Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
Äh, tror inte en sekund på att vi skulle sett bättre ut om vi var skadefria. Ikonen kanske kan bidra med lite speed, men Possler och Lundh är inga spelare som gör massiv skillnad och Fällström har knappt sett en skridsko på två år. Hela laget måste steppa upp, men framförallt killar som Tambellini och Anderson.rikkard skrev:Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
Avgå Jocke.
Possler tror jag absolut skulle göra skillnad, skadefri skulle jag tippat honom som en av lagets tre bästa målgörare.B.I.B.A skrev:Äh, tror inte en sekund på att vi skulle sett bättre ut om vi var skadefria. Ikonen kanske kan bidra med lite speed, men Possler och Lundh är inga spelare som gör massiv skillnad och Fällström har knappt sett en skridsko på två år. Hela laget måste steppa upp, men framförallt killar som Tambellini och Anderson.rikkard skrev:Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
Byt ut Adam Reideborn mot Ray Emery, tack!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9146
Har man lirat för tyska Adler Mannheim, så kan man lira för oss! Signa han nu!
https://www.youtube.com/watch?v=b5Ng_3zmubs
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9146
Har man lirat för tyska Adler Mannheim, så kan man lira för oss! Signa han nu!
https://www.youtube.com/watch?v=b5Ng_3zmubs
Är väl snarare Anderson och Brodin som absolut inte borde ha fått förlängningar, sett till resultatet så här långt. Det är mycket märkligt att det hackas på de enda spelarna i hela laget (!) som har bra statistik trots 3 fiaskomatcher.ALLTID DIF skrev:
Hank o Ahlen borde inte ha fått förlängningar från början med en vettig Sportchef !
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Haha vad är bra statistik enligt dig då?sensei skrev:Är väl snarare Anderson och Brodin som absolut inte borde ha fått förlängningar, sett till resultatet så här långt. Det är mycket märkligt att det hackas på de enda spelarna i hela laget (!) som har bra statistik trots 3 fiaskomatcher.ALLTID DIF skrev:
Hank o Ahlen borde inte ha fått förlängningar från början med en vettig Sportchef !
Tre senaste matcherna har vi 2-10 i målskillnad och då är det märkligt att formationen som har spelat 0-0 (rätta mig om jag har fel) lyfts fram som "problemet".Örnen skrev:Haha vad är bra statistik enligt dig då?sensei skrev:Är väl snarare Anderson och Brodin som absolut inte borde ha fått förlängningar, sett till resultatet så här långt. Det är mycket märkligt att det hackas på de enda spelarna i hela laget (!) som har bra statistik trots 3 fiaskomatcher.ALLTID DIF skrev:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Weigel öser in poäng eller snarare assist även i allsvenskan. 7 assist på 6 matcher. Fortsätter han i den här takten borde han verkligen vara nära en comeback hos oss till nästa säsong.
ciirree skrev:Lite det som oroar mig också. Har vi ens ett spelsystem? En seriös fråga. Det ser mer ut som "gör vad ni vill" hockey just nu. Man ser inte ens ett mönster.Vikas skrev:Får verkligen hoppas att nuvarande sportcheferna är klokare än Järlan vara och inser redan nu att spelarmaterialet vi har inte duger för något annat än att åka ur med.
Det hade varit okej om vi förlorat alla matcher men sett tendenser på bra spel - men vi har sett absolut INGENTING hittills. Vi har inget spel överhuvudtaget och vår förstalina är ett skämt.
Snälla agera snabbt den här gången.
Vet du ens vad ett spelsystem är?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
-
Värva ingen säger jag 
Matcha laget mycket hårdare till å börja med. 1-2 linan måste lira 40 min sen får övriga dela på 20 min. Tålamod är det som krävs och utvärdering bör ej göras innan vi lirat minst 10 matcher.
Ger vi junisfemman samt Ahlen kedjan så mycket istid som nu så vänder vi inte detta skepp.

Matcha laget mycket hårdare till å börja med. 1-2 linan måste lira 40 min sen får övriga dela på 20 min. Tålamod är det som krävs och utvärdering bör ej göras innan vi lirat minst 10 matcher.
Ger vi junisfemman samt Ahlen kedjan så mycket istid som nu så vänder vi inte detta skepp.
Nuvarande lag ska vända skeppet.
Sikta på på att slå rekord i minst mål framåt på en säsong i SHL.
Sikta på på att slå rekord i minst mål framåt på en säsong i SHL.
- ALLTID DIF
Steelmountain skrev:Värva ingen säger jag
Avgå !
Satan vad turbulent det skulle vara om du var sportchef.ALLTID DIF skrev:Steelmountain skrev:Värva ingen säger jag
Avgå !
Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.
Jag tror faktiskt man hade "räknat bort" Fällström redan från början. Dvs. Han är ingen vi kommer ersätta.Bengan08 skrev:Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.