SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016

Inlägg av Espan86 »

Praetori skrev:
Espan86 skrev:Snyggare än såhär blir de inte.

Fina vibbar! Men mår nästan illa av att se de där. Vi har ju ingen som ens e hälften så bra!. Tycker mig kunna se lite dragningar å lite handleder i Jonathan Davidsson. Kan nog bli något. Men resten..... suck... Om jag ska vara ärlig så tycker jag Ridderwall är iskall. Någon annan som tycker samma ??
Puckey

Inlägg av Puckey »

rikkard skrev:Nöjd med resultatet. Men det känns inte som att formationerna sitter. Framförallt andrakedjan skapar absolut ingenting. Men även förstauppställningen känns osynkad. Hoppas Ikonen är tillbaka snart. Jeff saknar det mesta tyvärr. Vår defensiv känns ändå något bättre jämfört med innan uppehållet.
Jag skulle gärna se Ridderwall ihop med Anderson och Brodin till nästa match. Ska vi överleva måste vi få igång Ridderwalls målskytte, och hur hårt Peppe än jobbar håller det inte med tre ynka passningspoäng efter 15 matcher om man ska lira i förstalinan.

Ridderwall - Anderson - Brodin
Davidsson - Ljungh - Davidsson
Lundh - Johansson - (Ikonen)
Tamburini - Vejdemo - Ahlén
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev:
Praetori skrev:

Fina vibbar! Men mår nästan illa av att se de där. Vi har ju ingen som ens e hälften så bra!. Tycker mig kunna se lite dragningar å lite handleder i Jonathan Davidsson. Kan nog bli något. Men resten..... suck... Om jag ska vara ärlig så tycker jag Ridderwall är iskall. Någon annan som tycker samma ??
Ridderwall kommer ju i alla fall till avslut och han lyckas med det på egen hand. Han har hög lägstanivå vilket är precis vad en lagkapten skall ha.
De som behöver vakna är Vejdemo, Lundin (som var helt ok ikväll), Ljungh och framför allt Jeff.
Brodin ser mer och mer ut som Hank och kämpar något infernaliskt hårt men blir ofta väldigt ensam.

Gällande Sörensen så hade han ju också svackor. Det är lätt att minnas när han gick på vatten men det var långa stunder väldigt trögt även där. Spelare i medvind brukar hamna i läget att framgång föder framgång.

Det som gjorde Sörensen speciell var ju att han faktiskt kunde vända matcher på egen hand när han var på det humöret och en sån spelare tror jag inte att vi har sett på ett tag eller kommer få se på ett tag heller i Djurgårdströjan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

bubba skrev:Bra match! Tror vi tar en dubbelseger mot KKNA nu.

Vi måste få igång pp och våra ledande spelare nu dock. Nu när hank och Ahlén gör ungefär det en fjärde lina ska göra, spela +-0
Är det inte bättre om en fjärdekedja spelar bättre än motståndarlagets?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt skönt med vinst, även fast det borde varit efter full tid. Jag är glad över att vi har våra straffkungar i Tellan och Matt.

Sex poäng med KHK nu för sen efter det blir det 4 raka bortamatcher.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Jag skulle gärna se Ridderwall ihop med Anderson och Brodin till nästa match. Ska vi överleva måste vi få igång Ridderwalls målskytte, och hur hårt Peppe än jobbar håller det inte med tre ynka passningspoäng efter 15 matcher om man ska lira i förstalinan.

Det det där skulle jag kunna leva med även om jag tycker Hank gjort det riktigt bra efter uppehållet och kanske inte förtjänar att bänkas. Vejdemo och Jeff tror jag dock inte är några bra lekkamrater av vad vi sett hittills. Tror mer på att sätta Johansson och Jeff tillsammans med Ikonen eller Ahlén isf och låta Hank påminna Vejdemo om vad fysiskt spel kan göra.
Senast redigerad av Praetori den 2016-11-22 22:01:49, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
Puckey skrev:

Det det där skulle jag kunna leva med även om jag tycker Hank gjort det riktigt bra efter uppehållet och kanske inte förtjänar att bänkas. Vejdemo och Jeff tror jag dock inte är några bra lekkamrater av vad vi sett hittills. Tror mer på att sätta Johansson och Jeff tillsammans med Ahlén isf och låta Hank påminna Vejdemo om vad fysiskt spel kan göra.
Hank spelar ju inte särskilt fysiskt dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:
Praetori skrev: Det det där skulle jag kunna leva med även om jag tycker Hank gjort det riktigt bra efter uppehållet och kanske inte förtjänar att bänkas. Vejdemo och Jeff tror jag dock inte är några bra lekkamrater av vad vi sett hittills. Tror mer på att sätta Johansson och Jeff tillsammans med Ikonen eller Ahlén isf och låta Hank påminna Vejdemo om vad fysiskt spel kan göra.
Han backar inte för att gå in med huvudet före. Jag såg Vejdemo peta pucken och bromsa mer än en handfull gånger ikväll istället för att kötta vidare och ta smällen. Vejdemo brukade vara fearless och då var han riktigt grym. Det gör nytta för självförtroendet att gå in och köra på lite folk även när man har pucken, särskilt om man trasslar sig förbi. Och speciellt om man har lite kött på benen som får motståndarna att rubbas, som Vejdemo har numera.
Senast redigerad av Praetori den 2016-11-22 22:05:59, redigerad totalt 1 gånger.
Espan86

