Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Känns som det lär bli Söderström eller Reideborn, möjligtvis att Anton Forsberg kan va aktuell också!
Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Summan ökar något om över 20 spelare lämnar shl för nhl. Vill minnas att det är någonstans runt 350k extra per spelare efter den 20e exporten, som sen fördelas efter hur många respektive förening släppt.mb81 skrev:Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?
Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000
Kod: Markera allt
Mantas 50 842500 Hulta 25 421250 Sören 100 1685000 Englund 100 1685000 AOM 100 1685000 Norell 100 1685000 8003750
Varför utgår folk från att Linus blir kvar?? Han har ju öppet uttrycket missnöje med DIF och har utgående kontrakt.
Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
Vad fan, 20 spelare löser ju DIF utan problem på en säsong.Puckey skrev:Summan ökar något om över 20 spelare lämnar shl för nhl. Vill minnas att det är någonstans runt 350k extra per spelare efter den 20e exporten, som sen fördelas efter hur många respektive förening släppt.mb81 skrev:Ändå ok med stålar. Sen lär väl inte allt läggas på spelarbudgeten men vi kan förhoppningsvis öka spelarbudgeten till nästa säsong med nån mille.android skrev:Säg att vi skickar Mantas, Sörensen, Hultström, Englund, AOM och kanske Norell till NHL (AHL) kontrakt. Hur mycket cashar vi in på dessa? Får vi pengar för alla? Är väl baserat på fyra senaste åren va? Så 50% på Mantas, 100% på Sören, 25% på Hultström, 100% Englund, 100% AOM och 100% Norell?
Om jag räknat rätt borde det bli upp mot 8 miljoner, eller har jag räknat fel igen? Hittade en uppgift att 100% är 1 685 000
Kod: Markera allt
Mantas 50 842500 Hulta 25 421250 Sören 100 1685000 Englund 100 1685000 AOM 100 1685000 Norell 100 1685000 8003750
Vilket även skulle leda till fler spelare i NHL och färre i KHL. Win-win för NHL och SHL.Rudi skrev:Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
-
Om nu Söderström är körd finns väl Hansen i Saik som är en betydligt bättre målvakt en Reiderborn
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast å andra sidan behöver vi inte betala några övergångssummor heller när vi snor spelare från allsvenskan eller när spelare flyttar hem från nhl tex.Rudi skrev:Om man drar paralleller till fotbollen är det ju helt sinnessjukt hur lite pengar vi får för våra spelare. Om NHL fick för sig att kompensera oss på riktigt kanske vi åtminstone skulle kunna behålla alla som vill ge sig i väg på äventyr borta i Ryssland.
Men FFS. Det är den 31 jävla mars! Ha lite jävla is i magen.ciirree skrev:Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Många som står upp i båten nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Konstig slutsats. Ingen har väl sagt att detta är spelare för förstakedjan? Tänk på att en kille som Ljungh utan problem går upp som andracenter med.ciirree skrev:Så som det ser ut nu så ska Linus Johansson, Gustav Possler och Peppe Lundh ersätta Thore, Sören och (förmodligen) Sallinen. Känns nästan för bra för att vara sant.
Avgå Jocke.
Possler känns som en rak ersättare till Sören. Hade Possler stått på 10 mål istället för 9 senaste två säsongerna hade nog folk kollat på honom annorlunda. Borde vara redo för nästa steg nästa år. Synd att vi förmodligen bara får ha honom i en säsong innan Buffalo tar honom.
B.I.B.A skrev:Eftersom vi här på forumet (ja, alla utom kanske du?) redan räknat med att dessa spelare är förlorade, så räknar jag kallt med att Jocke också är förberedd på det.EspenK skrev:Bara goda nyheter.
Sportbladet har sökt Jocke utan framgång.
Gissar att han (precis som jag) ligger i fosterställning och vaggar fram och tillbaka.
Skönt att vi redan har talang och spets genom Henke och Ahlén.
Seriöst så hoppas man ju att Söderström inte lackat ur utan vill konkurrera med Tellan. Annars lovar jag att det blir Reideborn...
Att vi tappar Mantas och Sören är inga nyheter.
Som vanligt finns det alltid de på forumet som vill missförstå och ta billiga poänger för att trycka ner någon annan. Mitt inlägg började med "Bara goda nyheter" och syftade med det på de rubriker som kvällstidningarna ger oss just nu. Hittills är det bara rubriker om att vi tappar spelare. Inga goda nyheter alltså. Mitt resonemang är sedan ett försök till humor kring detta och avslutar med en seriös önskan att Söderström stannar. Att vi kommer tappa många av våra spetsar jag mer än väl om. Blir en viktig Silly för vår förening. Ber om ursäkt för mitt försök till humor. Skall inte upprepas.
Norell klar för AHL.
För slutet av denna säsong eller till nästa säsong? Om det är för nästa säsong borde det väl stå Chicago?Vikas skrev:Norell klar för AHL.