Maja, förklara då för mig hur du kan skriva så som du skrev (Se den feta stilen i citatet från dig) om det inte är dessa "bjudbiljetter" du ville ha svar på när du själv använder det som ett argument till att priset på 995/50-kortet höjs.
Vi måste ju få svara, speciellt när det är en myt att priset skulle ha höjts för att DIF ska ha råd att ge bort gratisbiljetter hur mycket som helst, som du indirekt sa att de gör.
Så förklara för mig vad du menade? Jag är nyfiken![/quote]
Jag menar att jag (och mina 50-kortsvänner) inte anser att det är skäligt att höja priset om man vill ha trogen publik. Det är framförallt inte skäligt när laget inte är bättre.
Jag har varit på de flesta matcherna de senaste åren, men hade inte gått på så många om jag betalt styckbiljetter. Förmodligen hade jag gått på 2-3 matcher.
Sedan hur du tolkar att jag anser att Dif höjer priset för att kunna ge bort gratisbiljetter.. Det orkar jag inte ens kommentera..
Höjning utav 995-kortet..
Jo, jag vet det. Men tycker ändå att det vore bättre att behålla korten..Don_T skrev:Priset på 995kortet/50-kortet höjs för att kortet inte ska vara kvar. Det är bara de som hade det kortet som blir erbjudna 1891-kortet.maja skrev:Nu var det inte dessa biljetters vara eller inte vara som jag ville ha fokus på..
Det var varför man höjer priset på "50"-kortet.
Maja,
Du orkar inte ens kommentera det faktum att du ifrågasätter höjningen av biljettpriset och i samma veva nämner "bjudbiljetterna".
Att du inte orkar kommentera visar bara på en sak för mig. Du kan säkerligen räkna ut det själv.
I vilket fall som helst vill jag inte älta det allt för mycket, jag kan bara hoppas du vill besvara det. När det gäller den trogna publikens vara eller icke vara kommande säsong är jag inte orolig. Jag personligen tycker att 211 kronor/match inte är så farligt...
Dessutom är jag övertygad om att laget kommer visa att de är bättre än förra säsongen. Men det är en annan diskussion..
Du orkar inte ens kommentera det faktum att du ifrågasätter höjningen av biljettpriset och i samma veva nämner "bjudbiljetterna".
Att du inte orkar kommentera visar bara på en sak för mig. Du kan säkerligen räkna ut det själv.
I vilket fall som helst vill jag inte älta det allt för mycket, jag kan bara hoppas du vill besvara det. När det gäller den trogna publikens vara eller icke vara kommande säsong är jag inte orolig. Jag personligen tycker att 211 kronor/match inte är så farligt...
Dessutom är jag övertygad om att laget kommer visa att de är bättre än förra säsongen. Men det är en annan diskussion..
Re: Höjning utav 995-kortet..
Det bästa vore väl en publik som faktiskt tyckte att det var värt att betala för det som äger rum på isen? Du upprörs över att priset på det i särklass billigaste sittplatssäsongskortet höjs från 50 till 70 kronor per match, något som gör att du hoppar av.maja skrev:Hur kan Djurgården hockey motivera höjningen på 995-kortet ?!? (förra året 50-kortet)
Är det inte bättre att ha en trogen publik istället för att varje match ha massa "bjudbiljetter" som bara sitter i baren och är helt ointresserade utav hockey ?!
För oss som är helt ointresserade utav att STÅ i klacken var 995/50-kortet ett riktigt bra alternativ!
Nu vet vi inte ens om vi ska ha kort nästa år. Det är inte summan det handlar om utan ATT priset höjs utan att motprestationen förbättras.
Kan du förklara för mig vad man kan göra för 70 kronor i dagens samhälle som erbjuder mer nöje per krona än en hockeymatch med laget i ens hjärta?
- Original Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Höjning utav 995-kortet..
Samtidigt var platserna förra året för 995/50-kortet på platser som är sämre än platserna för 1891-kortet. De var ju placerade på Etage B, och som vi alla vet finns det ju bara ett etage på Hovet där majoriteten av matcherna kommer att spelas. Och tittar du vad en "vanlig" säsongskortinnehavare få betala för att sitta där så är det fortfarande ett bra pris.maja skrev:Hur kan Djurgården hockey motivera höjningen på 995-kortet ?!? (förra året 50-kortet)
Är det inte bättre att ha en trogen publik istället för att varje match ha massa "bjudbiljetter" som bara sitter i baren och är helt ointresserade utav hockey ?!
För oss som är helt ointresserade utav att STÅ i klacken var 995/50-kortet ett riktigt bra alternativ!
Nu vet vi inte ens om vi ska ha kort nästa år. Det är inte summan det handlar om utan ATT priset höjs utan att motprestationen förbättras.
Sju sorters apa!