SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016
Re: SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016
Det är störande att vi får kämpa så fruktansvärt för varje mål medan lag som fuleå mfl nästan alltid lyckas utnyttja uppkomna situationer maximalt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Vi hade haft ett par fler vinster med en bra målvakt.Praetori skrev:Det är störande att vi får kämpa så fruktansvärt för varje mål medan lag som fuleå mfl nästan alltid lyckas utnyttja uppkomna situationer maximalt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knäpptyst på hovet ikväll...
Vi HAR bra målvakter men producerar för lite framåt. Typ sämst skotteffektivitet i hela serien efter lyxfällan säger ganska tydligt att det är något annat än målvakterna som är problemet.Jim Morrison skrev:Vi hade haft ett par fler vinster med en bra målvakt.Praetori skrev:Det är störande att vi får kämpa så fruktansvärt för varje mål medan lag som fuleå mfl nästan alltid lyckas utnyttja uppkomna situationer maximalt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Nej, det har vi inte. Sen säger jag inte att vi har kliniska målskyttar heller.Praetori skrev:Vi HAR bra målvakter men producerar för lite framåt. Typ sämst skotteffektivitet i hela serien efter lyxfällan säger ganska tydligt att det är något annat än målvakterna som är problemet.Jim Morrison skrev:Vi hade haft ett par fler vinster med en bra målvakt.Praetori skrev:Det är störande att vi får kämpa så fruktansvärt för varje mål medan lag som fuleå mfl nästan alltid lyckas utnyttja uppkomna situationer maximalt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jaha PP. Då torskar vi då.
Senast redigerad av Praetori den 2016-11-22 20:23:45, redigerad totalt 1 gånger.
Falks tackling e brutal. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Tangerar 90% trots alla de frilägen och friställda motståndare vi haft. Hade försvarsspelet inte stundvis lämnat våra målvakter ensamma med motståndarforwards vid ena stolpen eller rena frilägen så hade både Tellan och Adam legat ett par procent högre vilket är godkänt.Jim Morrison skrev:Nej, det har vi inte. Sen säger jag inte att vi har kliniska målskyttar heller.
Sett till omständigheterna är målvakterna i princip de enda som jag tycker håller den nivå som förväntas.
har 5 procent skotteffektivtet i pp 

Den hade fått applåder i NHL. Synd om det ledde till skada men det är fan självskadebeteende att vända rumpan till när man är en bit från sargen och har en motståndare som kommer stormande.Davidsson skrev:Falks tackling e brutal.
Vill man inte ta den tacklingen som mottagare så ger man fan i pucken i förstaläget istället.
Måste ändå säga att försvarsspelet vid 2-2 målet är sjukt dåligt, sen att Tellan kanske kunde gjort det aningen bättre JA men han ska inte få komma in på mål som han gör.
- Jim Morrison
Båda ligger i botten vad gäller statistiken och det är ju bara att se vilka ingripanden dom står för. Alla lag får frilägen emot sig. Jag har hellre Reideborn i målet än Tellqvist, trots att jag helst av allt vill ha en helt ny.Praetori skrev:Tangerar 90% trots alla de frilägen och friställda motståndare vi haft. Hade försvarsspelet inte stundvis lämnat våra målvakter ensamma med motståndarforwards vid ena stolpen eller rena frilägen så hade både Tellan och Adam legat ett par procent högre vilket är godkänt.Jim Morrison skrev:Nej, det har vi inte. Sen säger jag inte att vi har kliniska målskyttar heller.
Sett till omständigheterna är målvakterna i princip de enda som jag tycker håller den nivå som förväntas.
Jo men på det där lite filmiga-sättet vrider lulespelaren till ryggen så där precis i ögonblicket också. Synd bara att Falk såg fel på numret (6:an istället för 9:a).Davidsson skrev:Falks tackling e brutal. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
SHL omgång 20: Djurgårdens IF - Luleå 22/11-2016
Spela Linus Johansson mer era tröttmössor - och låt honom slippa gå med dögrävarna.
Nej precis. Det är dubbelt fel eftersom han inte är bortmusklad efter det första avslutet (som Tellan faktiskt tar). Motståndare skall inte få stå så nära och hugga på egen retur och skall inte få trampa in så där på mål till att börja med. Räknefel.ken1968 skrev:Måste ändå säga att försvarsspelet vid 2-2 målet är sjukt dåligt, sen att Tellan kanske kunde gjort det aningen bättre JA men han ska inte få komma in på mål som han gör.