Speakern
Speakern
Okej denna fråga kanske inte är så väsentlig men för mig är det en väldigt viktig fråga. DIF uppger att man har bytt speaker till "Lotta Johansson" vilket jag har hört på träningsmatcherna.
Detta gör i alla fall mig oerhört besviken, jag fullkomligt älskade vår gamla kära speaker Magnus Gustafssons, hans röst påminner en om DIF, man liksom associerar hans röst med DIF. Det är den exakta, perfekta speaker rösten man kan tänka sig. Man har nästan vuxit upp med rösten på matcherna satt säga.
För många kanske inte detta känns något speciellt att man byter speaker men för mig tycker jag detta är väldigt tråkigt.
Är det någon som håller med?
Vad säger ni gottfolk om den nya speakern, kanske är dumt att skapa en tråd. Undrar bara lite om någon delar samma tanke.
Detta gör i alla fall mig oerhört besviken, jag fullkomligt älskade vår gamla kära speaker Magnus Gustafssons, hans röst påminner en om DIF, man liksom associerar hans röst med DIF. Det är den exakta, perfekta speaker rösten man kan tänka sig. Man har nästan vuxit upp med rösten på matcherna satt säga.
För många kanske inte detta känns något speciellt att man byter speaker men för mig tycker jag detta är väldigt tråkigt.
Är det någon som håller med?
Vad säger ni gottfolk om den nya speakern, kanske är dumt att skapa en tråd. Undrar bara lite om någon delar samma tanke.
Senast redigerad av melker den 2008-09-04 13:40:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Kid Notorious
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
tråkigt
Håller med alla föregående, jäkligt tråkigt att han slutar. Killen som aldrig var sjuk, perfekt speaker röst osv. Han gjorde väl sin 500:e elitseriematch förra säsongen va? Har för mig att han sa det då.
Jaja det går säkert bra med Lotta men visst kommer man sakna honom.
Ska nog maila och fråga varför han slutar, av ren nyfikenhet

-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: tråkigt
Ja, det hela förefaller mycket märkligt. Utan att ha varit runt på sveriges alla arenor vågar jag ganska säkert påstå att han är den mest professionella speakern som ger ett väldigt säkert och trovärdigt intryck. Han verkar dessutom själv brinna för det han gör vilket märks på hela hans vokabulär och retoriska förmåga.Christer skrev:Håller med alla föregående, jäkligt tråkigt att han slutar. Killen som aldrig var sjuk, perfekt speaker röst osv. Han gjorde väl sin 500:e elitseriematch förra säsongen va? Har för mig att han sa det då.
Behaglig röst som starkt förknippas med DIF. Maila gärna och ta reda på anledningen. Hoppas inte att det är sparkrav som kommer från AEG:s sida. Även om beslutet ligger hos DIF så kan ju påtryckningar kommit från dem.
Blue Brigade Sthlm
- Christopher J
-
Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Publikvärdar, ja. Men vaktmästare, sekriteriat, och försäljningspersonal är givetvis avlönat folk.TheGreatOne skrev:Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Dessutom sparar DIF in en hel del pengar på att släppa Magnus, vilket det hela säkert beror på.
Blue Brigade Sthlm
Magnus JOBBAR heltid med att vara speaker. Han har egen hemsida, han spekar på väldigt många arrangemang, inte bara hockey. Och ja, han är grym! Så att han ville ha pengar för sitt jobb är självklart. Hur mycket får vi nog inte reda på, men det var säkert inte jättebilligt...TheGreatOne skrev:Spara pengar? Alla som jobbar på matcherna gör väl det ideellt?Kid Notorious skrev:Det kommer nog ta några matcher innan man vänjer sej, men Lotta är bra. Jag har suttit brevid henne i J18/J20-båset i fyra år, så hon har vana att speaka.
Men jag kan bara ställa mig på Notorious sida och intyga Lottas kapacitet. Hon är grym! Även jag har jobbat med henne en hel del i J20-båset.
När det gäller Magnus är det väldigt många som glömmer bort att innan han började som speaker för oss var han speaker väldigt länge för AIKs A-lag. Jag minns hur jag "avskydde" honom när vi mötte packet och de hade hemmamatch.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!