Höjning utav 995-kortet..
Höjning utav 995-kortet..
Hur kan Djurgården hockey motivera höjningen på 995-kortet ?!? (förra året 50-kortet)
Är det inte bättre att ha en trogen publik istället för att varje match ha massa "bjudbiljetter" som bara sitter i baren och är helt ointresserade utav hockey ?!
För oss som är helt ointresserade utav att STÅ i klacken var 995/50-kortet ett riktigt bra alternativ!
Nu vet vi inte ens om vi ska ha kort nästa år. Det är inte summan det handlar om utan ATT priset höjs utan att motprestationen förbättras.
Är det inte bättre att ha en trogen publik istället för att varje match ha massa "bjudbiljetter" som bara sitter i baren och är helt ointresserade utav hockey ?!
För oss som är helt ointresserade utav att STÅ i klacken var 995/50-kortet ett riktigt bra alternativ!
Nu vet vi inte ens om vi ska ha kort nästa år. Det är inte summan det handlar om utan ATT priset höjs utan att motprestationen förbättras.
Bjudbiljetter? Förklaring tack..?
Claes Forsberg gjorde ganska klart att de enda biljetter föreningen ger bort gratis är till Huddinge barnsjukhus, Karolindska barnsjukhuset samt en gång då båda sjukhusen bjuds in tillsammans. Har jäkligt svårt att tro att dessa besökare sitter på puben och dricker öl...
Maja, var brukar du befinna dig på matcherna och brukar det vara säsongskort?
Claes Forsberg gjorde ganska klart att de enda biljetter föreningen ger bort gratis är till Huddinge barnsjukhus, Karolindska barnsjukhuset samt en gång då båda sjukhusen bjuds in tillsammans. Har jäkligt svårt att tro att dessa besökare sitter på puben och dricker öl...
Maja, var brukar du befinna dig på matcherna och brukar det vara säsongskort?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nä, det kanske inte är Dif som ger ut dem. Därför kanske det blir ännu mera spring!!Therocket1 skrev:De biljetterna köps av företagen. Inget som delas ut gratis av Djurgården.
För två år sedan hade vi jätteproblem med folk som sprang upp och ner, in och ut under matchen. Det var dessutom olika människor varje match.. Ställde sig ivägen, gick till sin plats fast det inte var avblåst osv osv..
Jäkligt irreterande!
Dessa platser kallar i alla fall jag och dem som hade säsong runt omkring mig för "bjudbiljetter".
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
det enda man egentligen kan säga i frågan är att det inte är direkt smart att höja priset på en produkt då produkten inte blivit bättre. Fine hade DIF presenterat något tungt nyförvärv i stil med Tjärnqvist eller Ekman hade nog de flesta varit överrens om att en höjning hade varit helt oki då man faktiskt är med och bekostar en förstärkning av laget.
däremot tror jag inte det är många som är så sugna på att betala mer pengar när signingarna inför säsongen är; david Printz, Anger och Frylén. "Grå spelare" samtliga tre och inget som man direkt dregglar över om uttrycket godkännes.
Vill ytterligare en gång slå på trumman för att införa ett Globenkort till kommande säsong. Matcherna på denna arena lär inte bli slutsålda. Varför inte locka med ett billigt kort till dessa matcher? Lagom många fighter dessutom som gör att kortet kan hållas billigt samtidigt som fler personer går på hockey.
däremot tror jag inte det är många som är så sugna på att betala mer pengar när signingarna inför säsongen är; david Printz, Anger och Frylén. "Grå spelare" samtliga tre och inget som man direkt dregglar över om uttrycket godkännes.
Vill ytterligare en gång slå på trumman för att införa ett Globenkort till kommande säsong. Matcherna på denna arena lär inte bli slutsålda. Varför inte locka med ett billigt kort till dessa matcher? Lagom många fighter dessutom som gör att kortet kan hållas billigt samtidigt som fler personer går på hockey.
Stålmannen,
Jag håller med dig angående globenkort. Det var faktiskt ett riktigt bra förslag! Får se vad DIF säger om det efter alla semestrar.
Dock tycker jag det är lite lustigt att du alltid ska klanka ner på nyförvärven i varenda tråd du skriver någonting om. Du är välkommen att klanka ner på dom efter säsongen om du fortfarande tycker det är nödvändigt.
Maja,
Det som kommer från exempelvis Bauhaus är biljetter som Bauhaus köpt av DIF, som någon så vackert påpekade. Det är Bauhaus som ger bort biljtterna gratis, inte DIF. Sen om det finns fisförnämna människor som inte kan följa reglerna inne på arenan, det känner jag att det inte har någonting med gratisbiljetter att göra. De har nog köpt sina biljetter de också.
