SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

#10 skrev:
applebay skrev:Vinner DIF mot Leksand så ska det väldigt, väldigt mycket till för att det ska bli kval. +11P på 5 matcher.
Räcker med oavgjort om ni frågar mig.
Så kan man ju verkligen inte räkna? Det är ju två omgångar innan vi möter Leksand. Har vi otur så skiljer det bara 1 poäng när matchen drar igång, och då skiljer det bara 4 poäng om vi vinner efter full tid.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIFwishes skrev: Precis som inom näringslivet håller man "de sina" om ryggen.
Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.
Expert.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Räcker nog att kryssa mot Leksand när vi möter dem. Innan vi möter dem har de dessa matcher:

Växjö-Leksand
Leksand-Skellefteå

Torskar Leksand dem matcherna vilket allt pekar på kommer ett kryss mot dem innebära att vi har 7 poäng (med målskillnad) till godo på dem med 3 matcher kvar.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Donkels skrev:Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
+1 (Ogillar dock att du använder ordet mulatter)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Oavsett varför annat. Jag ska se matchen igen. Europamästarna Luleå förlorar mot seriens näst sämsta lag på ett ganska udda sätt.

Jag hade velat se grinighet och vilja att vinna. Det brukar de ju bjuda på men men.. det är som det är och Brynäs vann.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

SirDIFalot skrev:
Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.
Tror Skellefteå är för proffessionella för sånt
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFwishes skrev:
Donkels skrev:Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
+1 (Ogillar dock att du använder ordet mulatter)
Vi har en klar nolltolerans mot rasistiska uttryck här! Skärpning.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFwishes skrev:
SirDIFalot skrev:
Aj då, synd.
Expert.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Både Leksand och Brynäs lirar back-to-back mot lag som vilade fredagen (Växjö/Färjestad), lyckas vi knipa två poäng mot alla odds imorgon tror jag att vi är i land.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Klaudius21 skrev:Räcker nog att kryssa mot Leksand när vi möter dem. Innan vi möter dem har de dessa matcher:

Växjö-Leksand
Leksand-Skellefteå

Torskar Leksand dem matcherna vilket allt pekar på kommer ett kryss mot dem innebära att vi har 7 poäng (med målskillnad) till godo på dem med 3 matcher kvar.
Så som Leksand spelade idag så tror jag inte någon av matcherna kan ses som säkra förluster.

Patrick Cehlin är förövrigt rejält på uppgång även om han är poänglös fortfarande. Var bra mot Modo senast och ännu bättre ikväll.

Jag är inte lugn förräns vi har 4 poäng till godo med en match kvar.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

SirDIFalot skrev:
DIFwishes skrev:
SirDIFalot skrev:
Aj då, synd.
Äh, vet inte det. Torskar hellre än vinner på osportsliga grunder
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wennerholm
Det finns inget annat ord på det efter sjunde raka förlusten och nollpoängaren för leksingarna.
Nu är det kört.
Nu finns inget hopp.
Blir oroad över hur alla säger att det är kört för Leksand. Tjomme skriver till och med på twitter att vi kan förlora alla som är kvar. Leksand kommer inte gå om oss ändå. Har man torskat sju raka brukar det väl vända förr eller senare?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tror inte att de lag sig (luleå) men de valde då tamejfan den sämsta matchen att inte vilja lira på av alla. För vår del och för deras egen del. Synd. Trodde man krigade mer när det stod viktiga poäng på spel.

Matchen imorgon blir grymt intressant.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Jaja Leksand har ett dreamteam och Cehlin är landslagsmässig antar att det bara är några felstudsar som gör att dom ligger nästsist
Låst