-0-matchen mot Brunsås.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
En gäng är ingen gångjsson skrev:förevigtdjurgården skrev:Pga jobb missar jag även denna match.

Var på matchen med en hel arsenal HV-vänner och var beredd på att få gå hem med svansen mellan benen, men det här var ju klart över förväntan. Även om det var en svängig och rätt så "serielunkig" match.
Varakas och Emil, Wow, vilka giganter den här matchen. Att det var just Emil J som stoppade Tedenbys friläge kändes fint i smilgroparna.
Pinsamt av domaren att döma bort 2-0 och 1-2, men det var i alla fall rättvist åt båda hållen. Känns som det är åtminstone 1 sånt mål varje match...
Men vi måste verkligen sluta skjuta såna skitskott mot mål. Ljungh mfl. behöver verkligen skaffa lite armmuskler - slänger iväg uppvärmningsskott rakt på benskydden gång på gång utan att det finns nån Djurgårdare vid mål för returerna. Bra Corsi kanske, men hjälper ju föga mitt under matchen.
Vet inte hur länge till man ska kunna känna sig nöjd med allt över 0 poäng, men i den här matchen smakade det inte alltför surt med en 1-poängare.
Varakas och Emil, Wow, vilka giganter den här matchen. Att det var just Emil J som stoppade Tedenbys friläge kändes fint i smilgroparna.

Pinsamt av domaren att döma bort 2-0 och 1-2, men det var i alla fall rättvist åt båda hållen. Känns som det är åtminstone 1 sånt mål varje match...
Men vi måste verkligen sluta skjuta såna skitskott mot mål. Ljungh mfl. behöver verkligen skaffa lite armmuskler - slänger iväg uppvärmningsskott rakt på benskydden gång på gång utan att det finns nån Djurgårdare vid mål för returerna. Bra Corsi kanske, men hjälper ju föga mitt under matchen.
Vet inte hur länge till man ska kunna känna sig nöjd med allt över 0 poäng, men i den här matchen smakade det inte alltför surt med en 1-poängare.
#10 skrev:En gäng är ingen gångjsson skrev:förevigtdjurgården skrev:Pga jobb missar jag även denna match.
Vi tog inga poäng i 3-0-matchen mot Örebro heller..

Wikegårds järnkaminer
- MarcusDaze
Två är lika med nolljsson skrev:#10 skrev:En gäng är ingen gångjsson skrev:förevigtdjurgården skrev:Pga jobb missar jag även denna match.
Vi tog inga poäng i 3-0-matchen mot Örebro heller..

Sent from my iPhone using Tapatalk