Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
rikkard

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av rikkard »

Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

rikkard skrev:Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
Äh, tror inte en sekund på att vi skulle sett bättre ut om vi var skadefria. Ikonen kanske kan bidra med lite speed, men Possler och Lundh är inga spelare som gör massiv skillnad och Fällström har knappt sett en skridsko på två år. Hela laget måste steppa upp, men framförallt killar som Tambellini och Anderson.
Avgå Jocke.
Puckey

Inlägg av Puckey »

B.I.B.A skrev:
rikkard skrev:Problemet med vårt lag är att vi värvat för att spela en offensiv hockey. Nu när 4 spelskickliga spelare är på skadelistan blottas problemen bakåt i dåliga backar och målvakter. Så om man ska värva vad ska man satsa på?
Äh, tror inte en sekund på att vi skulle sett bättre ut om vi var skadefria. Ikonen kanske kan bidra med lite speed, men Possler och Lundh är inga spelare som gör massiv skillnad och Fällström har knappt sett en skridsko på två år. Hela laget måste steppa upp, men framförallt killar som Tambellini och Anderson.
Possler tror jag absolut skulle göra skillnad, skadefri skulle jag tippat honom som en av lagets tre bästa målgörare.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Byt ut Adam Reideborn mot Ray Emery, tack!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9146

Har man lirat för tyska Adler Mannheim, så kan man lira för oss! Signa han nu!

https://www.youtube.com/watch?v=b5Ng_3zmubs
Bild
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ALLTID DIF skrev:
Hank o Ahlen borde inte ha fått förlängningar från början med en vettig Sportchef !
Är väl snarare Anderson och Brodin som absolut inte borde ha fått förlängningar, sett till resultatet så här långt. Det är mycket märkligt att det hackas på de enda spelarna i hela laget (!) som har bra statistik trots 3 fiaskomatcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Örnen

Inlägg av Örnen »

sensei skrev:
ALLTID DIF skrev:
Hank o Ahlen borde inte ha fått förlängningar från början med en vettig Sportchef !
Är väl snarare Anderson och Brodin som absolut inte borde ha fått förlängningar, sett till resultatet så här långt. Det är mycket märkligt att det hackas på de enda spelarna i hela laget (!) som har bra statistik trots 3 fiaskomatcher.
Haha vad är bra statistik enligt dig då?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Örnen skrev:
sensei skrev:
ALLTID DIF skrev:
Haha vad är bra statistik enligt dig då?
Tre senaste matcherna har vi 2-10 i målskillnad och då är det märkligt att formationen som har spelat 0-0 (rätta mig om jag har fel) lyfts fram som "problemet".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Weigel öser in poäng eller snarare assist även i allsvenskan. 7 assist på 6 matcher. Fortsätter han i den här takten borde han verkligen vara nära en comeback hos oss till nästa säsong.
litto

Inlägg av litto »

ciirree skrev:
Vikas skrev:Får verkligen hoppas att nuvarande sportcheferna är klokare än Järlan vara och inser redan nu att spelarmaterialet vi har inte duger för något annat än att åka ur med.

Det hade varit okej om vi förlorat alla matcher men sett tendenser på bra spel - men vi har sett absolut INGENTING hittills. Vi har inget spel överhuvudtaget och vår förstalina är ett skämt.

Snälla agera snabbt den här gången.
Lite det som oroar mig också. Har vi ens ett spelsystem? En seriös fråga. Det ser mer ut som "gör vad ni vill" hockey just nu. Man ser inte ens ett mönster.

Vet du ens vad ett spelsystem är?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Värva ingen säger jag :)

Matcha laget mycket hårdare till å börja med. 1-2 linan måste lira 40 min sen får övriga dela på 20 min. Tålamod är det som krävs och utvärdering bör ej göras innan vi lirat minst 10 matcher.

Ger vi junisfemman samt Ahlen kedjan så mycket istid som nu så vänder vi inte detta skepp.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nuvarande lag ska vända skeppet.

Sikta på på att slå rekord i minst mål framåt på en säsong i SHL.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Steelmountain skrev:Värva ingen säger jag :)

Matcha laget mycket hårdare till å börja med. 1-2 linan måste lira 40 min sen får övriga dela på 20 min. Tålamod är det som krävs och utvärdering bör ej göras innan vi lirat minst 10 matcher.

Ger vi junisfemman samt Ahlen kedjan så mycket istid som nu så vänder vi inte detta skepp.

Avgå !
mb81

Inlägg av mb81 »

ALLTID DIF skrev:
Steelmountain skrev:Värva ingen säger jag :)

Avgå !
Satan vad turbulent det skulle vara om du var sportchef.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Bengan08 skrev:Nej inget ska värvas, nuvarande trupp ska vända etc etc. Sounds like 2012 all over again! On the more serious note så borde vi faktiskt värva en forward med tanke på att Fällström nu är helt körd (chocken) samt att Possler blir borta tills efter jul. utöver detta känns Ikonens skada också väldigt oklar? Han har alltså inte kunnat spela en match i serien utan varit skadad i ca 2 månader redan.
Jag tror faktiskt man hade "räknat bort" Fällström redan från början. Dvs. Han är ingen vi kommer ersätta.
Låst