Vilken musik är mest hockey?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jag är 100% allvarlig. Anlednigen till att Hio Hop artister inte säljer ut hultsfred är att Hip Hop anhängare inte är samma typ av människor. De gillar inte att drägga runt i smutsiga kläder, bli jagad av bajsmannen och bo i ett risigt tält.

Ungefär som att du inte kommer att hitta Sveriges ekonomiska elit på älvsjöbadet. Även om det är mer folk där.
Men oavsett subjektiv åsikt så försök i alla fall fatta vad jag MENAR med min argumentation!!! :evil:

Att jag skriver att metalen växer, säljer ut arenor, säljer skiver och räddar festivaler är ju tecken på att väldigt många människor, AV OLIKA KLASSER/SORTER/ARTER gillar den, d v s den har blivit bred och skulle säkert funka i Globen!

Detta:

"De gillar inte att drägga runt i smutsiga kläder, bli jagad av bajsmannen och bo i ett risigt tält."

...är så jävla ignorant, okunnigt och rent provocerande att jag inser att vi inte kommer längre om du inte tar av dig dina skygglappar. Jag har själv, med barnfamiljer brevid, varit på en mycket lugn camping inne på Sweden Rock och umgåtts under ordnade fomer så dina patetiska fördomar kan vi skippa tycker jag.

Jag minns inte att jag har hånat Hip-hop-anhängare på nåt sätt och har till och med erkänt att det kan vara bra men när dina argument tar slut så tar dumheterna vid....tröttsamt.

Vi kanske inte kommer längre och det kanske var en dum idé av mig att återvända och försöka vara med i ett forum igen. :?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Först vill jag klargöra en sak, det var Turbonegro som sålde ut hultsfred, inte system of a down, manson osv.
Det var den vanliga hultsfredspubliken och det var Turbonegrofans, inte så många andra. Turbonegro kommer från Norge och vad jag vet var det deras första spelning i Sverige. Därför sålde hultsfred slut.

Det går inte heller att förneka att Sweden Rock blir allt större och större, men man måste samtidigt se till, som jag sa tidigare, att vanliga popkonserter och dyl är mycket lättare att komma åt och lyssna på.
Och om vi ska se till vad svenska folket lyssnar på kanske vi borde spela kent (vars turné sålde slut) eller förra årets favoriter Gyllene Tider (bara Springsteen har haft större publik på Ullevi). Våra hjältar i djurgården borde kanske komma in till "När vi två blir en" eller "Flickorna på TV2"? Dvs om vi ser till ditt resonnemang, Tomas.

Jag personligen skulle inte säga nej till att de spelar början av Eminems - Lose Yourself. Grymt intro, bra och betydelsefull text osv.
Och förresten, finns det något som säger att man måste ha samma intro varje match? Går det inte att variera musiken?
Tomas skrev:
Vi kanske inte kommer längre och det kanske var en dum idé av mig att återvända och försöka vara med i ett forum igen. :?
Haha, ger du upp mitt under en debatt? Kom igen nu va. Jojjes argument och liknelser är minst lika bra som dina så lägg ner det. Övertyga honom istället.

Till slut vill jag säga till den som sa att skatarnas musik är hip hop har helt fel. Skate är nog mer hårdrock än vad hockey är. Tex har så gott som alla "skatefilmer" hårdrock som bakgrundsmusik.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

isolerad skrev: Till slut vill jag säga till den som sa att skatarnas musik är hip hop har helt fel. Skate är nog mer hårdrock än vad hockey är. Tex har så gott som alla "skatefilmer" hårdrock som bakgrundsmusik.
---> Isolerad

När nu ämnet blivit "musik"....

Den "gamla" skate-eran innehöll rätt bra musik,: Jag skulle gärna höra DIF ånga ut till Pennywise - Peacful day, eller NFAA - Lose another friend.

---> Tomas

Efterom "Jojje" tror att hårdrocken kommer dö ut är det ingen mening att diskutera. Sett till livslängden på alla band så talar väl det sitt tydliga språk. Med tanke på att ex Maiden kört i 25 år, så kommer säkert Eminem hålla samma tid....not!
Tomas

Inlägg av Tomas »

Isolerad >>> Är det sakliga argument att klassa "hårdrockare" som en kategori av människor med ord som "drägga" och "smutsiga kläder"? Jag ser Turbonegro, som väl har en bred skara fans av de jag känner som gillar dem, som ett hårt rockband vilket är ännu ett argument för att människor, INTE BARA LORTIGA TYPER, faktiskt gillar, köper och går på hårdrock. Jag tror dock att de inte på egen hand sålde ut men det kan ju ingen av oss bevisa.

