Speakern

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Re: Speakern

Inlägg av Nyberabb »

kan vi inte be Ulf Elfving vara speaker under JK Dagen
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

Jag ogillar att speakern håller på med att dra ut på namnen i spelarpresentationen och vid mål. "Nummer 4 MAAAAAAAARCUUS HÖÖÖÖGströööööm".

Det har blivit värre och värre under säsongen. Blandat med DJ YES som startar och pausar en technolåt till presentationen.

"Nummer 4 MAAAAAAAARCUUS HÖÖÖÖGströööööm".
*BOOM DUNK DU..*
"Nummer 41 PAAATRICK THOOOOOREEEEseeeen"
*...NK DUNK*

Annars bra.
Född till sportchef.
ÖlvestadJr

Inlägg av ÖlvestadJr »

android skrev:Jag ogillar att speakern håller på med att dra ut på namnen i spelarpresentationen och vid mål. "Nummer 4 MAAAAAAAARCUUS HÖÖÖÖGströööööm".

Det har blivit värre och värre under säsongen. Blandat med DJ YES som startar och pausar en technolåt till presentationen.

*BOOM DUNK DU..*
*...NK DUNK*

Annars bra.
Instämmer till fullo, sånt där gör hemma på valfritt bondelags matcher. Snart börjar han väl säga endast förnamnet också... Nån som vet vad som hände med kvinnan vi haft alla säsonger innan denna?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ÖlvestadJr skrev:
android skrev:Jag ogillar att speakern håller på med att dra ut på namnen i spelarpresentationen och vid mål. "Nummer 4 MAAAAAAAARCUUS HÖÖÖÖGströööööm".

*BOOM DUNK DU..*
*...NK DUNK*

Annars bra.
Instämmer till fullo, sånt där gör hemma på valfritt bondelags matcher. Snart börjar han väl säga endast förnamnet också... Nån som vet vad som hände med kvinnan vi haft alla säsonger innan denna?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Börjar de med bara förnamn så vi ska "fylla i", så kan vi lika gärna köpa en trumma, dela ut klappor och börja sjunga "andra sidan är ni klara..." när vi ändå är igång! Woho supporterkultur, yes!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kör Djurgårdsmusik till att börja med. Det var ju sjukt bra på JK - dagen med Thåström och annat vackert. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES][THUMBS UP SIGN]

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

*BOOM DUNK DU..*
*...NK DUNK*

Annars bra.
Vid spelarpresentationen är det ju nästan ett måste. Det är också för att ljus och själva spelaren skall få en chans att hänga med. Vid mål brukar det ju vara livat så jag tycker inte det stör överdrivet mycket (om det är rätt utfört och inte brasiliansk fotboll-style). Lägg dessutom till att det är långt ifrån alla på läktarna som är hockeynördar eller veteraner. Det brukar bläddras rätt friskt i programbladen på långsidor och familjeläktare så det handlar ju om att ge folk en chans att hänga med. Navelskådande klackkultur i all ära men skall vi sälja fullt hus om 10 år så får det inte vara förvirrande eller avskräckande för julgranar och yngre.

Däremot håller jag helt med om musiken. Vi har en fantastisk klack och bra ljudkuliss, blir bara rörigt om det skall blandas in musik i det hela också. Men STIM måste väl få in sina surt förvärvade [stulna] slantar (eller omvänt så måste man få valuta för investerade STIM pengar).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

*BOOM DUNK DU..*
*...NK DUNK*

Annars bra.
Jag personligen tycker att inlevelse från speakern höjer upplevelsen framförallt för kidsen på läktarna. Om ni varit i Kaffeburken och kollat på spelarpresentationen så förstår ni vad jag menar. Att sedan säga "Så har det inte varit förr och så ska det därför inte vara" är ganska lökigt och bakåtsträvande.

Jag är däremot precis som dom flesta andra emot att publiken ska fylla i efternamnet vid mål osv.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tycker ni överdriver. Han säger inte Maaaaarcuuuuus Höööööögströööööööm. Han säger Marcuuuus Högström! Jag tycker det är okej, så länge det bara handlar om andra stavelsen i förnamnet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Tycker ni överdriver. Han säger inte Maaaaarcuuuuus Höööööögströööööööm. Han säger Marcuuuus Högström! Jag tycker det är okej, så länge det bara handlar om andra stavelsen i förnamnet.
Precis. Pulveeeeerapa låter inte så tokigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

minalman skrev:
pulverapa skrev:Tycker ni överdriver. Han säger inte Maaaaarcuuuuus Höööööögströööööööm. Han säger Marcuuuus Högström! Jag tycker det är okej, så länge det bara handlar om andra stavelsen i förnamnet.
Precis. Pulveeeeerapa låter inte så tokigt.
Även om det också är fyra stavelser i "pulverapa" så låter det ju helt efterblivet. Det är ju inte ens logiskt, låter bara jättekonstigt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Så länge vår spelarpresentation aldrig är i närheten av Örebros så är jag nöjd.

MAAAAAAAAAARKOOOOOOOO AAAAANTTIIIIIILAAAAAAAAA
Följt av "Ikväll blir det success, så gör er redo!" - Success med Samir och Viktor.

Så pinsamt att man spyr. Ner i hockeyallsvenskan igen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Föredömlig igår. Tack för det!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

android skrev:Föredömlig igår. Tack för det!
Han gör ju sin sedvanliga "Patriiick Thoresen!" på slutet, tycker det låter bra också.
Speaker-Magnus

Inlägg av Speaker-Magnus »

Inser att jag faktiskt aldrig svarat något i den här tråden, trots att jag flera gånger läst den när jag behövt en egoboost. Jag är oerhört tacksam för alla komplimangerna och för det faktum att jag tydligen gjorde ett så stort avtryck i föreningen så att tråden var aktiv långt efter att jag försvann, och varje gång jag läser får det mig att sakna stämningen och matcherna, och allt runt omkring. Tack!

I all ödmjukhet,
Magnus, numera Gripenhammar
Koonz

Inlägg av Koonz »

Speaker-Magnus skrev:Inser att jag faktiskt aldrig svarat något i den här tråden, trots att jag flera gånger läst den när jag behövt en egoboost. Jag är oerhört tacksam för alla komplimangerna och för det faktum att jag tydligen gjorde ett så stort avtryck i föreningen så att tråden var aktiv långt efter att jag försvann, och varje gång jag läser får det mig att sakna stämningen och matcherna, och allt runt omkring. Tack!

I all ödmjukhet,
Magnus, numera Gripenhammar
Komplimangerna är befogade! Tänker fortfarande på dig som speaker med jämna mellanrum. Hoppas du har det bra nu för tiden, du är saknad men inte glömd!
Skriv svar