Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Roger Melin som SC? Blir det kanske en nyhet nu när Linköping spelat klart?
Nej, det blir ingen Melin i DIF. Det är jag 99% säker på.

Jocke lär dela på SC-jobbet med Stoppel, lär tillkännages tämligen snart gissar jag på.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

minalman skrev:Roger Melin som SC? Blir det kanske en nyhet nu när Linköping spelat klart?

KG hånade ju det ryktet i vintras!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Thoresen avgjorde just game 6 (väl?) i OT mot CSKA så vi får garanterat vänta ett tag till innan något händer på den fronten. Han är rätt skaplig den där gnutten. :wink:

EDIT:

Kanske inte det svåraste avslutet, men ändå. Men alltså, vafan är det som kommer in på isen mot slutet av videon? hahaha. 01:12. :lol:
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:
mb81 skrev:
Kall-El skrev:Förutsätter att Fernholm inte kommer spela till hösten.
Vi måste ändå planera efter att han gör det. Har ett år kvar på kontraktet och konstigare saker har hänt än att nån kommer tillbaka efter ett långt uppehåll med hjärnskakning.
Fällström räknas också bort enligt dig antar jag?
Den åldern som Fernholm har tillsammans med spelstilen han har. Jag är tveksam på om han kommer klara det.

Fällström är trots allt flera år yngre och har antagligen fått betydligt färre smällar än Fernholm så hans möjligheter att komma tillbaka är nog större.
Fällström har haft problem med hjärnskakning förr. Tror Sir skrev det för ett tag sedan.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Är minst lika orolig över Fällström som över Fernholm. Också han har haft säsonger helt spolierade av hjärnskakningar och de blir inte direkt bättre och bättre för varje ny man drar på sig. Fällis kan nog tyvärr vara nära att vara elitidrottsinvalid. Hopas verkligen att jag har fel.
Puckey

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev:Thoresen avgjorde just game 6 (väl?) i OT mot CSKA så vi får garanterat vänta ett tag till innan något händer på den fronten. Han är rätt skaplig den där gnutten. :wink:

EDIT:

Kanske inte det svåraste avslutet, men ändå. Men alltså, vafan är det som kommer in på isen mot slutet av videon? hahaha. 01:12. :lol:
På ämnet Patrick Thoresen och "vad är det som kommer in på isen".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
mb81 skrev:
Kall-El skrev:Förutsätter att Fernholm inte kommer spela till hösten.
Vi måste ändå planera efter att han gör det. Har ett år kvar på kontraktet och konstigare saker har hänt än att nån kommer tillbaka efter ett långt uppehåll med hjärnskakning.
Fällström räknas också bort enligt dig antar jag?
Den åldern som Fernholm har tillsammans med spelstilen han har. Jag är tveksam på om han kommer klara det.

Fällström är trots allt flera år yngre och har antagligen fått betydligt färre smällar än Fernholm så hans möjligheter att komma tillbaka är nog större.
Fällström har haft problem med hjärnskakningar tidigare. Det kan jag inte minnas att Fernholm haft.

DIF kan oavsett inte utgå från att Fernholm inte kommer spela. Det vore inte ekonomiskt försvarbart. Inte det finns hundratals spelare som kommit tillbaka efter en hjärnskakning som varat i ett halvår eller så. Abbott missade ju en hel säsong. Åldern tror jag inte spelar in alls när det kommer till den typen skador.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Thoresen blir astaggad över att komma till Djurgården och exploderar i semifinalen. Jaja. Vem blir inte taggad över att spela i DIF?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Thoresen blir astaggad över att komma till Djurgården och exploderar i semifinalen. Jaja. Vem blir inte taggad över att spela i DIF?
Sallinen, Hultström och Cehlin gjorde rätt så bra ifrån sig också! Fast de kunde inte spela 3mot 20 i 7 matcher!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Förutom Thoresen vill jag se John Henrion, Dustin Johner och Jens Jakobs i DIF till nästa säsong! Snälla DIF gör det möjligt! Rock On nu kör vi!
Bild
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Rocky3000 skrev:Förutom Thoresen vill jag se John Henrion, Dustin Johner och Jens Jakobs i DIF till nästa säsong! Snälla DIF gör det möjligt! Rock On nu kör vi!

Vi får väl va tacksamma att inte du blir ny sportchef Rocky.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Rocky3000 skrev:Förutom Thoresen vill jag se John Henrion, Dustin Johner och Jens Jakobs i DIF till nästa säsong! Snälla DIF gör det möjligt! Rock On nu kör vi!
Undra hur många gånger du skrivit detta haha
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ingen jävla spets från lägre divisioner. End of discussion. Räcker med att fotbollssäsongen redan är totalt förstörd pga spets från lägre divisioner.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

pulverapa skrev:Ingen jävla spets från lägre divisioner. End of discussion. Räcker med att fotbollssäsongen redan är totalt förstörd pga spets från lägre divisioner.
Ehh, vet du hur snygg Kevin Walker är?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Men herrejösses. :|
Låst