Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Benjamin L. Willard

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Spännande att det börjar hända saker!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Robin P borde väl det bli samma sak för.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bortastå
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bortastå »

Om Jeff nu går till en annan klubb så är det väl typsikt om han gör 10 mål på sina fem första matcher för den klubben.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om Jeff går till annan SHL klubb kan väl Vi slänga in en klausul som gör att Jeff inte får spela mot oss? har ju hänt tidigare
Varg
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Varg »

Jag har utvecklat ett skumt hoardingbeteende kring spelare. Tambellini, Westholm och Press bidrar just nu, enligt mig, med ingenting annat än förvirring, ilska, gråt och tandagnisslan. Men bara tanken på att dessa herrar förmodligen gör sina livs säsonger i andra klubbar får mig att vilja ha dem kvar. :oops:
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Benjamin L. Willard skrev:Om Jeff går till annan SHL klubb kan väl Vi slänga in en klausul som gör att Jeff inte får spela mot oss? har ju hänt tidigare
alternativt att man skickar honom till Finland/Tyskland
gaspo

Inlägg av gaspo »

Varg skrev:Jag har utvecklat ett skumt hoardingbeteende kring spelare. Tambellini, Westholm och Press bidrar just nu, enligt mig, med ingenting annat än förvirring, ilska, gråt och tandagnisslan. Men bara tanken på att dessa herrar förmodligen gör sina livs säsonger i andra klubbar får mig att vilja ha dem kvar. :oops:
Kunde inte skrivit det bättre själv. Tyvärr e det ju allt för ofta spelare som lämnar DIF både hockey och fotboll som blomstrar helt plötsligt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Utgår från att skvallret stämmer. Korrekt att försöka förhandla bort JT, har önskat detta i snart en månad. Lycka till någon annan stans.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Hur funkar det ?
Ang Adam Om vi vill bryta kontraktet ?

Någon med koll ?
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av MarcusDaze »

ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?

Någon med koll ?
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

MarcusDaze skrev:
ALLTID DIF skrev:Hur funkar det ?

Någon med koll ?
Det är väll bara att riva kontraktet men vi kommer ju fortfarande att få betala hans lön.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det vettigaste måste ju vara att låta någon allsvensk klubb ta över (en del av) hans kontrakt.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Spelidén fungerar och är modern. Hade vi haft marginalerna med oss hade vi legat runt 5-7:a.
Nu grinade det emot från början istället. SHL är jämn.

Ska vi kritisera så saknade vi Hulta från start. Press i all välmening.....

Sedan när motlutet tyvärr
kom,
så ifjol spottade Sörensen i nävarna och körde...i år så är
.Tambellini av annan mentalitet.

Så nu till saken, om ni fattar.... vi har en bra tränare, men i det motlut vi hamnade i klarade inte vår tilltänkta spets att leda laget.

Så....vi måste nu skaffa ny spets.....JA.....SPETS.

Men....var rädd om Robban,den grabben kan hockey. Dessvärre kom han från kapten Lundkvist och Lasch till kapten Hank och Tambellini......om ni fattar .....
Kan vara det bästa som skrivit här inne på ett tag.....

Om man ser det helt krasst så känns det som att vi kommer att få välja en position där vi kan lägga spetsen.

För mig känns det absolut viktigast att försöka hitta en målvakt som kan komma upp stort och stå på huvudet någon match här och där för att se till att vi kan vinna någon av de matcher där vi är med men ändå torskar med 1-2 mål...
Att ha Adam som hittills har en räddningsprocent på 86,78 och ett snitt på 3,81 insläppta kommer inte att hålla.
Tyvärr så darrar han mer än man kan önska och efter ett insläppt mål så känns det som att luften går ur honom direkt och så kommer det något eller några till rätt enkla.

Så frågan är, var kan vi hitta en målvakt som kan göra de avgörande räddningarna? Går det att hitta från KHL? AHL? Liiga? någonstans måste vi försöka hitta en målvakt som kan komma in och ge backarna lite stabilitet och självförtroende.

På backsidan så tror jag att det är färdigt nu efter Hultström in och Westlund ut.
Även om jag personligen är lite intresserad av att låna ut/skeppa iväg Press....

När det gäller FW så tror jag att Tambellini kommer att lämna och jag tror att han kommer att hamna i Liiga el AHL. Dock är då frågan vad tar vi in istället?

Med Fällström ut spel och Possler skadad ytterligare någon/några månader samt i det fall Tambellini försvinner, vad kan vi tänkas kunna hitta?
Kan man försöka lösa något byte med någon AHL-klubb där han verkar prestera väl?

Slutligen:
Att Robban ska stanna känns för mig givet, att våra backar tappar pucken i uppspelet så det blir 4 frilägen/match är svårt att beskylla honom.
Ge honom uppbackning så tror jag att vi kommer att ha en solid tränar för flera år.
Varg

Inlägg av Varg »

Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Aldrig. Men till kanske 70% eller något iallafall. Det är inte ovanligt att en spelare får en mindre bra lön första året och sedan en marknadsmässig lön resten av året på kontraktet.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Varg skrev:Undrar om Tambellini's lönepost matchar Zackrisson anspråk?
Gissar på att Tambellini tjänat ca 175' i månaden, medan Zackrisson lär vilja ha åtminstone 225'. Sen ska det på arbetsgivaravgifter och vi lär få behålla en del av Tambellinis kostnad, en sån rockad lär kosta över miljonen.
Låst