Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
-
Vet inte om det finns några svenskar kvar. Men Tjecker Och dylikt finns det nog gott om.Höken skrev:Men finns det några kvalités forwarder kvar på marknaden? Som alltså kan vara inom räckhåll för DIF ?
Skulle uppskatta att ni inte drar till med några spelare, som aldrig kommer att kunna spela i DIF.
Man kan ställa vilka krav som helst med en klausul - att man vill ha gröna M&M:s efter varje borta match eller rosa lakan. Klausul betyder ungefär förutsatt att eller villkorat av, Nisses klausul skulle isåfall vara typ - Jag skriver på för x antal år och spelar hos er förutsatt att jag trivs i Ryssland. Om inte har jag rätt att bryta kontraktet...stolpskott skrev:Man brukar väll skriva på för 1 år med klausul, sen så fyller man på om man trivs... Tycker det såg väldigt konstigt ut, men om man tänker efter så är det kanske inte det.
Senast redigerad av Fricke den 2007-08-09 17:22:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
Uppfattat. Hoppas Nisse inte trivs får man väll säga då.Fricke skrev:Man kan ställa vilka krav som helst i en klausul - att man vill ha gröna M&M:s efter varje borta match eller rosa lakan. Klausul betyder typ förutsatt att, Nisses klausul skulle isåfall vara typ - Jag skriver på för x antal år och spelar hos er förutsatt att jag trivs i Ryssland. Om inte har jag rätt att bryta kontraktet...stolpskott skrev:Man brukar väll skriva på för 1 år med klausul, sen så fyller man på om man trivs... Tycker det såg väldigt konstigt ut, men om man tänker efter så är det kanske inte det.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
För närvarande är han förlorad, om han väljer att bryta kontraktet (vilket jag ändå inte tror är så troligt) så kommer han i jul (om det nu stämmer).Sidney Crosby skrev:Men jag fattar inte, Han har en klausul som innebär att han kan bryta kontraktet och atervända till DIF? Isafall är han ju inte 100% Förlorad.
- Christopher J
Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.
- blårandigt
Christopher J skrev:Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.
får hoppas det.
det absolut intressantaste är att få veta vilken film ni var på!?:]Christopher J skrev:Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.
-
Har varit väldigt tyst om Hagos på sistone. Är inte han klubblös? Borde hända något där, oavsett om det är vi eller någon annan klubb som snappar upp honom.
Är kluven gällande Hagos. En duktig spelare, men jag känner att vi behöver en mer offensivt lag forward, en som kan producera mål och poäng. En skaprskytt.
Är kluven gällande Hagos. En duktig spelare, men jag känner att vi behöver en mer offensivt lag forward, en som kan producera mål och poäng. En skaprskytt.
- blårandigt