Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spännande att det börjar hända saker!
Robin P borde väl det bli samma sak för.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Om Jeff nu går till en annan klubb så är det väl typsikt om han gör 10 mål på sina fem första matcher för den klubben.
-
Om Jeff går till annan SHL klubb kan väl Vi slänga in en klausul som gör att Jeff inte får spela mot oss? har ju hänt tidigare
Jag har utvecklat ett skumt hoardingbeteende kring spelare. Tambellini, Westholm och Press bidrar just nu, enligt mig, med ingenting annat än förvirring, ilska, gråt och tandagnisslan. Men bara tanken på att dessa herrar förmodligen gör sina livs säsonger i andra klubbar får mig att vilja ha dem kvar. 

alternativt att man skickar honom till Finland/TysklandBenjamin L. Willard skrev:Om Jeff går till annan SHL klubb kan väl Vi slänga in en klausul som gör att Jeff inte får spela mot oss? har ju hänt tidigare
Kunde inte skrivit det bättre själv. Tyvärr e det ju allt för ofta spelare som lämnar DIF både hockey och fotboll som blomstrar helt plötsligt.Varg skrev:Jag har utvecklat ett skumt hoardingbeteende kring spelare. Tambellini, Westholm och Press bidrar just nu, enligt mig, med ingenting annat än förvirring, ilska, gråt och tandagnisslan. Men bara tanken på att dessa herrar förmodligen gör sina livs säsonger i andra klubbar får mig att vilja ha dem kvar.
Utgår från att skvallret stämmer. Korrekt att försöka förhandla bort JT, har önskat detta i snart en månad. Lycka till någon annan stans.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- ALLTID DIF
Hur funkar det ?
Ang Adam Om vi vill bryta kontraktet ?
Någon med koll ?
Någon med koll ?
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?
Någon med koll ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Det vettigaste måste ju vara att låta någon allsvensk klubb ta över (en del av) hans kontrakt.MarcusDaze skrev:Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?
Någon med koll ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Säsongskort: Ja
Kan vara det bästa som skrivit här inne på ett tag.....BOMBOM BOUCHARD skrev:Spelidén fungerar och är modern. Hade vi haft marginalerna med oss hade vi legat runt 5-7:a.
Nu grinade det emot från början istället. SHL är jämn.
Ska vi kritisera så saknade vi Hulta från start. Press i all välmening.....
Sedan när motlutet tyvärr
kom,
så ifjol spottade Sörensen i nävarna och körde...i år så är
.Tambellini av annan mentalitet.
Så nu till saken, om ni fattar.... vi har en bra tränare, men i det motlut vi hamnade i klarade inte vår tilltänkta spets att leda laget.
Så....vi måste nu skaffa ny spets.....JA.....SPETS.
Men....var rädd om Robban,den grabben kan hockey. Dessvärre kom han från kapten Lundkvist och Lasch till kapten Hank och Tambellini......om ni fattar .....
Om man ser det helt krasst så känns det som att vi kommer att få välja en position där vi kan lägga spetsen.
För mig känns det absolut viktigast att försöka hitta en målvakt som kan komma upp stort och stå på huvudet någon match här och där för att se till att vi kan vinna någon av de matcher där vi är med men ändå torskar med 1-2 mål...
Att ha Adam som hittills har en räddningsprocent på 86,78 och ett snitt på 3,81 insläppta kommer inte att hålla.
Tyvärr så darrar han mer än man kan önska och efter ett insläppt mål så känns det som att luften går ur honom direkt och så kommer det något eller några till rätt enkla.
Så frågan är, var kan vi hitta en målvakt som kan göra de avgörande räddningarna? Går det att hitta från KHL? AHL? Liiga? någonstans måste vi försöka hitta en målvakt som kan komma in och ge backarna lite stabilitet och självförtroende.
På backsidan så tror jag att det är färdigt nu efter Hultström in och Westlund ut.
Även om jag personligen är lite intresserad av att låna ut/skeppa iväg Press....
När det gäller FW så tror jag att Tambellini kommer att lämna och jag tror att han kommer att hamna i Liiga el AHL. Dock är då frågan vad tar vi in istället?
Med Fällström ut spel och Possler skadad ytterligare någon/några månader samt i det fall Tambellini försvinner, vad kan vi tänkas kunna hitta?
Kan man försöka lösa något byte med någon AHL-klubb där han verkar prestera väl?
Slutligen:
Att Robban ska stanna känns för mig givet, att våra backar tappar pucken i uppspelet så det blir 4 frilägen/match är svårt att beskylla honom.
Ge honom uppbackning så tror jag att vi kommer att ha en solid tränar för flera år.
Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Aldrig. Men till kanske 70% eller något iallafall. Det är inte ovanligt att en spelare får en mindre bra lön första året och sedan en marknadsmässig lön resten av året på kontraktet.Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Avskaffa tre mot tre.
Gissar på att Tambellini tjänat ca 175' i månaden, medan Zackrisson lär vilja ha åtminstone 225'. Sen ska det på arbetsgivaravgifter och vi lär få behålla en del av Tambellinis kostnad, en sån rockad lär kosta över miljonen.Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?