Tomas skrev:Isolerad >>> Är det sakliga argument att klassa "hårdrockare" som en kategori av människor med ord som "drägga" och "smutsiga kläder"? Jag ser Turbonegro, som väl har en bred skara fans av de jag känner som gillar dem, som ett hårt rockband vilket är ännu ett argument för att människor, INTE BARA LORTIGA TYPER, faktiskt gillar, köper och går på hårdrock. Jag tror dock att de inte på egen hand sålde ut men det kan ju ingen av oss bevisa.
1. Min första huvudargumentation, för att bemöta det där med Gyllene Tider, var att jag ansåg hårdrock passande till elaka, hårda och snabba iskrigare och jag tycker bara INTE att Gessle passar in där även om jag har stor respekt för det han har åstadkommit.
2. Jojjes, m fl, senaste inlägg har inte varit argumentation för sitt utan mer ett knarrande om att "hårdrockare inte går på hockey" o s v och ingen förstår att, oavsett vad, så är hård rock en musikform som man kan gilla utan att vara på ett speciellt sätt. Jag tror inte Jojje själv klär sig som 50 Cent och det borde väl räcka så, eller?
3. PERSONLIGEN så föredrar jag Eminen framför Metallica vilken dag som helst på året men det är liksom inte det som är min poäng. Se punkt 1.
Nu skall i alla fall smutsiga dräggiga jag, som vanligtvis alltid jobbar i slips, snart pallra mig iväg för att senare ikväll hamna på Cirkus där Duran Duran lirar. Absolut ingenting jag vill höra som eggande musik i Globen men jag gillar det i alla fall. Är ni med? Se punkt 1 igen.
Till sist, om jag nu skall argumentera som Jojje, så hellre en trevlig och smutsig dräggig hårdrockare som headbangar och bjuder på öl än en guldkedjeklädd kille i keps och basketlinne som sparkar ner mig. Nä, inga fördomar...eller hur?? :wink:
Jag vill säga det att det Jojje säger står för han själv. Men många hårdrockare (speciellt på hultsfred) är drägg och det är de som syns utåt mot resten av folket, alltså är det de som skapar fördomar om hårdrockare. Det är inte killar som du som man tänker på, när man tänker hårdrock, eller?
Och vad tjänar du på att argumentera som Jojje i slutet av ditt inlägg? Hur höjer det nivån på argumentationen och forumet i övrigt?
1. Jag håller med ang GT. Jag ville bara förtydliga att det som anses lyssnar på av den breda massan kanske inte alltid är det bästa alternativet.
2. Nu är du inne på samma typ av argumentation som Jojje använder sig utav.
3. Okej. Punkt ett igen: Varför vill vi ha "elaka, hårda och snabba iskrigare"? Jag ser hellre ett lag med finess, teknik och vacker skridskoåkning som spelar ut motstånadren, än att det blir rent slagsmål Eller är det så att vi diskuterar hur saker och ting ska vara på en gladiatorarena, som colusseum under romarriket?
Till sist ville jag bara säga att jag förstod i ditt inlägg att du inte bara lyssnar på hårdrock utan även har andra favoriter. Jag kan också säga att jag lyssnar väldigt lite på hip hop, men anser ändå att det kan vara rätt schysst på en hockeyarena.
Vi kanske inte kommer att kunna komma överens om det här? Jag står fast vid att variation av musiken är det bästa.