SHL omgång 23: HV71 - Djurgårdens IF 1/12
Re: SHL omgång 23: HV71 - Djurgårdens IF 1/12
Sedan 2008 har vi spelat borta mot HV71 20 gånger. Vissa lag går under kategorin mardrömsmotstånd, men det uttrycket är inte tillräckligt starkt för att förklara våra bortamatcher i Jönköping.
2011 vann vi med 2-1 efter ordinarie tid, i premiären efter Stefan Livs bortgång. En match där resultatet av förståeliga skäl inte var det viktigaste för HV71.
Utöver den matchen har vi Josefssons avgörande i final 5 2010, fjärde perioden, 19:54, när alla väntade på period 5. Utan tvekan mitt högsta glädjevrål någonsin. Nostalgi på högsta nivå.
Här tar dessvärre det roliga slut. I övrigt så har vi inkasserat 17 förluster (varav 4 efter förlängning) samt en match som slutade 2-2, när matcherna slutade oavgjort efter 5 minuters övertid. Det get ett litet perspektiv på det hela, för det var inte igår direkt om man säger så.
Utöver detta så är HV71 säsongens starkaste lag på hemmaplan efter Frölunda.
Så allt pekar på säsongens mest givna förlust. Det fnns absolut ingenting som talar för oss, och kanke är det just det som vi får ställa vårt hopp till. Det krävs ett mirakel för att vi ska gå segrande ur denna drabbning.
2011 vann vi med 2-1 efter ordinarie tid, i premiären efter Stefan Livs bortgång. En match där resultatet av förståeliga skäl inte var det viktigaste för HV71.
Utöver den matchen har vi Josefssons avgörande i final 5 2010, fjärde perioden, 19:54, när alla väntade på period 5. Utan tvekan mitt högsta glädjevrål någonsin. Nostalgi på högsta nivå.
Här tar dessvärre det roliga slut. I övrigt så har vi inkasserat 17 förluster (varav 4 efter förlängning) samt en match som slutade 2-2, när matcherna slutade oavgjort efter 5 minuters övertid. Det get ett litet perspektiv på det hela, för det var inte igår direkt om man säger så.
Utöver detta så är HV71 säsongens starkaste lag på hemmaplan efter Frölunda.
Så allt pekar på säsongens mest givna förlust. Det fnns absolut ingenting som talar för oss, och kanke är det just det som vi får ställa vårt hopp till. Det krävs ett mirakel för att vi ska gå segrande ur denna drabbning.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
HV 71 borta är ju inte ens kul, vi har redan förlorat och Thörnberg/Tedenby ligger bakom segern, skit i att åka dit.
Spela fult
HV är tjocka och mätta. Starka på hemmaplan men ikväll tror jag vi har en bra chans att tvåla dit dem. Det kan bli uddamålsseger om matchen blir tight.
Forecheck livsviktigt, får de trumma på så kommer de bryta ner oss med långa anfall så det gäller att forechecka järnet i de sekvenser när vi inte kan äga spelet.
Det vi behöver utöver det vanliga är en grisbalja framåt och en stöld bakåt av Tellan eller Adam så borde vi kunna plocka det här.
Forecheck livsviktigt, får de trumma på så kommer de bryta ner oss med långa anfall så det gäller att forechecka järnet i de sekvenser när vi inte kan äga spelet.
Det vi behöver utöver det vanliga är en grisbalja framåt och en stöld bakåt av Tellan eller Adam så borde vi kunna plocka det här.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Undrar om Ikonen är med ikväll? Det skulle vara en liten ljusglimt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
5-1. Hv är vassa hemma. Men matchbilden är nog mer 3-3, vi släpper ofta en billig puck eller två samtidigt som vi är tokdåliga på att göra mål.
Eller kanske 5-0, Ahlens målform är i avtagande.
Årets spel med Thore och Sören i högform.....
Eller kanske 5-0, Ahlens målform är i avtagande.
Årets spel med Thore och Sören i högform.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Think if...
- Kontakt:
Det brukar komma upp en faktaruta sägandes "gör Ahlén mål vinner vi".
Den gäller fortfarande
Den gäller fortfarande
Using Tapatalk
- MarcusDaze
Ikväll förväntar jag mig ärligt talat 0 pinnar. 1 poäng eller mer är fullt godkänt.
Precis, det måste ju verkligen bli stryk här... jag lovar att inte ens bli förbannad om vi spelar en urusel match, det vore sinnessjukt oväntat om vi kommer hem med poäng idag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Förväntar mig inte heller någon poäng idag. Säsongens säkraste förlust.
Avskaffa tre mot tre.
Vi har inte torskat en match på ordinarie tid fem gånger i rad nu. Trendbrott och torsk eller revansch för utskåpningen senast?captcash skrev:Precis, det måste ju verkligen bli stryk här... jag lovar att inte ens bli förbannad om vi spelar en urusel match, det vore sinnessjukt oväntat om vi kommer hem med poäng idag!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag ska åka och titta iallafall och det är min första match denna säsongen.
Så det ska bli jätteroligt hoppas jag.
Mitt tips blir 2-4 Ridderwall 2 mål Tambellini och Lundh 1 mål
Det är ju ett drömscenario.
Så det ska bli jätteroligt hoppas jag.
Mitt tips blir 2-4 Ridderwall 2 mål Tambellini och Lundh 1 mål
Det är ju ett drömscenario.
Enda vi kan hoppas på idag är ett Hv som underskattar oss och inte är med i första. Får vi in ett eller två mål då så kan vi kryssa. Hv är sjukt bra hemma. Har sett flera matcher i år där de inte ens spelat bra men maler ner motståndet och matar på tills en eller två puckar petas in framför mål. Ett bättre lag än oss på pappret.
Hjärtat kommer alltid säga vinst för DIF hjärnan säger 4-0. Tyvärr!
Hatar när Hv vinner... hatar det...
En poäng till oss och jag ska dansa mig igenom fredagen.
Hjärtat kommer alltid säga vinst för DIF hjärnan säger 4-0. Tyvärr!
Hatar när Hv vinner... hatar det...
En poäng till oss och jag ska dansa mig igenom fredagen.
Hv har sett riktigt jobbiga ut så här långt. Såg en match för ett tag sedan och de har tyngd i sina anfall av en sort jag inte sett i Svensk Hockey på ett tag.
Kan vi vinna? Skiter björnen i skogen?
Full fart på allt.
Full fart på allt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu börjar man ju fundera var de skiter för vinst idag känns osannolikt.Magnutz skrev:Hv har sett riktigt jobbiga ut så här långt. Såg en match för ett tag sedan och de har tyngd i sina anfall av en sort jag inte sett i Svensk Hockey på ett tag.
Full fart på allt.