Operation Derby

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Micke Nylander skrev:Nu tänker jag återigen ge mig in i denna diskussion då jag faktiskt tycker att den är viktig.

Fyra matcher mot Solnagänget i elitserien är INTE för mycket. Det funkade bra innan derbygrupperna kom till!

Och att jag vill ha Solna Ajk i elitserien är inte ett dugg konstigt då det skulle göra Stockholmshockeyn mer attraktivare.

Så att ha ett sammarbete som går ut på att spelare som inte tar plats kan få spelmöjlighet i en division lägre, utan att ta sina grejjer till Uppsala eller Nyköping. Med Bajen var det bara att ta trunken en trappa ner...

Jag ser verkligen inte felet med det. Jag avskyr sorkarna ändå lika mycket!

Men HJÄLPA dom???
:?
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Micke Nylander skrev:Nu tänker jag återigen ge mig in i denna diskussion då jag faktiskt tycker att den är viktig.

Fyra matcher mot Solnagänget i elitserien är INTE för mycket. Det funkade bra innan derbygrupperna kom till!

Och att jag vill ha Solna Ajk i elitserien är inte ett dugg konstigt då det skulle göra Stockholmshockeyn mer attraktivare.

Så att ha ett sammarbete som går ut på att spelare som inte tar plats kan få spelmöjlighet i en division lägre, utan att ta sina grejjer till Uppsala eller Nyköping. Med Bajen var det bara att ta trunken en trappa ner...

Jag ser verkligen inte felet med det. Jag avskyr sorkarna ändå lika mycket!

JO, det är för mycket, sanna mina ord...

Drag i Allsvenskan (fotboll), vi möter ajk och bajen 2 gånger var, visst sammanlagt blir det 4 matcher, men det är med 2 olika lag.

Det är bevisat, publiken lär inte strömma till, kanske en marginell skillnad, däremot 2 Derbyn och globen skulle vara slutsåld.

Men vi ska fan inte HJÄLPA ajkå, aldrig i helvete, så jävla dumt.
Användarvisningsbild
Freke

Inlägg av Freke »

men hallå... fokusera på att stötta erat lag istället för att hitta någon att "hata". Få folk att tycka det är kul med hockey utan att det måste heta "stockholmsderby". Inget elitserielag spelar ett riktigt derby, men det funkar ändå, varför måste just Djurgården ha ett derbylag i samma serie för att hockey ska vara kul?

Andra lag lyckas skapa derbystämning med närliggande lag (HV-Frölunda, Timrå-Modo, Skellefteå-Luleå etc). Försök skapa derbystämning med Brynäs och Linköping, istället för att sörja gnagetmatcher! Fokusera på Djurgården!

Med alla oss bönder i Stockholm som håller på andra lag, så finns gyllene förutsättningar att se varje match som ett derby!
hem.passagen.se/lantmatarn
hem.passagen.se/lantmatarn2
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Om AIK skulle komma upp till ES ska det INTE vara våran förtjänt av det. Jag vill inte ens tänka tanken att vi skulle kunna "hjälpa" våran värsta fiende AIK upp till Elitserien.

Självklart saknar man derbyn förr i tiden MEN OM AIK inte kan komma upp till ES på sina egna händer ska dom inte förtjäna vara det heller. Thats it! Punkt slut.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Jordan skrev:Om AIK skulle komma upp till ES ska det INTE vara våran förtjänt av det. Jag vill inte ens tänka tanken att vi skulle kunna "hjälpa" våran värsta fiende AIK upp till Elitserien.
Gnagets framtid har ju viss betydelse för DIFs framtid.
Dessutom så skulle ju det bevisa, återigen, vår totala överlägsenhet gentemot sålnaklubben.

Men detta är om det verkligen krisar. Inte bara för att vi djurgårdare vill ha bra stämning i fyra-fem matcher till.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Ni fattar inte poängen.

Även jag, som hatar Aik av hela mitt hjärta, och gärna ser att dom förintas föralltid, inser att hockeyn i Stockholm skulle må kortsiktigt bra med derbyn och att DIF kunde åka snålskjuts på det.