1. Min första huvudargumentation, för att bemöta det där med Gyllene Tider, var att jag ansåg hårdrock passande till elaka, hårda och snabba iskrigare och jag tycker bara INTE att Gessle passar in där även om jag har stor respekt för det han har åstadkommit.

2. Jojjes, m fl, senaste inlägg har inte varit argumentation för sitt utan mer ett knarrande om att "hårdrockare inte går på hockey" o s v och ingen förstår att, oavsett vad, så är hård rock en musikform som man kan gilla utan att vara på ett speciellt sätt. Jag tror inte Jojje själv klär sig som 50 Cent och det borde väl räcka så, eller?

3. PERSONLIGEN så föredrar jag Eminen framför Metallica vilken dag som helst på året men det är liksom inte det som är min poäng. Se punkt 1.

Nu skall i alla fall smutsiga dräggiga jag, som vanligtvis alltid jobbar i slips, snart pallra mig iväg för att senare ikväll hamna på Cirkus där Duran Duran lirar. Absolut ingenting jag vill höra som eggande musik i Globen men jag gillar det i alla fall. Är ni med? Se punkt 1 igen.

Till sist, om jag nu skall argumentera som Jojje, så hellre en trevlig och smutsig dräggig hårdrockare som headbangar och bjuder på öl än en guldkedjeklädd kille i keps och basketlinne som sparkar ner mig. Nä, inga fördomar...eller hur?? :wink:
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

isolerad skrev:Först vill jag klargöra en sak, det var Turbonegro som sålde ut hultsfred, inte system of a down, manson osv.
Det var den vanliga hultsfredspubliken och det var Turbonegrofans, inte så många andra. Turbonegro kommer från Norge och vad jag vet var det deras första spelning i Sverige. Därför sålde hultsfred slut.

Det går inte heller att förneka att Sweden Rock blir allt större och större, men man måste samtidigt se till, som jag sa tidigare, att vanliga popkonserter och dyl är mycket lättare att komma åt och lyssna på.
Och om vi ska se till vad svenska folket lyssnar på kanske vi borde spela kent (vars turné sålde slut) eller förra årets favoriter Gyllene Tider (bara Springsteen har haft större publik på Ullevi). Våra hjältar i djurgården borde kanske komma in till "När vi två blir en" eller "Flickorna på TV2"? Dvs om vi ser till ditt resonnemang, Tomas.

Jag personligen skulle inte säga nej till att de spelar början av Eminems - Lose Yourself. Grymt intro, bra och betydelsefull text osv.
Och förresten, finns det något som säger att man måste ha samma intro varje match? Går det inte att variera musiken?
Tomas skrev:
Haha, ger du upp mitt under en debatt? Kom igen nu va. Jojjes argument och liknelser är minst lika bra som dina så lägg ner det. Övertyga honom istället.

Till slut vill jag säga till den som sa att skatarnas musik är hip hop har helt fel. Skate är nog mer hårdrock än vad hockey är. Tex har så gott som alla "skatefilmer" hårdrock som bakgrundsmusik.

Klockrent inlägg...

Eminems Turne med 50 cent och Obie sålda rätt bra om man säger så.

Jag vidhåller att det är framtiden, samt en tyngre musikgenre. Läder, nitar och långt smutsigt hår känns inte så tufft precis.

Du får tycka vad du vill. Du tyckte säkert att det var bra med Scooter...
Tomas

Inlägg av Tomas »

Citat:
} Läder, nitar och långt smutsigt hår känns inte så tufft precis.

Du får tycka vad du vill. Du tyckte säkert att det var bra med Scooter...
Alltså, vad är det där för hjärndöd argumtation? Du respekterar inte annan smak, svarar inte på raka frågor och missar hela min poäng!!

1. Gå bort från att tänka att jag vill nå "hårdrockare" och att alla som gillar hård rock ser ut enligt din beskrivning. Jag gör det garanterat inte och jag antar att du inte heller ser ut som 50 Cent eller?

Arumentera FÖR dina grejor och sluta artbestämma oss och lägga ord i min mun, tack!

2. Jag har, för döva öron och totalt förgäves, försökt påvisa att oavsett vad du tycker om musiken och stilen så är den bred, har anor och har överlevt det mesta och gillas av alla olika sorters människor. Antingen kan du väl sakligt presentera argument eller låta bli. Att upprepade gånger antyda att vi bara är smutsiga och långhåriga o s v visar så tydligt på att du a) inte vet bättre eller b) inte kommer på något att säga. Oavsett vad så kan du väl som Djurgårdare och vettigt människa sluta med pajkastningen, snälla?

