Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Ekman kanske skrev på ett 1+2 kontrakt?

Aja, inga andra rykten påväg in? Var väl en forward till det snackades om att få in?
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Men finns det några kvalités forwarder kvar på marknaden? Som alltså kan vara inom räckhåll för DIF ?
Skulle uppskatta att ni inte drar till med några spelare, som aldrig kommer att kunna spela i DIF.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Men jag fattar inte, Han har en klausul som innebär att han kan bryta kontraktet och atervända till DIF? Isafall är han ju inte 100% Förlorad.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Höken skrev:Men finns det några kvalités forwarder kvar på marknaden? Som alltså kan vara inom räckhåll för DIF ?
Skulle uppskatta att ni inte drar till med några spelare, som aldrig kommer att kunna spela i DIF.
Vet inte om det finns några svenskar kvar. Men Tjecker Och dylikt finns det nog gott om.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

stolpskott skrev:Man brukar väll skriva på för 1 år med klausul, sen så fyller man på om man trivs... Tycker det såg väldigt konstigt ut, men om man tänker efter så är det kanske inte det.
Man kan ställa vilka krav som helst med en klausul - att man vill ha gröna M&M:s efter varje borta match eller rosa lakan. Klausul betyder ungefär förutsatt att eller villkorat av, Nisses klausul skulle isåfall vara typ - Jag skriver på för x antal år och spelar hos er förutsatt att jag trivs i Ryssland. Om inte har jag rätt att bryta kontraktet...
Senast redigerad av Fricke den 2007-08-09 17:22:16, redigerad totalt 1 gånger.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Fricke skrev:
stolpskott skrev:Man brukar väll skriva på för 1 år med klausul, sen så fyller man på om man trivs... Tycker det såg väldigt konstigt ut, men om man tänker efter så är det kanske inte det.
Man kan ställa vilka krav som helst i en klausul - att man vill ha gröna M&M:s efter varje borta match eller rosa lakan. Klausul betyder typ förutsatt att, Nisses klausul skulle isåfall vara typ - Jag skriver på för x antal år och spelar hos er förutsatt att jag trivs i Ryssland. Om inte har jag rätt att bryta kontraktet...
Uppfattat. Hoppas Nisse inte trivs får man väll säga då.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Sidney Crosby skrev:Men jag fattar inte, Han har en klausul som innebär att han kan bryta kontraktet och atervända till DIF? Isafall är han ju inte 100% Förlorad.
För närvarande är han förlorad, om han väljer att bryta kontraktet (vilket jag ändå inte tror är så troligt) så kommer han i jul (om det nu stämmer).
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

Ekman har skrivit på 1+1
espen21

Inlägg av espen21 »

Nån som har kontakter i den ryska maffian? Slå de en pling isf så kommer han nog hem framåt dec...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Christopher J skrev:Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.

får hoppas det.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Christopher J skrev:Ikväll var jag på Bio på sergel, och plötsligt såg jag Daniel Tjärnqvist sitta på en bänk och snacka i telefon, Blev lite nyfiken och gick lite närmare och hörde honom säga " Om det löser sig med skadorna så blir det nog troligtvis så" men eftersom det var ganska mycket människor omkring så var det ganska svårt att höra något. Men det var intessant att höra något iallafall och han kanske menade att han kommer till oss om det löser sig med skadorna.
det absolut intressantaste är att få veta vilken film ni var på!?:]
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Har varit väldigt tyst om Hagos på sistone. Är inte han klubblös? Borde hända något där, oavsett om det är vi eller någon annan klubb som snappar upp honom.

Är kluven gällande Hagos. En duktig spelare, men jag känner att vi behöver en mer offensivt lag forward, en som kan producera mål och poäng. En skaprskytt.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

morsan känner hagos personligen :lol:

(Hans föreldrar bor i barkarby. 1-2 mil väster om sthlm)

Så de lutar väl åt djurgården.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

blårandigt skrev:morsan känner hagos personligen :lol:

(Hans föreldrar bor i barkarby. 1-2 mil väster om sthlm)

Så de lutar väl åt djurgården.
De lutar åt Djurgården för att Hagso har sagt det eller för att hans föräldrar bor i stockholm?
Skriv svar