Vilken musik är mest hockey?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Inlägg av Gårdare »

Tomas skrev:
Jojje skrev:
Gårdare skrev: Det finns snart ett forum för de som vill skaka hand med Järnkaninen. Eller vänta, du vet kanske inte vem det är? :-)
Nej, har inte så stor koll på barnleksaker, men du har det ser jag...
Ha så kul då när du träffar kaninen.
Jojje, du som är vettigt kan väl sluta kasta pajjer nu och det var faktiskt du som körde på med:

Ja, men det du räknade upp är Dålig musik... Vill se tung Hip Hop. Bas som får det att dunka i bröstet, inte usel hårdrock.

Vi lever i 2000 talet nu. Du verkar vara kvar i samma mentala stadie som Ozzy...

Vi kan väl alla acceptera varandas olikheter (och er dåliga smak :wink: :wink: :roll: :wink: ) och försöka hålla en schysst nivå?

Vänligen,
Tomas
---> Tomas

Verkar som om vi är på samma nivå. Dock reserverar jag mig för "Du som är vettig"?

Jag ställer mig inte i ledet var det gäller att "ärva" saker från US. MEN, när man ena dagen gick på hockey=hårdrock, och den andra såg semifinalen mellan Minnesota - LA Lakers=Hipp Hopp, så insåg jag att hårdrock regerar vid sportevenemang.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jodå, Jojje är en klippa och vi måste ju hålla sams nu när vi väl fick ett nytt forum.

Kopplingen till basket var ju lysande och nåt jag inte tänkt på....japp, så är det ju faktiskt. :)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Har så otroligt svårt för hårdrock. Men jag tror att evulutionen kommer att ha sin gång även här. Hårdrocken kommer att dö ut av sig själv.

Tänk dig järnkaminerna skrinna in på isen till tunga beats från Dr Dre... 8)
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Hockey är hårdrock, golf är dansband, skateboarding är hipp hopp.

Tycker vi ska spela 'Paranoid' med Black Sabbath!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hårdrock är förblir en relik från det förflutna. Låt skiten dö nu.

Ingen hårdrock i globen tack!
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jojje skrev:Hårdrock är förblir en relik från det förflutna. Låt skiten dö nu.

Ingen hårdrock i globen tack!
Säg att du skämtar eller retas lite för annars så har du skygglappar likt elefantöron!! :? :lol:

Kan dock hålla med om att det fanns även i det förflutna, d v s har historik, vilket är mer än man kan säga om andra avarter idag. :D

Jag håller med andra här i tråden om att Hip-hop, som jag i ärlighetens namn tycker kan vara riktigt bra emellanåt, liksom är mer skateboard och basket och det utan att vara elak. En hockeyspelare är snabb, elak och hård och jag ser bara inte sambandet till ett slött beat med rhymes om "bitches" och knark och även här utan att vilja retas.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Ja, något annat än hårdrock är inte acceptabelt.
Metallicas Enter Sandman tycker jag låter som en bra introlåt.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jojje skrev:Har så otroligt svårt för hårdrock. Men jag tror att evulutionen kommer att ha sin gång även här. Hårdrocken kommer att dö ut av sig själv.

Tänk dig järnkaminerna skrinna in på isen till tunga beats från Dr Dre... 8)
Det är nog faktiskt mer troligt att Hip-Hopen kommer att dö ut. Metal och alla olika former av hårdrock är så starkt etablerat att du inte behöver oroa dig.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Inte en chans... Hip Hopen tar över på samtliga fronter.

Det är där det finns mest pengar och mest framtid.

När den generationen som växte upp med hårdrock där ut så finns det nog inte mycket kvar. Som tur är.

Eminem - Till i collapse vore en bra låt t ex... Finns många andra som alla skulle ge mer tryck än en mesig rocklåt.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jojje skrev:Inte en chans... Hip Hopen tar över på samtliga fronter.

Det är där det finns mest pengar och mest framtid.

När den generationen som växte upp med hårdrock där ut så finns det nog inte mycket kvar. Som tur är.

Eminem - Till i collapse vore en bra låt t ex... Finns många andra som alla skulle ge mer tryck än en mesig rocklåt.
Men är du allvarlig eller retas du?

Efter år av Hip-hop, Eminen, filmer med mycket mer så säljer ju Hultsrfred, helt plötsligt, ut och tjänar mer pengar än på många år med mestadels N-Y-A metal-akter!! Var du inte med i mitt tidigare resonemang? OK, Slayer är inga småungar men de bevisar ju bara bredden.

Tips, gå in på Sweden Rocks hemsida och kolla "boarden" och åldrarna där! Det är mängder av unga som gillar detta vilket jag trodde att Hultsfred var bevis för.

Kolla festivalerna i Europa, kolla band som AC/DC, Metallica och Maiden m fl....vad är det du inte ser?????

