Tycker ni förringar FBKs insats. De gjorde exakt som mot LHC senast och spelade en nästan felfri tredje period både framåt och bakåt samtidigt som de tvingade oss till långa byten när vi försökte med motsatsen. Med de skadebortfall vi hade och den uppenbara skillnaden i spelarmaterial så är jag inte böjd att totaksåga laget annat än sista tio femton.SirDIFalot skrev:Bli utspelade och åka och knuffas på folk sekunden efter dom har spelat bort pucken brukar vara synonymt med att "kriga" för vissa.Morwin skrev:vilken jävla match tittade du på ? Dem stog ju som 20 pensionärer på isen i 2 perioder och bara tittade :@A23 skrev:Så trött på er.
Först ska vi värva, sen ska vi sparka sen ska vi lyfta upp junisar....
Inför nästa match kan jag hålla med om att vi kan ta med 1 junis. Men inte inför ikväll.
Killarna krigar sig blodiga, fleury är rätt ensam om att kunna passa och HELT ensam om att kunna skjuta direkt. Näst intill varje gång han skjuter så blir det farligt. Han är dessutom ok i egen zon. Grymt att han kasta sig handlöst och täckte skott idag. Något som många andra inte gör.
Bli lite jävla realistiska. Vi har varenda poängstark spelare förutom Högström och Ljung borta idag och ändå krigar vi på och är inte ovärda ett kryss mot kommundopade fbk.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Re: SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Tråkigt med att alla Djurgårdssupportrar låter sin frustration över det otroligt jobbiga skade- och sjukdomsläget gå ut över laget och ledarna som gör en otrolig kämpainsats i kväll.
Vi förlorar faktiskt med uddamålet med en kvitteringschans i slutsekunderna.
Som om en eller två juniorer kunde ändrat på det? I stället kunde en junior lika gärna blivit übernervös och gjort en grov avgörande tabbe. Hade vi sagt OK till det bara för att det var en junior? AOM, 6 och 56 har ju knappast fått sådana marginaler av de skribenter här på forumet som ropar efter juniorer nu.
JAG ÄR STOLT ÖVER DEN INSATS MAN GJORDE IKVÄLL!
Som om en eller två juniorer kunde ändrat på det? I stället kunde en junior lika gärna blivit übernervös och gjort en grov avgörande tabbe. Hade vi sagt OK till det bara för att det var en junior? AOM, 6 och 56 har ju knappast fått sådana marginaler av de skribenter här på forumet som ropar efter juniorer nu.
Senast redigerad av minalman den 2015-02-14 19:50:04, redigerad totalt 4 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Doyle
Jag tänker så här. Visst vi förlorar. Men jävla vad vi krigar. Med lite flyt idag hade vi rånat fbk på 1 el 2 pinnar. Sen det positiva är ju att vi kanske kan ställa 5 utvilade o heltaggade spelare på isen när allt avgörs i de 4-5 sista omgångarna då leksand o brunsås slitit hårt på sina spetsspelare. Det kan bli vår räddning till play in spel o nytt kontrakt 

- SirDIFalot
Kan du inte utveckla vad du tycker var så bra idag? Du säger att det var en otrolig kämpainsats. Förklara gärna vad du menar med det.minalman skrev:Tråkigt med att alla Djurgårdssupportrar låter sin frustration över det otroligt jobbiga skade- och sjukdomsläget gå ut över laget och ledarna som gör en otrolig kämpainsats i kväll.
Som om en eller två juniorer kunde ändrat på det? I stället kunde en junior lika gärna blivit übernervös och gjort en grov avgörande tabbe. Hade vi sagt, OK till det bara för att det var en junior. AOM, 5 och 56 har ju knappast fått sådana marginaler av de skribenter hör på forumet som ropar efter juniorer nu.
Vann vi en endast närkamp efter minut 20?
Expert.
