DIF mot rubbet!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF mot rubbet!

Inlägg av Don_T »

Nu är det verkligen dags att ta upp kampen. Årets motto är naturligtvis DIF mot rubbet!

Var med i 08 Hockeys kampanj, visa att du också tar upp kampen.

Läs mer här:http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... p?id=91047

Bild
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

För övrigt är det dags att väcka upp den här tråden igen... Den är ständigt aktuell :D
Kojak

Inlägg av Kojak »

Nej! Det är INTE aktuellt att väcka liv i den här tråden. Den skrevs 2005 för sjutton, och mottot är inte "DIF Mot Rubbet", såvida JK inte bestämt något sådant.

Dessutom, personen som startade denna tråd är inte längre en del av 08 Hockeys redaktion, så jag tycker det är missvisande på flera sätt. Dels att 08 Hockey inte puschar för "DIF Mot Rubbet", sen så för att som jag nyss sa, han är inte längre en del av 08 Hockey.

För min del får gärna den här tråden glömmas bort helt och hållet, helt OK om den tas bort till och med!

Trevlig helg!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander >

Man vad nu´rå! Ta det lite lugnt... Även om loggan på DIF-Fotbollströja är något annat så är det åtminstone för mig "DIF mot rubbet".

Att personen som skrev inlägget inte längre är en del av redaktionen spelar väl ingen roll, det är budskapet jag åsyftade, ingenting annat.

Kontentat: Håll ihop för Djurgår´n!

Det var väl inte så farligt?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ja, DIF mot Rubbet är någonting vi Djurgårdare känner, inget snack.

Men huvudinlägget hänvisar till en slogan DIF hade inför säsongen 05/06 och en artikel om detta som inte längre är aktuell. Jag har ändrat i den artikeln för övrigt så att det enbart står Mats Larssons ord han gav till mig en gång i tiden, något som är mer passande nu... Nämligen hur viktigt stödet är för DIF Hockey från oss på läktaren.

Förstår du min syn på det hela?

DIF mot Rubbet, ja... Men inte via denna tråd!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Micke Nylander skrev:Ja, DIF mot Rubbet är någonting vi Djurgårdare känner, inget snack.

Men huvudinlägget hänvisar till en slogan DIF hade inför säsongen 05/06 och en artikel om detta som inte längre är aktuell. Jag har ändrat i den artikeln för övrigt så att det enbart står Mats Larssons ord han gav till mig en gång i tiden, något som är mer passande nu... Nämligen hur viktigt stödet är för DIF Hockey från oss på läktaren.

Förstår du min syn på det hela?

DIF mot Rubbet, ja... Men inte via denna tråd!
Hmmm... Inte riktigt, men jag respekterar din ståndpunkt och jag håller med om det som Mats Larsson säger:

"... Men för att lyckas behöver vi er. Tro inte att det inte spelar någon roll om ni är där eller inte. Publiken i Göteborg är bra, men vi är Stockholm. Vi är Djurgården. Visa det!"

För övrigt så har "DIF mot rubbet" varit en slogan vi haft betydligt längre än sedan säsongen 2005/2006.
Kojak

Inlägg av Kojak »

"DIF Mot Rubbet" är ett uttryck som används av Djurgårdare, ett jävligt bra uttryck dessutom. Dock var det en "slogan" för just den nämnda säsongen så som "Passionen förenar" var en "slogan" för den säsongen vi nyligen avslutat.

Som sagt, DIF Mot Rubbet, ja visst... Men helst inte genom denna tråd.
taddis
Kontakt:

Inlägg av taddis »

Nääee, jag är inte bitter!
Skriv svar