Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Känns som det lär bli Söderström eller Reideborn, möjligtvis att Anton Forsberg kan va aktuell också!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?

Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000

Kod: Markera allt

Mantas	50	842500
Hulta	25	421250
Sören	100	1685000
Englund	100	1685000
AOM	100	1685000
Norell	100	1685000
		8003750
Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.
Summan ökar något om över 20 spelare lämnar shl för nhl. Vill minnas att det är någonstans runt 350k extra per spelare efter den 20e exporten, som sen fördelas efter hur många respektive förening släppt.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Varför utgår folk från att Linus blir kvar?? Han har ju öppet uttrycket missnöje med DIF och har utgående kontrakt.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?

Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000

Kod: Markera allt

Mantas	50	842500
Hulta	25	421250
Sören	100	1685000
Englund	100	1685000
AOM	100	1685000
Norell	100	1685000
		8003750
Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.
Summan ökar något om över 20 spelare lämnar shl för nhl. Vill minnas att det är någonstans runt 350k extra per spelare efter den 20e exporten, som sen fördelas efter hur många respektive förening släppt.
Vad fan, 20 spelare löser ju DIF utan problem på en säsong.

Rudi skrev:Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
Vilket även skulle leda till fler spelare i NHL och färre i KHL. Win-win för NHL och SHL.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om nu Söderström är körd finns väl Hansen i Saik som är en betydligt bättre målvakt en Reiderborn

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev:Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
Fast å andra sidan behöver vi inte betala några övergångssummor heller när vi snor spelare från allsvenskan eller när spelare flyttar hem från nhl tex.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

ciirree skrev:Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Men FFS. Det är den 31 jävla mars! Ha lite jävla is i magen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Många som står upp i båten nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Konstig slutsats. Ingen har väl sagt att detta är spelare för förstakedjan? Tänk på att en kille som Ljungh utan problem går upp som andracenter med.
Avgå Jocke.
Örnen

Inlägg av Örnen »

Possler känns som en rak ersättare till Sören. Hade Possler stått på 10 mål istället för 9 senaste två säsongerna hade nog folk kollat på honom annorlunda. Borde vara redo för nästa steg nästa år. Synd att vi förmodligen bara får ha honom i en säsong innan Buffalo tar honom.
EspenK

Inlägg av EspenK »

B.I.B.A skrev:
EspenK skrev:Bara goda nyheter.

Sportbladet har sökt Jocke utan framgång.

Gissar att han (precis som jag) ligger i fosterställning och vaggar fram och tillbaka.

Skönt att vi redan har talang och spets genom Henke och Ahlén.

Seriöst så hoppas man ju att Söderström inte lackat ur utan vill konkurrera med Tellan. Annars lovar jag att det blir Reideborn...
Eftersom vi här på forumet (ja, alla utom kanske du?) redan räknat med att dessa spelare är förlorade, så räknar jag kallt med att Jocke också är förberedd på det.

Att vi tappar Mantas och Sören är inga nyheter.

Som vanligt finns det alltid de på forumet som vill missförstå och ta billiga poänger för att trycka ner någon annan. Mitt inlägg började med "Bara goda nyheter" och syftade med det på de rubriker som kvällstidningarna ger oss just nu. Hittills är det bara rubriker om att vi tappar spelare. Inga goda nyheter alltså. Mitt resonemang är sedan ett försök till humor kring detta och avslutar med en seriös önskan att Söderström stannar. Att vi kommer tappa många av våra spetsar jag mer än väl om. Blir en viktig Silly för vår förening. Ber om ursäkt för mitt försök till humor. Skall inte upprepas.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Norell klar för AHL.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vikas skrev:Norell klar för AHL.
För slutet av denna säsong eller till nästa säsong? Om det är för nästa säsong borde det väl stå Chicago?
Låst