3. Så att två av de största, vilka jag har respekt för och tycker gör bra saker, i "din" genre säljer fort är ett bra argument men du kommenterar inte Iron Maiden och Metallicas framgångar och liknande utförsäljningar de senaste åren? Lägg därtill Sweden Rock, Hultsfred och skivförsäljning och för den delen även band som Hives, Backyard Babies, Hellacopters med många fler och det går väl inte att blunda längre?

Nåväl, i din värld med många tjejer, en snabb bil och en dito båge så kanske du inte hinner titta efter hur vi andra lever? *

*Japp, den var elak men som jag ser det så har jag hållt en saklig nivå men fått skit tillbaka så jag behövde göra så.
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Jojje har aldrig gjort sken av att han är en man av folket, tvärtom är det förbryllande hur isolerad från omvärlden som han faktiskt är.
Klär du dig också med byxorna hängandes vid dina knän likt ditt "crew"?
Hänger ni utanför köpcentrat med nätkepsar på sned och gigantiska kedjor runt halsen?

jag konstaterar följande:

Hårdrocken kommer från rocken som var arbetarklassmusik.
Hip-hop kommer från ghetton i Usa, dvs fattiga och förtryckta människor.

Hårdrocken har större förankring hos vanliga Svenska människor än vad Hip-hopen har, den äldre genereationen stod framför spegeln 1970 och spelade luftgitarr till Black sabbath, deep purple mfl.

Hurvida hårdrocken är bättre än hip-hop är upp till gemene man men hårdrocken är fortf. mer socialt accepterat. Yo
Sports dont build character, it reveals it
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tomas skrev:Isolerad >>> Är det sakliga argument att klassa "hårdrockare" som en kategori av människor med ord som "drägga" och "smutsiga kläder"? Jag ser Turbonegro, som väl har en bred skara fans av de jag känner som gillar dem, som ett hårt rockband vilket är ännu ett argument för att människor, INTE BARA LORTIGA TYPER, faktiskt gillar, köper och går på hårdrock. Jag tror dock att de inte på egen hand sålde ut men det kan ju ingen av oss bevisa.

1. Min första huvudargumentation, för att bemöta det där med Gyllene Tider, var att jag ansåg hårdrock passande till elaka, hårda och snabba iskrigare och jag tycker bara INTE att Gessle passar in där även om jag har stor respekt för det han har åstadkommit.

2. Jojjes, m fl, senaste inlägg har inte varit argumentation för sitt utan mer ett knarrande om att "hårdrockare inte går på hockey" o s v och ingen förstår att, oavsett vad, så är hård rock en musikform som man kan gilla utan att vara på ett speciellt sätt. Jag tror inte Jojje själv klär sig som 50 Cent och det borde väl räcka så, eller?

3. PERSONLIGEN så föredrar jag Eminen framför Metallica vilken dag som helst på året men det är liksom inte det som är min poäng. Se punkt 1.

Nu skall i alla fall smutsiga dräggiga jag, som vanligtvis alltid jobbar i slips, snart pallra mig iväg för att senare ikväll hamna på Cirkus där Duran Duran lirar. Absolut ingenting jag vill höra som eggande musik i Globen men jag gillar det i alla fall. Är ni med? Se punkt 1 igen.

Till sist, om jag nu skall argumentera som Jojje, så hellre en trevlig och smutsig dräggig hårdrockare som headbangar och bjuder på öl än en guldkedjeklädd kille i keps och basketlinne som sparkar ner mig. Nä, inga fördomar...eller hur?? :wink:
Jag vill säga det att det Jojje säger står för han själv. Men många hårdrockare (speciellt på hultsfred) är drägg och det är de som syns utåt mot resten av folket, alltså är det de som skapar fördomar om hårdrockare. Det är inte killar som du som man tänker på, när man tänker hårdrock, eller?
Och vad tjänar du på att argumentera som Jojje i slutet av ditt inlägg? Hur höjer det nivån på argumentationen och forumet i övrigt?

1. Jag håller med ang GT. Jag ville bara förtydliga att det som anses lyssnar på av den breda massan kanske inte alltid är det bästa alternativet.

2. Nu är du inne på samma typ av argumentation som Jojje använder sig utav.

3. Okej. Punkt ett igen: Varför vill vi ha "elaka, hårda och snabba iskrigare"? Jag ser hellre ett lag med finess, teknik och vacker skridskoåkning som spelar ut motstånadren, än att det blir rent slagsmål Eller är det så att vi diskuterar hur saker och ting ska vara på en gladiatorarena, som colusseum under romarriket?

