Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Bigge skrev:Folk här inne brukar snacka om att värva en klassspelare/måltjuv

Brynäs hittade tydligen en.

PAVEL BRENDL!!!

Och DIF???

Anger?

Visst långt tid kvar, men med tanke på hur många spelare vi redan har så lär det inte rulla in många nya ansikten precis med det som sin specialitet(måltjuv)
Kan ju bara hoppas att Bengan, och Linkan fortsätter producerar nästa säsong.
Ska inte säga för mycket. Som ngn sa här inne, det är på isen det avgörs och inte på pappret.

Men man blir lite skraj när man läser vilka alla andra lag värvar.

enda fördelen är att Mora mist sin bästa spelare, så då lär de också va ett lag som slåss i bottenstriden ;)
Mora har förövrigt ersatt Brendl med en i mina ögon ännu bättre spelare, Toni Dahlman. Mora vet hur man bygger lag av ur en liten budget, all heder åt de!
Bild
Difarn

Inlägg av Difarn »

Tyvärr!

Vi får förbereda oss för den nedre regionen, i tabelen, även kommande säsong!!!!!
Vad är styrelsens ambition NU när andra föreningar är mitt uppe i satsningar med värvningar?
Byt därför ut sittande styrelse nu!
Det är för föreningen mer viktigt att existera än att enskild styrelseledamot sprätter omkring på Globen som någonting Gud sänt till jorden!
isolerad

Inlägg av isolerad »

Brendl kommer inte göra ett skvatt i Brynäs. Inte en chans att han kommer funka under Boork. Jag gissar på att halvvägs in i säsongen kommer han vara petad och vilja lämna brynäs.

Och för övrigt kan man alltid hoppas att DIF hitttar någon intressant spelare under VM.
i
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Nog tjatat om Brendl.. Kan Branko Radivojevic vara nåt?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5676
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
djjjj

Inlägg av djjjj »

Difarn skrev:Tyvärr!

Vi får förbereda oss för den nedre regionen, i tabelen, även kommande säsong!!!!!
Vad är styrelsens ambition NU när andra föreningar är mitt uppe i satsningar med värvningar?
Byt därför ut sittande styrelse nu!
Det är för föreningen mer viktigt att existera än att enskild styrelseledamot sprätter omkring på Globen som någonting Gud sänt till jorden!
Tyck vad du vill om styrelsen, jag tycker om dom+om man skulle byta ut dom nu hade varit dödsdömt och byta sportchef nu hade varit riktigt korkat all info hade försvunnit då.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

PAVEL BRENDL!!!

Och DIF???

Anger?

Visst långt tid kvar, men med tanke på hur många spelare vi redan har så lär det inte rulla in många nya ansikten precis med det som sin specialitet(måltjuv)
Ska inte säga för mycket. Som ngn sa här inne, det är på isen det avgörs och inte på pappret.

enda fördelen är att Mora mist sin bästa spelare, så då lär de också va ett lag som slåss i bottenstriden ;)
Oj, va Brynäs kommer ångra sig! Ett tre-årskontrakt med Brendl, den lataste spelaren i Elitserien. Trots att han gjorde flest mål denna säsong hade han ändå minus i +/- statistiken. Bra jobbat!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Kall-El skrev:finputsas med 1-2 namn

Håller inte riktigt med där, med tanke på att dem bara har en målvakt som har kontrakt, dem har tappat två backar i Ward och Hjalmarsson plus att dem inte väljer att signa ett nytt kontrakt med Jens Svensson plus att Kavanagh som dem värvade i januari inte får någon förlängning så behövs det mer än 1-2 spelare för deras del.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Bjurling_39 skrev:Nog tjatat om Brendl.. Kan Branko Radivojevic vara nåt?
Han skulle nog va nåt... Han gjorde 11 poäng på 10 matcher i Luleå 04-05 :wink:
Användarvisningsbild
tdk
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Dif_in_my_heart skrev:
Han skulle nog va nåt... Han gjorde 11 poäng på 10 matcher i Luleå 04-05 :wink:

Och vem ska betala han ?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Varför skulle han lämna NHL?
i
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Styrelsen har visat sig vilja ha pengar för minsta lilla djurgårdsspelare men nu så är det väl bara att riva kontraktet. Grymt skönt om det blir av.

Artikel i NWT
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Förstår inte varför Mora som borde ha sämre budget än vi kan värva fler klassspelare.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Delvis för att vi redan har några killar som tjänar skapligt. Som Ölvestad, Otto, Linkan, Falk och Thomas Johansson. Tyvärr är det bara Linkan och Ölvestad av dom presterar över en hel säsong.
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Rocker skrev:

PAVEL BRENDL!!!

Och DIF???

Anger?

Oj, va Brynäs kommer ångra sig! Ett tre-årskontrakt med Brendl, den lataste spelaren i Elitserien. Trots att han gjorde flest mål denna säsong hade han ändå minus i +/- statistiken. Bra jobbat!
Nu när Boork har Brynäs är spelarnars styrande av laget historia (som tex Pär Djoos var skadad (fast på torken))....
Brendl är en lat jävla skit lagspelare... Men får han lira som han vill med rätt omgivining är han totalt livsfarlig...
Jag tror faktiskt att Brynäs är nästa års "dark horse"..
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
yoda

Inlägg av yoda »

Min magkänsla säger mig att Edvin kommer att göra bra ifrån sig i DIF, hade samma känsla angående Timmy P. Är lite förvånad över att många är så extremt negativa till denna värvning. Visserligen räcker inte denna värvning på långa vägar för att lyfta DIF men det lär väl komma fler värvningar.

PS. Ser att jag postat meddelandet i fel tråd.
Skriv svar