Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kungen »

pulverapa skrev:Hur pass troligt är det att Fredrik Claesson tar en plats i NHL den här säsongen? Han säger själv att han inte vill köra ett år till i AHL. Då är han en fullt duglig ersättare till Ferna tänker jag...

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Håller med! Skulle gärna ta in Claesson som ersättare till Ferna.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Kungen skrev:
pulverapa skrev:Hur pass troligt är det att Fredrik Claesson tar en plats i NHL den här säsongen? Han säger själv att han inte vill köra ett år till i AHL. Då är han en fullt duglig ersättare till Ferna tänker jag...

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Håller med! Skulle gärna ta in Claesson som ersättare till Ferna.
Tvivlar starkt på att Claesson skrev på ett nytt kontrakt med Senators för att sedan bryta det kontraktet. Han kommer nog satsa järnet för att knipa en NHL-plats och lyckas han inte går han till oss, KHL eller Schweiz NÄSTA (16/17) säsong.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Någon som har hört något om Urbom?
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

Bengan08 skrev:Någon som har hört något om Urbom?
Enligt Adam Almqvist, som har samma situation som Urbom, tappar han 50 % av lönen som ska betalas ut om han signar med en klubb innan de har betalat ut pengarna. De som sparkade honom har två månader på sig att göra detta. Eftersom det handlar om höga belopp tar det säkert tid att få ut pengarna. Om detta stämmer gäller det sannolikt även för Urbom.

Både Almqvist och Urbom kommer säkerligen inte signa med någon klubb förrän oktober, om scenariot ovan stämmer.

De kan ju vara muntligt överens med klubbar redan, men får inte säga något. Locket är nog pålagt rätt hårt.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..
Puckey

Inlägg av Puckey »

Debacle skrev:Den som vill ha Urbom i DIF kan omöjligt sett honom spela..
Det vågar jag inte säga att jag har gjort - hur mycket har du sett honom sen han lämnade Djurgården för att hävda det med sån säkerhet? När han lämnade oss var han 18 bast och hade precis gjort sin första (halva) seniorsäsong. Han gjorde ju uppenbarligen väl nog ifrån sig i AHL för att få ett gäng matcher i NHL och ska åtminstone fram till jul ha varit en av Cherepovets bättre backar med uppemot 22 minuter i speltid och fick ett gäng matcher med landslaget som belöning. Det känns som underlag nog för att se honom som en fullt tänkbar kandidat att ersätta Fernholm, även om det finns andra alternativ i AHL också. För mig är jag mer fundersam över hans relation till klubben, det blev inget snyggt avsked när han åkte till WHL direkt.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Puckey skrev:
Det vågar jag inte säga att jag har gjort - hur mycket har du sett honom sen han lämnade Djurgården för att hävda det med sån säkerhet? När han lämnade oss var han 18 bast och hade precis gjort sin första (halva) seniorsäsong. Han gjorde ju uppenbarligen väl nog ifrån sig i AHL för att få ett gäng matcher i NHL och ska åtminstone fram till jul ha varit en av Cherepovets bättre backar med uppemot 22 minuter i speltid och fick ett gäng matcher med landslaget som belöning. Det känns som underlag nog för att se honom som en fullt tänkbar kandidat att ersätta Fernholm, även om det finns andra alternativ i AHL också. För mig är jag mer fundersam över hans relation till klubben, det blev inget snyggt avsked när han åkte till WHL direkt.
Inte för att det har något med var han ska spela den kommande säsongen men hans skridskor låg hos Hockeyverkstan när jag var där i morse. Hade jag varit en kvällstidning så hade jag säkert kunnat göra något av det hela ändå.
:lol:
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Arkju skrev:
Puckey skrev:
Inte för att det har något med var han ska spela den kommande säsongen men hans skridskor låg hos Hockeyverkstan när jag var där i morse. Hade jag varit en kvällstidning så hade jag säkert kunnat göra något av det hela ändå.
:lol:
Du skulle ha frågat lite snyggt hur det kommer sig att dem ligger där? :roll:
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
Man hör ju inget om robin jensen heller så behöver ju inte betyda något speciellt.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

Robin Jensen är med juniorkronorna just nu.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Lite oroad över att vi inte hört ett knyst eller sett röken av Lukas Löfquist sedan han blev draftad av Oshawa Generals. Hoppas han bara går skadad eller något?
Skrev på Twitter förut:

"Lukas A Löfquist ‏@LukasLofquist 2 aug.
20 dagar #sick"

Kanske är/har varit sjuk länge.

Någon kommenterade någonstans att Oshawa kommer ta över honom, men jag vet inte hur mycket det ligger i det.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

TheForsa skrev:Samarbetsavtal klart med Almtuna.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... h-almtuna/
Bild

Apropå Almtuna, fan vad jag saknar Mattias Guter, en riktig matchvinnare var han! KHK har verkligen gjort ett kap i att signa han!
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Med Rocky3000 vid rodret hade vi blivit nästa SSK. Herregud.
Låst