Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hade inte han en DIF keps, På Robinsson någon gång, när han sjöng där?:D
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Konstigt om man har hockey plancher på DIF guld på väggen om man är bajare.....
Såg ni inte Roomservice?? :wink:
Sen är väl hans morsa Susan Reuter också lite Djurgårdare har ialf sett dom tillsammans i globen, men det kanske bajare också gör för att se riktig hocket :D
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Han är bajare det kan jag lova er, bland annat för att plattan som låten finns på heter "bajen forever". (har inte den har bara sett det på internet)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Höken skrev:Smurf för fan ge dig. Challe har gjort så mycket för DIF och du kan inte klandra honom. Speciellt inte med en så patetiskt ramsa! Visst känns det surt att han lämnade klubben, men låt det va...Det är bara att gå vidare!

Första vettiga inlägget från Smurf på ytterst länge och så kastar ni skit på det. Självklart skall Challe få sina fiskar varma vid nästa besök i stan. Har ni redan glömt alla turer i vintras / våras. "Jag kommer inte lämna DIF" eller "Jag förhandlar inte med någon annan klubb". Mitt under en brinnande kamp för slutspel satt han och förhandlade med Timrå och sådant gör man bara inte. Framför allt inte med tanke på tidigare uttalanden. uruselt agerat om ni frågar mig och varför skall vissa personers agerande vara förlåtligt medan när andra gör likadant är det oförlåtligt? Challes agerande ligger på samma sandlådenivå som Stefan Pettersson sysslade med under sin säsong i DIF. Dessa båda ageranden kan anses hålla samma låga nivå och jag tror inte någon härinne är vänligt inställd till Pettersson eller?

Jag kan förstå om en spelare / ledare vill lämna en förening om de inte får speltid eller om liknande orsaker föreligger, men då skall det hela skötas snyggt och det har inte detta gjorts snarast raka motsatsen och då spelar det ingen roll om person i fråga tagit 78 sm-guld eller inget, likväl är det en svikare av stora mått.
Användarvisningsbild
Fältmarskalk Torstensson

Inlägg av Fältmarskalk Torstensson »

Huruvida Petter är en Djurgårdare låter jag vara därhän...

Jag länkar istället till en vars lojalitet inte inte kan betvivlas http://www.jackvreeswijk.se/
hamous

Inlägg av hamous »

Vu bör ju göra nya ramsor av kända saker.
Bumbibjörnarna?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hipp Hurra, här kommer Järnkaminerna, glider fram igenom rinkarna, kan vi få följa med? Kan vi få följa meeed. :)
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

stolpskott skrev:Hipp Hurra, här kommer Järnkaminerna, glider fram igenom rinkarna, kan vi få följa med? Kan vi få följa meeed. :)
Epiq
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Äppelmos skrev:
stolpskott skrev:Hipp Hurra, här kommer Järnkaminerna, glider fram igenom rinkarna, kan vi få följa med? Kan vi få följa meeed. :)
Epiq

Epiq :O?! :roll:
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Fjortisdefiniering på episk :wink:
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Enbom skrev:Fjortisdefiniering på episk :wink:
Haha, jaha. Dock inte så seriöst låt, faktiskt. ;)
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Enbom skrev:Fjortisdefiniering på episk :wink:
Nej det är mer en world of warcraft definiering på episk :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
Höken skrev:Smurf för fan ge dig. Challe har gjort så mycket för DIF och du kan inte klandra honom. Speciellt inte med en så patetiskt ramsa! Visst känns det surt att han lämnade klubben, men låt det va...Det är bara att gå vidare!

Första vettiga inlägget från Smurf på ytterst länge och så kastar ni skit på det. Självklart skall Challe få sina fiskar varma vid nästa besök i stan. Har ni redan glömt alla turer i vintras / våras. "Jag kommer inte lämna DIF" eller "Jag förhandlar inte med någon annan klubb". Mitt under en brinnande kamp för slutspel satt han och förhandlade med Timrå och sådant gör man bara inte. Framför allt inte med tanke på tidigare uttalanden. uruselt agerat om ni frågar mig och varför skall vissa personers agerande vara förlåtligt medan när andra gör likadant är det oförlåtligt? Challes agerande ligger på samma sandlådenivå som Stefan Pettersson sysslade med under sin säsong i DIF. Dessa båda ageranden kan anses hålla samma låga nivå och jag tror inte någon härinne är vänligt inställd till Pettersson eller?

Jag kan förstå om en spelare / ledare vill lämna en förening om de inte får speltid eller om liknande orsaker föreligger, men då skall det hela skötas snyggt och det har inte detta gjorts snarast raka motsatsen och då spelar det ingen roll om person i fråga tagit 78 sm-guld eller inget, likväl är det en svikare av stora mått.
Yepp, Challe förtjänar en skopa han med.

Vad hände med den där ramsan som alltid spelades under spelavbrotten, inte minst säsongen 99/00?

"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"
"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"

Den trudelutten boostade upp stämningen rejält på matcherna. Varför har man tagit bort den?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

DIF_Soldier skrev: Vad hände med den där ramsan som alltid spelades under spelavbrotten, inte minst säsongen 99/00?

"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"
"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"

Den trudelutten boostade upp stämningen rejält på matcherna. Varför har man tagit bort den?
Opus låt "Live is life" tror jag att du syftar på (man hade dock tagit bort texten förutom "nana-nanana"-delen. För övrigt tycker jag det är bra att vi inte har något sådant. Känns alldeles för mycket NHL/Cloetta Center.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Diffe89 skrev:
DIF_Soldier skrev: Vad hände med den där ramsan som alltid spelades under spelavbrotten, inte minst säsongen 99/00?

"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"
"Tjala-lalala..."
"DJUR-GÅR-DEN!"

Opus låt "Live is life" tror jag att du syftar på (man hade dock tagit bort texten förutom "nana-nanana"-delen. För övrigt tycker jag det är bra att vi inte har något sådant. Känns alldeles för mycket NHL/Cloetta Center.
Stinker kaffeburk/chokladask lång väg...
Skriv svar