Hoppas ni haft en trevlig helg!
Jag håller med dig angående globenkort. Det var faktiskt ett riktigt bra förslag! Får se vad DIF säger om det efter alla semestrar.
Dock tycker jag det är lite lustigt att du alltid ska klanka ner på nyförvärven i varenda tråd du skriver någonting om. Du är välkommen att klanka ner på dom efter säsongen om du fortfarande tycker det är nödvändigt.
Maja,
Det som kommer från exempelvis Bauhaus är biljetter som Bauhaus köpt av DIF, som någon så vackert påpekade. Det är Bauhaus som ger bort biljtterna gratis, inte DIF. Sen om det finns fisförnämna människor som inte kan följa reglerna inne på arenan, det känner jag att det inte har någonting med gratisbiljetter att göra. De har nog köpt sina biljetter de också.
Alright jag brukar vara oberoende negativ till nya spelare. Mitt senaste inlägg skall dock inte ses som kritik mot spelarnas kvalité ute på isen utan snarast deras värde som "rekryterare av mer folk till matcherna". de nya namnen man presenterat inför kommande säsong är inga publikmagneter direkt. De kan komma att göra ett gott dagsverke på isen, men inte en chans att de drar lite extra folk till Hovet.Micke Nylander skrev:Stålmannen,
Maja,
Om man skall se de nya spelarnas med den mest rättvisa av objektiviteter måste en värvning bedömas efter vilka förväntningar man har på spelaren.
* Är frylén tänkt som en spelare i tredje - fjärde backpar är det en vettig värvning. Är han tänkt till backpar ett eller två är det en usel värvning. Då tar jag inte ens upp det faktum att killne hade över -20 i plus minus förra säsongen. Frylén var visserligen hygglig i kvalserien, men skillnaden på tempo mellan serierna är stora just när det kommer till tempo och jag är rädd för att frylén inte kommer hänga med. ( Ryman varning på honom med andra ord. )
* Anger är ett vettigt köp om han är tänkt som spelare i en eventuell tredje lina. Är han tänkt att bli "affishnamn" i en kedja tillsammans med Otto och Ölvestad är han en usel värvning. Killen kan nog göra en del poäng, men är han tänkt som "fräslaren för att få igång en kedja till" får man nog ta och tänka om rejält.
* Printz; Om vi hade behövt ha en defensiv back hade detta varit ett bra köp. Nu har vi redan defensiva backar i överflöd och varför man då skall belasta budgeten med ytterligare en känns märkligt. Känns nästan som att värvningen av printz kan bero på att man inte helt litar på Timmys och Ronnies defensiva styrkor längre.
* Axelsson; Det enda köpet som känns hett i mina ögon. Killen har potential att lira i NHL. Frågan är bara om han kan få ut det hela. I rätt omgivning i DIF samt att han får lika mycket chanser sm Bengan fick förra säsongen borde vi här rimligtvis ha en spelare med kvalité för någon av de två första kedjorna, i alla fall på sikt.
För att sammanfatta.
* Axelsson är under alla förhållanden ett bra köp i mina ögon.
* Frylen och Printz kan vara vettiga köp om klubben presenterar de backar som fortfarande saknas i truppen; Läs en offensiv back med sinne för PP-spel. I dagsläget känns båda köpen tveksamma då penganra borde lagts på andra spelartyper egentligen. Dessutom är jag fortsatt tveksam till Fryléns kvalite som hockeyspelare.
* Anger kan vara ett bra köp om killen inte är för dyr i lön samt är tänkt i en roll i en tredje kedja. Tyvärr är jag rädd att killen har lön och därmed förväntinngar på att färga i en potentiell första eller andra kedja.
Visst mina tankar är baserade på spekulationer. dock är dessa spekulationer baserade på spelarnas tidigare bedrifter.
Om man ser till de värvningar vi gjort de senaste 2-3 säsongerna har jag egentligen bara varit fel ute beträffande Timmy Pettersson. Trodde inte alls på honom det skall jag villigt erkänna.
Re: Höjning utav 995-kortet..
Maja, förklara då för mig hur du kan skriva så som du skrev (Se den feta stilen i citatet från dig) om det inte är dessa "bjudbiljetter" du ville ha svar på när du själv använder det som ett argument till att priset på 995/50-kortet höjs.maja skrev:Hur kan Djurgården hockey motivera höjningen på 995-kortet ?!? (förra året 50-kortet)
Vi måste ju få svara, speciellt när det är en myt att priset skulle ha höjts för att DIF ska ha råd att ge bort gratisbiljetter hur mycket som helst, som du indirekt sa att de gör.
