SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Hovet 16.00 - Be there.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Hoppas vi på läktaren kan bjuda till lite på lördag! Kommer en hel drös med sexfingrade värmlänningar som annars kommer sjunga ut oss...
Vad ska man annars tro om resultatet? FBK är givetvis revanschsugna efter nederlaget sist och dessutom extra taggade pga deras vargpacksatsning. Så 1-3 känns väl inte helt orealistiskt? Vårt mål kommer från en Sören-retur efter PP-skott av Gejsern.
Vad ska man annars tro om resultatet? FBK är givetvis revanschsugna efter nederlaget sist och dessutom extra taggade pga deras vargpacksatsning. Så 1-3 känns väl inte helt orealistiskt? Vårt mål kommer från en Sören-retur efter PP-skott av Gejsern.
Här är man verkligen kluven.
Kan vi fortsätta spela på vårat grundspel som i matchen igår? Ja, då tror jag på vinst.
Ska vi ännu en gång hoppa tillbaka efter en vinst till Hawaiihockey och sjabbla bort pucken i 50 min? Nej, då vinner FBK.
Jag hoppas att Nyman fått ordning på defensiven för resten av säsongen och att man spelar lika kontrollerat imorgon. Hade varit sjukt skönt med en till trepoängare.
Kan vi fortsätta spela på vårat grundspel som i matchen igår? Ja, då tror jag på vinst.
Ska vi ännu en gång hoppa tillbaka efter en vinst till Hawaiihockey och sjabbla bort pucken i 50 min? Nej, då vinner FBK.
Jag hoppas att Nyman fått ordning på defensiven för resten av säsongen och att man spelar lika kontrollerat imorgon. Hade varit sjukt skönt med en till trepoängare.
Det är på sin plats att någon uppfostrar Jensen imorgon. Hans blindside på Mackan kostade oss en forward. Inte skada men prata med. Lite handfast.
I övrigt?`Hoppas Waillin gör självmål.
I övrigt?`Hoppas Waillin gör självmål.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Det kommer ju inte hända, gissar jag på.Skidlöparn skrev:Hoppas vi på läktaren kan bjuda till lite på lördag! Kommer en hel drös med sexfingrade värmlänningar som annars kommer sjunga ut oss...
Det finns en chans att vi vinner, men Koskiranta gör definitivt mål.
- Jim Morrison

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kan gå precis HUR som helst, alla gissningar är lika bra och lika värdelösa.. finns fan inget att gå på när man ska tippa på vårt kära lag, allt är 100% random!
Hoppas på 3p, nöjd med 2p, sur för 1p och skriker i en kudde girlstyle för 0p.
Hoppas på 3p, nöjd med 2p, sur för 1p och skriker i en kudde girlstyle för 0p.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Förlust.
5-2 Fbk.
5-2 Fbk.
-
Min magkänsla säger: Står Tellan förlorar vi, får Armalis återigen förtroende vinner vi.
[/quote]
Tvärtom känner jag. Armalis har aldrig tidigare varit bra två gånger i rad.Kalliasson skrev:Min magkänsla säger: Står Tellan förlorar vi, får Armalis återigen förtroende vinner vi.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och därför kommer det förevigt vara så resten av han karriär.Manijock skrev:
Tvärtom känner jag. Armalis har aldrig tidigare varit bra två gånger i rad.
Hur många gånger den här säsongen har han fått stå två matcher i rad ens? En? Två?
Expert.
Efter matchen senast tror (och hoppas jag) att Armalis får en ny chans. Han får helt enkelt stå tills DIF förlorar. NHL style.
På något vis verkar vi mer desperata och kämpar mer när Mantas står, liksom att vi vet "-Tellan står inte idag, kanske måste hjälpa målisen mer".SirDIFalot skrev:Och därför kommer det förevigt vara så resten av han karriär.Manijock skrev:
Tvärtom känner jag. Armalis har aldrig tidigare varit bra två gånger i rad.
Hur många gånger den här säsongen har han fått stå två matcher i rad ens? En? Två?
Men Mantas var ju säkerheten själv på straffarna, låt honom stå mot "de sexfingrade".
Kanske var en turmask den nya målishjälmen, två skott tog ju i virket.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109