- minalman
Jag tyckte mig se ett lag som efter sina förutsättningar faktiskt gjorde 100% av vad de klarar av och att samtliga ansträngde sig till sitt yttersta. Det kallar jag att kämpa. Att de sedan inte är bättre än så här är väl bara att acceptera.SirDIFalot skrev:Kan du inte utveckla vad du tycker var så bra idag? Du säger att det var en otrolig kämpainsats. Förklara gärna vad du menar med det.minalman skrev:Tråkigt med att alla Djurgårdssupportrar låter sin frustration över det otroligt jobbiga skade- och sjukdomsläget gå ut över laget och ledarna som gör en otrolig kämpainsats i kväll.
Som om en eller två juniorer kunde ändrat på det? I stället kunde en junior lika gärna blivit übernervös och gjort en grov avgörande tabbe. Hade vi sagt, OK till det bara för att det var en junior. AOM, 5 och 56 har ju knappast fått sådana marginaler av de skribenter hör på forumet som ropar efter juniorer nu.
Vann vi en endast närkamp efter minut 20?
Om någon i laget varit en smula bättre hade vi kunnat vinna. Men tyvärr tror jag inte vi har ett bättre lag än så här och då väljer jag att hylla insatsen de faktiskt gör.
Jag kan väl kontra med att fråga vem i dagens laguppställning som egentligen borde ha spelat bättre? När t.o.m. Saviano och Alvarez nätar har vi snudd på överpresterat...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Sir2muchalot tror att vårt j20 skulle vunnit idag.
- SirDIFalot
Nej, jag har skrivit att jag tror att ett par juniorer förmodligen inte hade gjort någon skillnad för resultatet. Men du ser väl vad du vill se.A23 skrev:Sir2muchalot tror att vårt j20 skulle vunnit idag.
Expert.
- Lidingö DIF
Ni andra kan få bråka om resten. För min del är det spelet i numerärt överläge som får mig att kräkas i munnen. Vi krigar på hjälpligt i fem mot fem, men i numerärt överläge har vi absolut NOLL strategi....FANIMEJ NOLL!! Oftast hamnar vi i 30 sekunders eget burskydd innan vi sedan slår en icing. Man behöver inte försvara sig mot DIF i numerärt underläge för vi vet inte ens hur vi ska ta oss ur egen zon. Den ansvarige för PP bör seriöst se över sitt karriärsval.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Kolla presskonferansen så ser du varför dom inte spelade,SirDIFalot skrev:Nej, jag har skrivit att jag tror att ett par juniorer förmodligen inte hade gjort någon skillnad för resultatet. Men du ser väl vad du vill se.A23 skrev:Sir2muchalot tror att vårt j20 skulle vunnit idag.
- SirDIFalot
Ja usel anledning. Redan före Marcus blev sjuk så hade vi ju inte ens 12 friska forwards.#10 skrev:Kolla presskonferansen så ser du varför dom inte spelade,SirDIFalot skrev:Nej, jag har skrivit att jag tror att ett par juniorer förmodligen inte hade gjort någon skillnad för resultatet. Men du ser väl vad du vill se.A23 skrev:Sir2muchalot tror att vårt j20 skulle vunnit idag.
Expert.
Nä, men kan tänka mig att eftersom Holm gjort det bra så valde man att inte ändra.SirDIFalot skrev:Ja usel anledning. Redan före Marcus blev sjuk så hade vi ju inte ens 12 friska forwards.#10 skrev:Kolla presskonferansen så ser du varför dom inte spelade,SirDIFalot skrev:Nej, jag har skrivit att jag tror att ett par juniorer förmodligen inte hade gjort någon skillnad för resultatet. Men du ser väl vad du vill se.A23 skrev:Sir2muchalot tror att vårt j20 skulle vunnit idag.
Det är otroligt pinsamt att läsa hur DIFs "supportrar" gnäller som om vi hade åkt ur SHL!
Vad fan är det med er?
Laget drabbades först av ett sistaminutenavhopp så att en back tvingas spela forward.