Inlägg av Espan86 »

Praetori skrev:
Espan86 skrev:
Praetori skrev:

Ridderwall kommer ju i alla fall till avslut och han lyckas med det på egen hand. Han har hög lägstanivå vilket är precis vad en lagkapten skall ha.
De som behöver vakna är Vejdemo, Lundin (som var helt ok ikväll), Ljungh och framför allt Jeff.
Brodin ser mer och mer ut som Hank och kämpar något infernaliskt hårt men blir ofta väldigt ensam.

Gällande Sörensen så hade han ju också svackor. Det är lätt att minnas när han gick på vatten men det var långa stunder väldigt trögt även där. Spelare i medvind brukar hamna i läget att framgång föder framgång.

Det som gjorde Sörensen speciell var ju att han faktiskt kunde vända matcher på egen hand när han var på det humöret och en sån spelare tror jag inte att vi har sett på ett tag eller kommer få se på ett tag heller i Djurgårdströjan.
Problemet är att jag ser de inte hos Ridderwall. Ingen skridkoåkning inget skott, Jobbar å kämpar fine! Men är sjukt besviken på honom såhär långt. Samma med Lundh. Bra skirdskoåkning, kämpar men det stannar där tyvärr. Spets måste in. Men jag har hört att de är påväg in. De är de dom kollar på just nu. Ska höra om Högström. Vore en bra förstärkning. :)
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

bubba skrev:Bra match! Tror vi tar en dubbelseger mot KKNA nu.

Vi måste få igång pp och våra ledande spelare nu dock. Nu när hank och Ahlén gör ungefär det en fjärde lina ska göra, spela +-0
Förstår dock inte hur de kan få så många offensiva zonstarter...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:
Praetori skrev: Det det där skulle jag kunna leva med även om jag tycker Hank gjort det riktigt bra efter uppehållet och kanske inte förtjänar att bänkas. Vejdemo och Jeff tror jag dock inte är några bra lekkamrater av vad vi sett hittills. Tror mer på att sätta Johansson och Jeff tillsammans med Ikonen eller Ahlén isf och låta Hank påminna Vejdemo om vad fysiskt spel kan göra.
Han backar inte för att gå in med huvudet före. Jag såg Vejdemo peta pucken och bromsa mer än en handfull gånger ikväll istället för att kötta vidare och ta smällen. Vejdemo brukade vara fearless och då var han riktigt grym. Det gör nytta för självförtroendet att gå in och köra på lite folk även när man har pucken. Speciellt om man har lite kött på benen som Vejdemo har numera.
Tror aldrig jag sett Hank tacklas faktiskt. Vilket förvisso är en positiv egenskap om man inte är riktig duktig på det. Och med duktig menar jag inte att pucken ändå går till motståndaren men man satt sig själv ur spel.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2016-11-22 22:08:09, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Espan86 skrev: Problemet är att jag ser de inte hos Ridderwall. Ingen skridkoåkning inget skott, Jobbar å kämpar fine! Men är sjukt besviken på honom såhär långt. Samma med Lundh. Bra skirdskoåkning, kämpar men det stannar där tyvärr. Spets måste in. Men jag har hört att de är påväg in. De är de dom kollar på just nu. Ska höra om Högström. Vore en bra förstärkning. :)
Ja lite besviken kanske jag kan hålla med om. Men inte lika besviken som man var på Thoresen en god bit in på förra säsongen. När Kung Thore väl vaknade så var dock allt förlåtet. Jag hoppas på att både Ridderwall och Jeff kvicknar till lagom till att Ljungh börjar bli så där lagom sur som han verkar behöva vara för att bli grym. Då kan det bli roligt i vinter.
Espan86

Inlägg av Espan86 »

Någon annan härinne som förespråkar liten rink?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Espan86 skrev:Någon annan härinne som förespråkar liten rink?
Absolut inte.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jim Morrison skrev:
Praetori skrev:
Jim Morrison skrev:
Han backar inte för att gå in med huvudet före. Jag såg Vejdemo peta pucken och bromsa mer än en handfull gånger ikväll istället för att kötta vidare och ta smällen. Vejdemo brukade vara fearless och då var han riktigt grym. Det gör nytta för självförtroendet att gå in och köra på lite folk även när man har pucken. Speciellt om man har lite kött på benen som Vejdemo har numera.
Tror aldrig jag sett Hank tacklas faktiskt. Vilket förvisso är en positiv egenskap om man inte är riktig duktig på det. Och med duktig menar jag inte att pucken ändå går till motståndaren men man satt sig själv ur spel.
Hank tacklas mycket mer i år än tidigare!
Edit: ligger på 13:e plats i hela SHL:s tacklingsliga...
Senast redigerad av Skidlöparn den 2016-11-22 22:17:58, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar