Håller med! Skulle gärna ta in Claesson som ersättare till Ferna.pulverapa skrev:Hur pass troligt är det att Fredrik Claesson tar en plats i NHL den här säsongen? Han säger själv att han inte vill köra ett år till i AHL. Då är han en fullt duglig ersättare till Ferna tänker jag...
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Tvivlar starkt på att Claesson skrev på ett nytt kontrakt med Senators för att sedan bryta det kontraktet. Han kommer nog satsa järnet för att knipa en NHL-plats och lyckas han inte går han till oss, KHL eller Schweiz NÄSTA (16/17) säsong.Kungen skrev:Håller med! Skulle gärna ta in Claesson som ersättare till Ferna.pulverapa skrev:Hur pass troligt är det att Fredrik Claesson tar en plats i NHL den här säsongen? Han säger själv att han inte vill köra ett år till i AHL. Då är han en fullt duglig ersättare till Ferna tänker jag...
Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Någon som har hört något om Urbom?
Enligt Adam Almqvist, som har samma situation som Urbom, tappar han 50 % av lönen som ska betalas ut om han signar med en klubb innan de har betalat ut pengarna. De som sparkade honom har två månader på sig att göra detta. Eftersom det handlar om höga belopp tar det säkert tid att få ut pengarna. Om detta stämmer gäller det sannolikt även för Urbom.Bengan08 skrev:Någon som har hört något om Urbom?
Både Almqvist och Urbom kommer säkerligen inte signa med någon klubb förrän oktober, om scenariot ovan stämmer.
De kan ju vara muntligt överens med klubbar redan, men får inte säga något. Locket är nog pålagt rätt hårt.
Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..
Det vågar jag inte säga att jag har gjort - hur mycket har du sett honom sen han lämnade Djurgården för att hävda det med sån säkerhet? När han lämnade oss var han 18 bast och hade precis gjort sin första (halva) seniorsäsong. Han gjorde ju uppenbarligen väl nog ifrån sig i AHL för att få ett gäng matcher i NHL och ska åtminstone fram till jul ha varit en av Cherepovets bättre backar med uppemot 22 minuter i speltid och fick ett gäng matcher med landslaget som belöning. Det känns som underlag nog för att se honom som en fullt tänkbar kandidat att ersätta Fernholm, även om det finns andra alternativ i AHL också. För mig är jag mer fundersam över hans relation till klubben, det blev inget snyggt avsked när han åkte till WHL direkt.Debacle skrev:Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..
Inte för att det har något med var han ska spela den kommande säsongen men hans skridskor låg hos Hockeyverkstan när jag var där i morse. Hade jag varit en kvällstidning så hade jag säkert kunnat göra något av det hela ändå.Puckey skrev:Det vågar jag inte säga att jag har gjort - hur mycket har du sett honom sen han lämnade Djurgården för att hävda det med sån säkerhet? När han lämnade oss var han 18 bast och hade precis gjort sin första (halva) seniorsäsong. Han gjorde ju uppenbarligen väl nog ifrån sig i AHL för att få ett gäng matcher i NHL och ska åtminstone fram till jul ha varit en av Cherepovets bättre backar med uppemot 22 minuter i speltid och fick ett gäng matcher med landslaget som belöning. Det känns som underlag nog för att se honom som en fullt tänkbar kandidat att ersätta Fernholm, även om det finns andra alternativ i AHL också. För mig är jag mer fundersam över hans relation till klubben, det blev inget snyggt avsked när han åkte till WHL direkt.Debacle skrev:Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..

”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Du skulle ha frågat lite snyggt hur det kommer sig att dem ligger där?Arkju skrev:Inte för att det har något med var han ska spela den kommande säsongen men hans skridskor låg hos Hockeyverkstan när jag var där i morse. Hade jag varit en kvällstidning så hade jag säkert kunnat göra något av det hela ändå.Puckey skrev:Det vågar jag inte säga att jag har gjort - hur mycket har du sett honom sen han lämnade Djurgården för att hävda det med sån säkerhet? När han lämnade oss var han 18 bast och hade precis gjort sin första (halva) seniorsäsong. Han gjorde ju uppenbarligen väl nog ifrån sig i AHL för att få ett gäng matcher i NHL och ska åtminstone fram till jul ha varit en av Cherepovets bättre backar med uppemot 22 minuter i speltid och fick ett gäng matcher med landslaget som belöning. Det känns som underlag nog för att se honom som en fullt tänkbar kandidat att ersätta Fernholm, även om det finns andra alternativ i AHL också. För mig är jag mer fundersam över hans relation till klubben, det blev inget snyggt avsked när han åkte till WHL direkt.Debacle skrev:Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
Expert.
Man hör ju inget om robin jensen heller så behöver ju inte betyda något speciellt.SirDIFalot skrev:Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
Född till sportchef.
Robin Jensen är med juniorkronorna just nu.
Skrev på Twitter förut:SirDIFalot skrev:Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
"Lukas A Löfquist @LukasLofquist 2 aug.
20 dagar #sick"
Kanske är/har varit sjuk länge.
Någon kommenterade någonstans att Oshawa kommer ta över honom, men jag vet inte hur mycket det ligger i det.
TheForsa skrev:Samarbetsavtal klart med Almtuna.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... h-almtuna/

Apropå Almtuna, fan vad jag saknar Mattias Guter, en riktig matchvinnare var han! KHK har verkligen gjort ett kap i att signa han!
Med Rocky3000 vid rodret hade vi blivit nästa SSK. Herregud.