Intressant att se att Färjestadsspelare inte har några problem med att spela i Djurgården. Det omvända lär aldrig hända!m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html
"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."
hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Ritterwand
-
Tappar vi Peppe Lundh så vet jag inte vad jag gör?
Vi har redan tappat Klasen, Vi kan fan inte tappa Peppe också!
Angående Höglund så tror jag det vara en bra värvning. Fan killen har målsinne och skjuter, det är precis det vi behöver! Vad spelar det egentligen för roll om han är gammal? När han lägger av ger det plats åt någon riktigt bra junior! Tror att det är bland det bästa vi kommer kunna få tag på... Helt klart intressant iallafall
Om vi får behålla Jiri så blir jag överlycklig, hade i princip tappat hoppet om honom...
Vi har redan tappat Klasen, Vi kan fan inte tappa Peppe också!
Angående Höglund så tror jag det vara en bra värvning. Fan killen har målsinne och skjuter, det är precis det vi behöver! Vad spelar det egentligen för roll om han är gammal? När han lägger av ger det plats åt någon riktigt bra junior! Tror att det är bland det bästa vi kommer kunna få tag på... Helt klart intressant iallafall
Om vi får behålla Jiri så blir jag överlycklig, hade i princip tappat hoppet om honom...
Djurgår'n tills jag dör!
-
- Remy Lebeau
Här står det mer om Höglund.Stocky skrev:Hoppas verkligen att Höglund kommer! Det är en spelare som borde vara med Otto, så är han uppe på 30-40 poäng igen! hoppas hoppas
"Men smakar det så kostar det. Höglund värvades enligt uppgifter som en spelare till förstakedjan och har haft en lön på 250 000 kronor i månaden.
Ändå har flera klubbar har hört av sig.
- Det är lag både i elitserien och utomlands."
Har du fått något kontraktförslag från dessa klubbar?
- Ja det har jag. Vissa är riktigt bra, vissa mindre bra så de kan man ju utesluta direkt.
Undrar om DIF har gett honom kontraktsförslag?
Artikeln går att läsas här: http://www.vf.se/?url=http%3A%2F%2Fwww. ... 589ad57efa
-
Ja någon måtta får det vara, men till en rimlig peng vore han mumma! Men gubben är 35 bast så några 250.000:- kakor i månaden kan han glömmaHovet skrev:Hans attityd brister ju lite i och med det uttalandet. Han måste ju hela tiden leta efter klubbar där han kan utvecklas som spelare och inte de som ger högst lön. Jag ser honom gärna i Djurgården, men inte om det innebär att vi går i konkurs för så jäkla bra är han inte. 250 000 är han inte värd.
Fredrik Ericsson
Snälla släpp inte skiten till Bofors, har sett honom här förut och jag förstår varför ni vill bli av med honom. Inge klass spelare direkt... så sälj honom till AIK istället...
- Remy Lebeau
Nu var det ju ingen fråga om hur mycket han ville ha i lön. Han fick 250 000 i månaden när han skrev på för Färjestad. Det var för tre år sedan.Stocky skrev:Ja någon måtta får det vara, men till en rimlig peng vore han mumma! Men gubben är 35 bast så några 250.000:- kakor i månaden kan han glömmaHovet skrev:Hans attityd brister ju lite i och med det uttalandet. Han måste ju hela tiden leta efter klubbar där han kan utvecklas som spelare och inte de som ger högst lön. Jag ser honom gärna i Djurgården, men inte om det innebär att vi går i konkurs för så jäkla bra är han inte. 250 000 är han inte värd.
Han säger ju sedan själv att det viktigaste är hur laget han kommer till vill använda honom.