Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
rikkard

Inlägg av rikkard »

m0ng00se skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 40,00.html

"Jonas Höglund till Djurgården?
Ingen omöjlighet.
– Vi är intresserade av alla högerskyttar som är på marknaden, säger Johan Garpenlöv i Djurgårdens sportkommitté."

hmm hmm inget fan av Högga..men men rightare ´är han ju iaf....
Intressant att se att Färjestadsspelare inte har några problem med att spela i Djurgården. Det omvända lär aldrig hända!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

rikkard skrev:Intressant att se att Färjestadsspelare inte har några problem med att spela i Djurgården. Det omvända lär aldrig hända!
Det har redan hänt. Michael Holmqvist.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Dick Tärnström, verkar stanna i Lugano, enligt Eliteprospects, sen under står det

" (False info by Allehanda.se | MODO not interested) "
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Tappar vi Peppe Lundh så vet jag inte vad jag gör?
Vi har redan tappat Klasen, Vi kan fan inte tappa Peppe också!

Angående Höglund så tror jag det vara en bra värvning. Fan killen har målsinne och skjuter, det är precis det vi behöver! Vad spelar det egentligen för roll om han är gammal? När han lägger av ger det plats åt någon riktigt bra junior! Tror att det är bland det bästa vi kommer kunna få tag på... Helt klart intressant iallafall

Om vi får behålla Jiri så blir jag överlycklig, hade i princip tappat hoppet om honom...
Djurgår'n tills jag dör!
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Apropå gnagare (snacket om Dicken osv...) så är både Nisse Ekman och Niklas Anger gnagare sen barnsben "privat".

Det hindrar dom dock inte från att göra ett kanonjobb i DIF-tröjan.
Om AIK skulle spelat i Elitserien däremot, DÅ skulle dom nog tänka både en och två gånger innan dom signar med oss...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hoppas verkligen att Höglund kommer! Det är en spelare som borde vara med Otto, så är han uppe på 30-40 poäng igen! hoppas hoppas
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Stocky skrev:Hoppas verkligen att Höglund kommer! Det är en spelare som borde vara med Otto, så är han uppe på 30-40 poäng igen! hoppas hoppas
Här står det mer om Höglund.

"Men smakar det så kostar det. Höglund värvades enligt uppgifter som en spelare till förstakedjan och har haft en lön på 250 000 kronor i månaden.
Ändå har flera klubbar har hört av sig.
- Det är lag både i elitserien och utomlands."

Har du fått något kontraktförslag från dessa klubbar?
- Ja det har jag. Vissa är riktigt bra, vissa mindre bra så de kan man ju utesluta direkt.

Undrar om DIF har gett honom kontraktsförslag?

Artikeln går att läsas här: http://www.vf.se/?url=http%3A%2F%2Fwww. ... 589ad57efa
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Hans attityd brister ju lite i och med det uttalandet. Han måste ju hela tiden leta efter klubbar där han kan utvecklas som spelare och inte de som ger högst lön. Jag ser honom gärna i Djurgården, men inte om det innebär att vi går i konkurs för så jäkla bra är han inte. 250 000 är han inte värd.
Nickmeister

Inlägg av Nickmeister »

Nej för fan, ingen Höglund i Djurgårn. Hatat den spelaren sen unga dagar.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hovet skrev:Hans attityd brister ju lite i och med det uttalandet. Han måste ju hela tiden leta efter klubbar där han kan utvecklas som spelare och inte de som ger högst lön. Jag ser honom gärna i Djurgården, men inte om det innebär att vi går i konkurs för så jäkla bra är han inte. 250 000 är han inte värd.
Ja någon måtta får det vara, men till en rimlig peng vore han mumma! Men gubben är 35 bast så några 250.000:- kakor i månaden kan han glömma
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Är det någon som vet vad det finns för Högerfattade spelare på markanden?
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Några hundratal finns det väl alltid
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

otydlig kanske!men jag undrar om det är någon som vet om det finns några högerfattade spelare som skulle kunna bli aktuella för DIF
boforsfan

Fredrik Ericsson

Inlägg av boforsfan »

Snälla släpp inte skiten till Bofors, har sett honom här förut och jag förstår varför ni vill bli av med honom. Inge klass spelare direkt... så sälj honom till AIK istället...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Stocky skrev:
Hovet skrev:Hans attityd brister ju lite i och med det uttalandet. Han måste ju hela tiden leta efter klubbar där han kan utvecklas som spelare och inte de som ger högst lön. Jag ser honom gärna i Djurgården, men inte om det innebär att vi går i konkurs för så jäkla bra är han inte. 250 000 är han inte värd.
Ja någon måtta får det vara, men till en rimlig peng vore han mumma! Men gubben är 35 bast så några 250.000:- kakor i månaden kan han glömma
Nu var det ju ingen fråga om hur mycket han ville ha i lön. Han fick 250 000 i månaden när han skrev på för Färjestad. Det var för tre år sedan.

Han säger ju sedan själv att det viktigaste är hur laget han kommer till vill använda honom.
Skriv svar