Till sist ville jag bara säga att jag förstod i ditt inlägg att du inte bara lyssnar på hårdrock utan även har andra favoriter. Jag kan också säga att jag lyssnar väldigt lite på hip hop, men anser ändå att det kan vara rätt schysst på en hockeyarena.
Vi kanske inte kommer att kunna komma överens om det här? Jag står fast vid att variation av musiken är det bästa.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jag tröttnade bara på att vara seriös och få skit tillbaka och kände att jag ville få ur mig lite frustration över Jojjes fula påhopp så därför kastade jag några pajer också vilket jag ju även poängterade.

1. Nej, tack och lov, för då skulle vi ha Dire Straits, Springsteen och U2 vilka jag klarar mig utan. Poängen var dock min personliga åsikt kombinerat med att hård rock inte är så litet och dräggigt som "vissa" vill påskinna. :wink:

2. Nejdå, jag ville bara visa att Jojje inte är sådan som den musik han gillar och med det säga att alla hårdrockare, däribland jag själv, inte har läder, långt smutsigt hår och nitar.

3. Jo, om vi skall bryta ner det i detaljer, så visst, men hockeyspelare tacklas, slåss och kämpar oavsett vad och till sådant beteende t-y-c-k-e-r jag bara att hård rock passar bra. Ölvestad är Manson medan Marcus Näslund är Dire Straits liksom. :P

Jag tycker inte heller Hip-hop är helt "fel" (vill dock ha hård rock i introt) vilket jag har poängterat medan Jojje har stannat kvar vid att dissa hårdrockare för utseende och stil. Viss skillnad tycker jag. :roll:

Ps. Duran Duran var fantastiskt bra på Cirkus igår kväll!! Ds.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Hiphop är fel och ska totalförbjudas. På hockey ska det vara tempo, och då är det bättre med musik som uppmuntrar tempo. In med lite snabbare låtar, Speed Metal helt enkelt!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Jag tror att eftersom populärmusiken idag är mycket mer splittrad än vad den var för 15-20 år sen så är det en omöjlighet att spela sådan musik som alla tycker om. Det skulle förvåna mig om man ens lyckades göra hälften av alla som går på hockey till lags om man spelar hyffsat modern musik.

Alltså blir kompromissen att man spelar urvattnad Äjsi-Däjsy blandat med holländsk eurodisco från tidigt 90tal. Varför inte prova en annan kompromiss: Skippa musiken helt under matchen. Allt annat än en taktfast eskalerande skala med avslutande truddelutt på orgeln är overkill, erkänn det! Ni vet att det är sant.. :wink:
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Skippa musik under matcher för hockeyorgeln? Det låter lite 1800-tal över det hela. Men det kanske är lösningen om det alltid finns någon som klagar över musiken?
Jesse

Inlägg av Jesse »

Varför kan man inte köra nån gammal hockey låt t.ex. Run Dmc - it's like that , Nycc - Fight for you right? :roll:
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Jag vill höra fet Techno eller Trance med mycket bas vid entren ingen jävla Hip hop
Användarvisningsbild
Sir. Silk

Inlägg av Sir. Silk »

Jojje skrev:Jag är 100% allvarlig. Anlednigen till att Hio Hop artister inte säljer ut hultsfred är att Hip Hop anhängare inte är samma typ av människor. De gillar inte att drägga runt i smutsiga kläder, bli jagad av bajsmannen och bo i ett risigt tält.

Ungefär som att du inte kommer att hitta Sveriges ekonomiska elit på älvsjöbadet. Även om det är mer folk där.
Du har inte varit på festival kan jag anta. Det är mängder med olika människor som åker på festival. Det handlar inte om ekonomin eller liknande. Några av världens smartaste människor åker på festiva lika som att det finns rika människor som tycker om att hoppa runt till asian dub fundation, Rammstein eller Kent(finns även kombination rik och smart ;) ). Tvivlar fö. på att "eliten i sverige lyssnar på Hip Hop" om man skulle kunna dra fram statestik på det. Tror snarare rock, pop eller klassiskt.

Jag har faktiskt svårt att ta dig seriöst i största allmänhet just nu. 50 Cent förespråkar knark och vapen, vilket du uppenbarligen tycker är "framtiden". Själv skulle jag inte ha något emot att se en ny generation födas upp utan droger och vapen. När det gäller musik brukar jag själv säga att jag lyssnar på bra musik, med en annpassning för sammanhanget. Hip Hop kommer inte passa till en entré av hockeyspelare i globen. Det kan tänkas att det passar när någon kommer lufsandes in med en basketboll under armen, men inte hockey.
Skriv svar