Därefter åker Hank in i målet och skadar sig så att han inte kan fullfölja.
Trots detta gör vi 2 mål och leder med 2-0 efter första och 2-1 efter andra men orkar inte stå emot i tredje men förlorar bara med uddamålet och var ytterst nära en reducering. Det är jäkligt strongt gjort och skall enbart berömmas.
Vad fan är det med er?
Laget drabbades först av ett sistaminutenavhopp så att en back tvingas spela forward.
Därefter åker Hank in i målet och skadar sig så att han inte kan fullfölja.
Trots detta gör vi 2 mål och leder med 2-0 efter första och 2-1 efter andra men orkar inte stå emot i tredje men förlorar bara med uddamålet och var ytterst nära en reducering. Det är jäkligt strongt gjort och skall enbart berömmas.
- ANTECKNINGSBLOCK
Förjävla tragikomiskt att de personer som var SÅ jävla emot avgå-ropen under match nu själva buar ut inte styrelsen utan spelarna på isen.
Hylla mn och försvara kaarel går bra under match då dessa absolut inte får buas ut.
Tydligen är det dock OK att bua ut krigarna som tog upp DIF i år.
Utöver detta sitter det fortfarande parasiter i klacken.
Dessa personer borde bli livstidsavstängda från Djurgårdsmatcher då klacken är subventionerad för sång.
Hylla mn och försvara kaarel går bra under match då dessa absolut inte får buas ut.
Tydligen är det dock OK att bua ut krigarna som tog upp DIF i år.
Utöver detta sitter det fortfarande parasiter i klacken.
Dessa personer borde bli livstidsavstängda från Djurgårdsmatcher då klacken är subventionerad för sång.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Man hört ju folk i klacken varje match som påpekar att stämningen är usel och att det är fågelholkar överallt och nu börjar även jag ledsna. Jag ger allt varje match men nu börjar jag att tappa lusten rejält när hälften bara står tysta. Vad fan har småbarn och gamla kärringar i klacken att göra? Kan vi inte göra någon särskild informationsruta vid bokning av klackbiljetter? Typ när man ska gå vidare ifrån köp så kommer en stor popup ruta med texten "Jag lovar och försäkrar att göra allt för att skapa stämning och sjunga med i ramsorna nu när jag köpt en subventionerad klackbiljett" och sedan en ruta där man kryssar i att man godkänner det.
Jag flyttar till sittplats nästa säsong om det ska vara såhär.
Jag flyttar till sittplats nästa säsong om det ska vara såhär.
Avskaffa tre mot tre.
- Lidingö DIF
Mycket nöjd med detta förslag. Jag sitter på A11 och ikväll likväl tidigare matcher hör jag ett bra mycket bättre drag ifrån vänster hörn än vår kortsida. Det kan nog snart bekräftas att tillresta börjar få självförtroende att de kan sjunga ut oss på hemaplan (vilket de gör) och de börjar därför öka i antal. "10 bönder klappar i otakt" känns rätt pinsamt när de är 500 och driver på bra mycket bättre än vår s.k. klack eller vad man nu kan kalla det.Mattias_87 skrev:Man hört ju folk i klacken varje match som påpekar att stämningen är usel och att det är fågelholkar överallt och nu börjar även jag ledsna. Jag ger allt varje match men nu börjar jag att tappa lusten rejält när hälften bara står tysta. Vad fan har småbarn och gamla kärringar i klacken att göra? Kan vi inte göra någon särskild informationsruta vid bokning av klackbiljetter? Typ när man ska gå vidare ifrån köp så kommer en stor popup ruta med texten "Jag lovar och försäkrar att göra allt för att skapa stämning och sjunga med i ramsorna nu när jag köpt en subventionerad klackbiljett" och sedan en ruta där man kryssar i att man godkänner det.
Vill dock tillägga att det finns en härlig grupp i klacken som hela tiden sjunger beundransvärt och ni ska ha ett stort tack. Ni är dock tyvärr i minoritet nuförtiden.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16