Lyssna på Mansons "Beautiful People" och se hur mesigt det är.

Eller går jag bara på dina provokationer nu? :twisted:

Du verkar liksom inte kunna separera personlig smak och vitt tänkande, d v s jag tycker inte Hip-hop är dåligt men det känns inte helt rätt för mestadels vita iskrigare liksom och som nån nämner så finns det ju i skateboard och basket, räcker inte det?

Jag ser dock att dina argument om "samtliga fronter", "generationer" och "mesig hårdrock" inte svarar på en enda av våra frågeställningar så det känns ändå som om du står i ett hörn och blundar. :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Hårdrock kommer aldrig dö ut, den börjar ju en ny storhetstid nu.

Men hip-hop i Globen?

Visst, om det är basket.
Det blir inte trovärdigt med hip-hop om det gäller ishockey.
Svart mans musik dundrar ut i högtalarna medans kritvita människor bestiger isen.
Hur fel låter inte det?
Som om man skulle spela hårdrock på en basketmatch, det skulle aldrig funka.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Cellus
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Musik debatter i ett hockey forum.. Ja ja =P

Queen - Show must go on, den är rätt bra faktis den kan användas som intro.

Jojje - "Ingen hårdrock i globen tack!"
Ingen hip hop i Globen/Hovet som intro, tack! Du hade en liten slinga med Latin Kings "softa neeer", det var lagom ^^
Sen hur du får rock till mesigt får inte jag ihop. T.ex Metallica - Sad but true, den är inte mesig. Men Nazareth - Love hurst är mesig.

Sen om man kollar hockey album som släpps ut (Hockey anthams m.fl.) så är det mesta dels rock. Varför? Hockey är hårt, rock är hårt.

Jag har för mig att Djurgården hade förrut ett rätt lugnt o skönt intro ála John Williams typ.. Eller så minns jag fel, om jag minns rätt, någon som vet vad jag menar?
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Tomas

Inlägg av Tomas »

Ja fan, det är sant, inte är det hip-hop på de samlings-hockey-plattor som kommut ut! :)

Jojje, du får nog lägga din subjektiva smak åt sidan nu. Eller som nån annan förslog i nån annan tråd då....kanske vi kan vara lite schyssta och fundera på t ex Beastie Boys?

Show Must Go On är ju, trots att Queen är mina största hjältar någonsin, lite för soft och "snäll". De har dock en mängd andra låtar som skulle funka men jag vill nog ha något ännu hårdare tror jag....i alla fall som intro och sedan så kan man ju bredda spelet lite under resten av matchen så att Jojje får sina 50 cent och Eminem. :)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Tomas skrev:Men är du allvarlig eller retas du?

Efter år av Hip-hop, Eminen, filmer med mycket mer så säljer ju Hultsrfred, helt plötsligt, ut och tjänar mer pengar än på många år med mestadels N-Y-A metal-akter!! Var du inte med i mitt tidigare resonemang? OK, Slayer är inga småungar men de bevisar ju bara bredden.

Tips, gå in på Sweden Rocks hemsida och kolla "boarden" och åldrarna där! Det är mängder av unga som gillar detta vilket jag trodde att Hultsfred var bevis för.

Kolla festivalerna i Europa, kolla band som AC/DC, Metallica och Maiden m fl....vad är det du inte ser?????

Lyssna på Mansons "Beautiful People" och se hur mesigt det är.

Eller går jag bara på dina provokationer nu? :twisted:

Du verkar liksom inte kunna separera personlig smak och vitt tänkande, d v s jag tycker inte Hip-hop är dåligt men det känns inte helt rätt för mestadels vita iskrigare liksom och som nån nämner så finns det ju i skateboard och basket, räcker inte det?

Jag ser dock att dina argument om "samtliga fronter", "generationer" och "mesig hårdrock" inte svarar på en enda av våra frågeställningar så det känns ändå som om du står i ett hörn och blundar. :wink: :wink: :wink:

Jag är 100% allvarlig. Anlednigen till att Hio Hop artister inte säljer ut hultsfred är att Hip Hop anhängare inte är samma typ av människor. De gillar inte att drägga runt i smutsiga kläder, bli jagad av bajsmannen och bo i ett risigt tält.

Ungefär som att du inte kommer att hitta Sveriges ekonomiska elit på älvsjöbadet. Även om det är mer folk där.
Användarvisningsbild
Carcol

Inlägg av Carcol »

Nog för att det är otroligt givande att läsa om Älvsjöbadet, Ozzys mentala status, den ekonomiska eliten och så vidare... Debattera musiksmak kan man ju göra till döddagar och det finns fortfarande inget rätt och fel. Däremot kanske hockeypubliken har en preferens och nu har ju detta finurliga forumet en omröstningsfunktion så...*hintar*
Skriv svar