Så kan man ju verkligen inte räkna? Det är ju två omgångar innan vi möter Leksand. Har vi otur så skiljer det bara 1 poäng när matchen drar igång, och då skiljer det bara 4 poäng om vi vinner efter full tid.#10 skrev:Räcker med oavgjort om ni frågar mig.applebay skrev:Vinner DIF mot Leksand så ska det väldigt, väldigt mycket till för att det ska bli kval. +11P på 5 matcher.
SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.DIFwishes skrev: Precis som inom näringslivet håller man "de sina" om ryggen.
Expert.
Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
- Klaudius21
Räcker nog att kryssa mot Leksand när vi möter dem. Innan vi möter dem har de dessa matcher:
Växjö-Leksand
Leksand-Skellefteå
Torskar Leksand dem matcherna vilket allt pekar på kommer ett kryss mot dem innebära att vi har 7 poäng (med målskillnad) till godo på dem med 3 matcher kvar.
Växjö-Leksand
Leksand-Skellefteå
Torskar Leksand dem matcherna vilket allt pekar på kommer ett kryss mot dem innebära att vi har 7 poäng (med målskillnad) till godo på dem med 3 matcher kvar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1 (Ogillar dock att du använder ordet mulatter)Donkels skrev:Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
Oavsett varför annat. Jag ska se matchen igen. Europamästarna Luleå förlorar mot seriens näst sämsta lag på ett ganska udda sätt.
Jag hade velat se grinighet och vilja att vinna. Det brukar de ju bjuda på men men.. det är som det är och Brynäs vann.
Jag hade velat se grinighet och vilja att vinna. Det brukar de ju bjuda på men men.. det är som det är och Brynäs vann.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Tror Skellefteå är för proffessionella för såntSirDIFalot skrev:Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.DIFwishes skrev: Precis som inom näringslivet håller man "de sina" om ryggen.
Vi har en klar nolltolerans mot rasistiska uttryck här! Skärpning.DIFwishes skrev:+1 (Ogillar dock att du använder ordet mulatter)Donkels skrev:Nåja Luleås insats idag står sig ändå slätt mot vad skogsmulatterna under Lückners ledning gjorde mot Mora när dom ställde över i stort sett hela laget och lirade med ett gäng juniorer - har alltid hatat dom där inavlade "heart of hockey" mupparna från Övik...
- SirDIFalot
Aj då, synd.DIFwishes skrev:Tror Skellefteå är för proffessionella för såntSirDIFalot skrev:Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.DIFwishes skrev: Precis som inom näringslivet håller man "de sina" om ryggen.
Expert.
Både Leksand och Brynäs lirar back-to-back mot lag som vilade fredagen (Växjö/Färjestad), lyckas vi knipa två poäng mot alla odds imorgon tror jag att vi är i land.
Så som Leksand spelade idag så tror jag inte någon av matcherna kan ses som säkra förluster.Klaudius21 skrev:Räcker nog att kryssa mot Leksand när vi möter dem. Innan vi möter dem har de dessa matcher:
Växjö-Leksand
Leksand-Skellefteå
Patrick Cehlin är förövrigt rejält på uppgång även om han är poänglös fortfarande. Var bra mot Modo senast och ännu bättre ikväll.
Jag är inte lugn förräns vi har 4 poäng till godo med en match kvar.
-
Äh, vet inte det. Torskar hellre än vinner på osportsliga grunderSirDIFalot skrev:Aj då, synd.DIFwishes skrev:Tror Skellefteå är för proffessionella för såntSirDIFalot skrev:Skönt. Då räknar jag med att Skellefteå lägger sig mot oss för att tacka Säcken för sina år där.DIFwishes skrev: Precis som inom näringslivet håller man "de sina" om ryggen.
- SirDIFalot
Wennerholm
Blir oroad över hur alla säger att det är kört för Leksand. Tjomme skriver till och med på twitter att vi kan förlora alla som är kvar. Leksand kommer inte gå om oss ändå. Har man torskat sju raka brukar det väl vända förr eller senare?Det finns inget annat ord på det efter sjunde raka förlusten och nollpoängaren för leksingarna.
Nu är det kört.
Nu finns inget hopp.
Expert.
Tror inte att de lag sig (luleå) men de valde då tamejfan den sämsta matchen att inte vilja lira på av alla. För vår del och för deras egen del. Synd. Trodde man krigade mer när det stod viktiga poäng på spel.
Matchen imorgon blir grymt intressant.
Matchen imorgon blir grymt intressant.
Jaja Leksand har ett dreamteam och Cehlin är landslagsmässig antar att det bara är några felstudsar som gör att dom ligger nästsist