Men vad är det värt i längden? Det känns så fruktansvärt plastigt, och själlöst, att vårt stolta hockeylag ska vara beroende och hoppas på vår hatade rival. Att insatta Djurgårdare på fullaste allvar sitter här och argumenterar för att vi ska hjälpa dom t.om? Det om något är ett bevis på plastighet. Om vi ska höja nivån på fotbollen,och hockeyn i den här stan, ska rivaliteten mellan 08-klubbarna snarare öka och tas ännu mer på allvar. Vi ska tycka riktigt illa om varandra, och alltid sträva efter att vara bäst i stan. Inte hjälpa varandra. Det är ingen lek, utan elitidrott vi sysslar med.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Håller med PaulsgroveCrew. Även om man gillar derby så ska det inte ges någon konstgjord andning till ärkerivalerna eller någon annan för den delen. Det går emot själva grundidén med vårt idrottsystem. Jag tror dessutom inte att vi tjänar på det sportsligt eller ekonomiskt, och varken AIK, Hammarby eller deras supportrar skulle nog uppskatta någon "hjälp".

Däremot så skulle jag inte ha något emot om storklubbarna (DIF, AIK, HIF och i viss mån Huddinge och SSK, dessutom även de mindre klubbarna i vissa frågor) samarbetade för att verka för att stockholmshockeyns bästa. Idrottspolitik, spelarutveckling (gemensamt junior och u-23 "landslag" med spelare från 08-området, t.ex) och PR tror jag är några områden som man borde kunna koordinera och hjälpa varandra med. Finns säkert mycket mer..
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag skulle inte vilja kalla det för att "hjälpa" dom. Jag skulle vilja kalla det för att hjälpa våra spelare att utvecklas utan att behöva flytta allt för långt.

Om det sen gagnar DIF på det viset att vi får se lite derbyn i ELITSERIEN så gör det mig ingenting! Jag är säker på att de killar vi lånat ut då kommer vilja krossa råttorna eller bajjarna.

Kort sagt, ser inget fel med ett sammarbete.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Micke Nylander - Vad är det du menar? Är det normalt att rivaler samarbetar med varandra? Det är snarare helt stört. Fattar du inte att rivaliteten urholkas med ditt resonemang vilket i längden skulle göra derbyna mindre heta.

Våra spelare, ska aldrig någonsin sätta sin fot i Aik eller Hammarby, oavsett sport.
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Vem jubla när AIK Fotboll åkte ut ur Allsvenskan år 2004?

Tror dom flesta gjorde det.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Operation Derby

Inlägg av Mattias_87 »

Nu kanske Aik har en chans att gå upp igen. Fast vilka ska dom slå i bäst av sju? Känns som att KHK är det enda lag som skulle kunna torska det.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:Nu kanske Aik har en chans att gå upp igen. Fast vilka ska dom slå i bäst av sju? Känns som att KHK är det enda lag som skulle kunna torska det.
Tror det finns risk (chans) att khk ryker i en bäst av sju. Modo, Malmö eller Rögle, som jag ser som kandidaterna till den andra kvalplatsen, lär nog klara sig. Personligen hoppas jag Västerås slår ut khk.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Sitter nu på fullaste allvar och spekulerar huruvida packet kommer gå upp i SHL igen eller inte?
De får mer än gärna ta hissen nedåt i seriesystemet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Frasse skrev:Sitter nu på fullaste allvar och spekulerar huruvida packet kommer gå upp i SHL igen eller inte?
De får mer än gärna ta hissen nedåt i seriesystemet.
Visst är det kul när gnaget förlorar. Men jag saknar faktiskt hockeyderbyn så för min del får dom gärna gå upp men dom kan ju gärna göra det med minsta möjliga marginal så dom slipper tro dom är något.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

För mig får gärna Aik också gå upp faktiskt. Jag tror att det är bra för stockholmshockeyn. Däremot vill jag ju inte på sikt att dom ska bli bättre än oss som i fotbollen. Men jag tror att vi behöver snacka hockey i skolor och på arbetsplatser igen. Det görs inte överhuvudtaget längre.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar