Nej! Det är INTE aktuellt att väcka liv i den här tråden. Den skrevs 2005 för sjutton, och mottot är inte "DIF Mot Rubbet", såvida JK inte bestämt något sådant.
Dessutom, personen som startade denna tråd är inte längre en del av 08 Hockeys redaktion, så jag tycker det är missvisande på flera sätt. Dels att 08 Hockey inte puschar för "DIF Mot Rubbet", sen så för att som jag nyss sa, han är inte längre en del av 08 Hockey.
För min del får gärna den här tråden glömmas bort helt och hållet, helt OK om den tas bort till och med!
Ja, DIF mot Rubbet är någonting vi Djurgårdare känner, inget snack.
Men huvudinlägget hänvisar till en slogan DIF hade inför säsongen 05/06 och en artikel om detta som inte längre är aktuell. Jag har ändrat i den artikeln för övrigt så att det enbart står Mats Larssons ord han gav till mig en gång i tiden, något som är mer passande nu... Nämligen hur viktigt stödet är för DIF Hockey från oss på läktaren.
Micke Nylander skrev:Ja, DIF mot Rubbet är någonting vi Djurgårdare känner, inget snack.
Men huvudinlägget hänvisar till en slogan DIF hade inför säsongen 05/06 och en artikel om detta som inte längre är aktuell. Jag har ändrat i den artikeln för övrigt så att det enbart står Mats Larssons ord han gav till mig en gång i tiden, något som är mer passande nu... Nämligen hur viktigt stödet är för DIF Hockey från oss på läktaren.
Förstår du min syn på det hela?
DIF mot Rubbet, ja... Men inte via denna tråd!
Hmmm... Inte riktigt, men jag respekterar din ståndpunkt och jag håller med om det som Mats Larsson säger:
"... Men för att lyckas behöver vi er. Tro inte att det inte spelar någon roll om ni är där eller inte. Publiken i Göteborg är bra, men vi är Stockholm. Vi är Djurgården. Visa det!"
För övrigt så har "DIF mot rubbet" varit en slogan vi haft betydligt längre än sedan säsongen 2005/2006.
"DIF Mot Rubbet" är ett uttryck som används av Djurgårdare, ett jävligt bra uttryck dessutom. Dock var det en "slogan" för just den nämnda säsongen så som "Passionen förenar" var en "slogan" för den säsongen vi nyligen avslutat.
Som sagt, DIF Mot Rubbet, ja visst... Men helst inte genom denna tråd.