Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

Metal Machine skrev:Källa?
har det bara på känn. Sen har han ju bara spelat med oss innan det blev nhl :).

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Morwin skrev:

Men herrejävlar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:

Då föreslår jag att du skriver "Jag tror Urbom hamnar hos DIF" eller "Min känslan är att Urbom hamnar hos DIF" istället för att bara skriva "Urbom kommer till oss" i en oneliner.
Expert.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:

Då föreslår jag att du skriver "Jag tror Urbom hamnar hos DIF" eller "Min känslan är att Urbom hamnar hos DIF" istället för att bara skriva "Urbom kommer till oss" i en oneliner.
+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Igor Eronko @IgorEronko
#Severstal of the #KHL terminated contracts with Alexander Urbom and Adam Almqvist
Expert.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Som SirDIFalot redan nämnt så står Urbom kontraktlös. Någon som hört något? Känns ju ändå som att flera rykten som florerat i tråden har stämt tidigare.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Fan kunde vi inte hugga Oliver Lauridsen för, snacka om att förstärka på ett flertal punkter vi saknar grovt. Ta Urbom nu och ge upp Fernholm, vi kan ju inte bara skita i att ersätta Fernholm och Arnesson, hur tänker man då, det går inte att gå in i SHL med denna backuppsättningen...Fattar inte hur fler inte kan vara oroliga, Lägg därtill att Hultstöm inte är den backen ni tror, han är grovt överskattad som helhet och är främst ett tillskott i pp.

Ta in Urbom och balansera upp skiten lite eller betala för de senare.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev:Fan kunde vi inte hugga Oliver Lauridsen för, snacka om att förstärka på ett flertal punkter vi saknar grovt. Ta Urbom nu och ge upp Fernholm, vi kan ju inte bara skita i att ersätta Fernholm och Arnesson, hur tänker man då, det går inte att gå in i SHL med denna backuppsättningen...Fattar inte hur fler inte kan vara oroliga, Lägg därtill att Hultstöm inte är den backen ni tror, han är grovt överskattad som helhet och är främst ett tillskott i pp.

Är han så bra? Känner ett par personer som håller på Flyers som var rätt förvånade att han fick ett jobb i SHL. Men Frölunda brukar ju värva bra.

Jag har inte sett Urbom tillräckligt att sitta och skrika efter honom. Vet inte om han erbjuder den spets folk tror. Lägger vi en hög lön på en spelare som visar sig bara bli ytterligare ett breddalternativ så handikappar vi oss själva inför resten av säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev:
diftobbe89 skrev:Fan kunde vi inte hugga Oliver Lauridsen för, snacka om att förstärka på ett flertal punkter vi saknar grovt. Ta Urbom nu och ge upp Fernholm, vi kan ju inte bara skita i att ersätta Fernholm och Arnesson, hur tänker man då, det går inte att gå in i SHL med denna backuppsättningen...Fattar inte hur fler inte kan vara oroliga, Lägg därtill att Hultstöm inte är den backen ni tror, han är grovt överskattad som helhet och är främst ett tillskott i pp.

Är han så bra? Känner ett par personer som håller på Flyers som var rätt förvånade att han fick ett jobb i SHL. Men Frölunda brukar ju värva bra.

Jag har inte sett Urbom tillräckligt att sitta och skrika efter honom. Vet inte om han erbjuder den spets folk tror. Lägger vi en hög lön på en spelare som visar sig bara bli ytterligare ett breddalternativ så handikappar vi oss själva inför resten av säsongen.
Jag tycker han är bra, framförallt att han inte är så stabbig på grillorna trots sin enorma hydda, fick ju även chansen i NHL, sedan är han tuff som få, vi behöver en försvarsgeneral.

Har faktiskt inte heller sett Urbom på senaste, men har svårt och se att han är sämre än Englund.

Undra vad Urbom kan tänkas kosta.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det där har jag hävdat hela tiden.

Man kan inte låta två defensivt säkra pjäser som dessutom tillför lite tyngd och stygghet försvinna och sedan ersätta dem med Press och Hultström.

Nu behövde vi visserligen en PP-back, men dessa skulle ju inte komma in på bekostnad av defensiva alternativ. Om inget mer ansluter kommer det sättas en satans press på spelare som England, AOM, Norell och Westlund. Dessa måste helt enkelt ta kliv framåt. Dessutom måste en spelare som Falk hålla sig på samma nivå som förra säsongen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Att inte hugga i Urbom om ekonomiska medel finns vore tjänstefel av våra sportchefer. Precis som några är inne på är Urbom den spelartyp som detta försvar behöver. Det ser tunt ut just nu.
Rix

Inlägg av Rix »

Highwind skrev:Att inte hugga i Urbom om ekonomiska medel finns vore tjänstefel av våra sportchefer. Precis som några är inne på är Urbom den spelartyp som detta försvar behöver. Det ser tunt ut just nu.
Urbom vore en fin värvning, men vi har otroligt många backar under kontrakt, vi måste lösa lite utlåningar först innan vi kan ta in en till.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Haha, Oliver Lauridsen 1.98, 104Kg och spelar ett fysiskt spel. En krydda till SHL blir det i alla fall, även om det är i fel lag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vad är det som gör att ni tror att Lauridsen kommer bli en general och en attraktion? Handlar det bara om att vara stor rent fysiskt och göra så få poäng som möjligt där man spelat så kan jag leta upp en 10-15 liknande namn på en kvart.
Expert.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

SirDIFalot skrev:Vad är det som gör att ni tror att Lauridsen kommer bli en general och en attraktion? Handlar det bara om att vara stor rent fysiskt och göra så få poäng som möjligt där man spelat så kan jag leta upp en 10-15 liknande namn på en kvart.

Hatar STORA SEGA Griniga som tar utvisningar

Erik Karlsson är vad en Back ska va rörlig spelupppfatning mm mm

Förstår inte varför folk vill ha backar som knappt kan ta sej fram på rören ! ???
Låst