Så förklara för mig vad du menade? Jag är nyfiken!
Stålmannen,
Intressant läsning. Riktigt kul med tanke på vad Säcken sade till mig i torsdags när jag hade en intervju med honom. (Det han sa är inte pulicerat i någon artikel).
Men jag tänker inte besvara ditt inlägg ytterligare då jag tycker att just DEN diskussionen inte hör hemma i denna tråd. Läs ditt privata PM (om du inte gjort det redan) så fortsätter vi diskussionerna därefter...
Intressant läsning. Riktigt kul med tanke på vad Säcken sade till mig i torsdags när jag hade en intervju med honom. (Det han sa är inte pulicerat i någon artikel).
Men jag tänker inte besvara ditt inlägg ytterligare då jag tycker att just DEN diskussionen inte hör hemma i denna tråd. Läs ditt privata PM (om du inte gjort det redan) så fortsätter vi diskussionerna därefter...
-
Micke Nylander--->>>
Att du aldrig vågar vara kritisk är väl ingen direkt nyhet för någon. Konstruktiv kritik är alltid bra och utvecklande. Vi har missat slutspelet senaste två åren och det är för mig ett stort underkännande då lag som Mora varit i slutspel senaste två åren etc!
Minns att du var väldigt positiv förra sommaren också och trodde på slutspel men hur det sedan slutade känner vi till.
Jag håller för en gångs skull med Kall-El fullständigt dvs jag ser heller inte vad vi ska med Anger och Frylén till. Printz och Axelsson tror jag vi kan ha stor nytta utav men Frylén och Ander? Knappast...
Vilka lag anser du i dagsläget ser sämre ut än DIF, Micke? Jag ser faktiskt bara SSK, Mora och möjligtvis Luleå. SAIK tror jag överraskar postitivt!
Räcker att gå tillbaka ett par år så hade vi färgstarka killar som Oduya, Hedström och Stefan Pettersson i laget och Wiken i båset.
Säcken i all ära men dels tycker jag att han låter för lite. DIF Hockey behöver en stark röst ( Wiken) för att nå ut ordentligt och dels har jag svårt för Säckens coachning. Hans filosofi bygger mycket på att matcha två kedjor väldigt hårt, låta en avlasta och en sitta och i princip nöta bänk.
Detta leder till att våra nyckelseplare blir utslitna och inte kan presetera över en längre period då det är matcher varanna dag.
Jag anser förövrigt att Yared Hagos hade varit en ypperlig värvning trots att han är en gammal råtta. En spelskicklig back och Yared så ser truppen plötsligt slutspelsmässig ut. Yared Hagos är en betydligt skickligare spelare än Per Bäcker ( vår förstecenter)...
Att du aldrig vågar vara kritisk är väl ingen direkt nyhet för någon. Konstruktiv kritik är alltid bra och utvecklande. Vi har missat slutspelet senaste två åren och det är för mig ett stort underkännande då lag som Mora varit i slutspel senaste två åren etc!
Minns att du var väldigt positiv förra sommaren också och trodde på slutspel men hur det sedan slutade känner vi till.
Jag håller för en gångs skull med Kall-El fullständigt dvs jag ser heller inte vad vi ska med Anger och Frylén till. Printz och Axelsson tror jag vi kan ha stor nytta utav men Frylén och Ander? Knappast...
Vilka lag anser du i dagsläget ser sämre ut än DIF, Micke? Jag ser faktiskt bara SSK, Mora och möjligtvis Luleå. SAIK tror jag överraskar postitivt!
Räcker att gå tillbaka ett par år så hade vi färgstarka killar som Oduya, Hedström och Stefan Pettersson i laget och Wiken i båset.
Säcken i all ära men dels tycker jag att han låter för lite. DIF Hockey behöver en stark röst ( Wiken) för att nå ut ordentligt och dels har jag svårt för Säckens coachning. Hans filosofi bygger mycket på att matcha två kedjor väldigt hårt, låta en avlasta och en sitta och i princip nöta bänk.
Detta leder till att våra nyckelseplare blir utslitna och inte kan presetera över en längre period då det är matcher varanna dag.
Jag anser förövrigt att Yared Hagos hade varit en ypperlig värvning trots att han är en gammal råtta. En spelskicklig back och Yared så ser truppen plötsligt slutspelsmässig ut. Yared Hagos är en betydligt skickligare spelare än Per Bäcker ( vår förstecenter)...