SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Re: SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015
Sen står Mikael Tellqvist också.
Man vägrar ge juniorerna chansen och man vägrar spela Armalis när han faktiskt spelat hur bra som helst, i en bortamatch, mot Frölunda.
Avgå gärna Säcken, snälla.
Man vägrar ge juniorerna chansen och man vägrar spela Armalis när han faktiskt spelat hur bra som helst, i en bortamatch, mot Frölunda.
Avgå gärna Säcken, snälla.
Vart någonstans finns svaret?Manijock skrev:Är du full? Vi ska hålla stenhårt i alla A-lagsspelare vi har. Hälften är ju för fan på skadelistan.Enbom skrev:Herregud, skeppa Deilert.
Men kan ni släppa det här jävla snacket om Vejdemo nu. Han har bortamatch idag och kan med andra ord inte spela med oss. Vi har redan fått svaret!
Men Guter är ju också skadad/sjuk.SirDIFalot skrev:Guter hade ju varit vår bästa forward om han kastades in i det här laget.ciirree skrev:Haha lite så.SirDIFalot skrev:Idag har jag inga krav på poäng i alla fall. Ge mig en poäng och alla är hjältar.
Undrar hur juniorerna tänker vid ett sånt här läge. Att man aldrig riktigt får chansen och att man ställer en back som forward i tredjelinan liksom.
Tänk om vi inte hade tagit in Hage? Haha kaos.
Och ja, man skulle vilja höra vad Bernhardt eller Vejdemo har för samtal med sina agenter en dag som denna.

Vejdemo verkar skadad. Bernhardt och Davidsson spelar dock. Någon av dessa kunde varit uppsatt som extraspelare redan innan Sören inte kunde.Manijock skrev:Är du full? Vi ska hålla stenhårt i alla A-lagsspelare vi har. Hälften är ju för fan på skadelistan.Enbom skrev:Herregud, skeppa Deilert.
Men kan ni släppa det här jävla snacket om Vejdemo nu. Han har bortamatch idag och kan med andra ord inte spela med oss. Vi har redan fått svaret!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Även om Sörensen var frisk igår, så tycker jag det är märkligt att låta J20-laget åka iväg utan att behålla minst en spelare här när man bara har 11 friska forwards. (Tio idag).
Jag ser helst att man har 13 forwards med sig till varje match.
Jag ser helst att man har 13 forwards med sig till varje match.
Expert.
- SirDIFalot
Även om Sören var frisk igår så hade vi ju inte ens 12 friska forwards vid det laget.mb81 skrev:Vejdemo verkar skadad. Bernhardt och Davidsson spelar dock. Någon av dessa kunde varit uppsatt som extraspelare redan innan Sören inte kunde.Manijock skrev:Är du full? Vi ska hålla stenhårt i alla A-lagsspelare vi har. Hälften är ju för fan på skadelistan.Enbom skrev:Herregud, skeppa Deilert.
Expert.
Fan Melodifestivalen känns ganska het ikväll endå, med tanke på läget nu.
Precis det jag sa väl?SirDIFalot skrev:Även om Sören var frisk igår så hade vi ju inte ens 12 friska forwards vid det laget.mb81 skrev:Vejdemo verkar skadad. Bernhardt och Davidsson spelar dock. Någon av dessa kunde varit uppsatt som extraspelare redan innan Sören inte kunde.Manijock skrev:Är du full? Vi ska hålla stenhårt i alla A-lagsspelare vi har. Hälften är ju för fan på skadelistan.Enbom skrev:Herregud, skeppa Deilert.
Om det handlar om vem som spelar trettonde forward så kan de lika gärna spela mycket i j20 än några få byten med a-laget. Men nu skulle laget förbättras med Berhardt och Davidsson i laget.
- SirDIFalot
Ja, det var mer för att stämma in i vad du sa.mb81 skrev:Precis det jag sa väl?SirDIFalot skrev:Även om Sören var frisk igår så hade vi ju inte ens 12 friska forwards vid det laget.mb81 skrev:Vejdemo verkar skadad. Bernhardt och Davidsson spelar dock. Någon av dessa kunde varit uppsatt som extraspelare redan innan Sören inte kunde.Manijock skrev:Är du full? Vi ska hålla stenhårt i alla A-lagsspelare vi har. Hälften är ju för fan på skadelistan.Enbom skrev:Herregud, skeppa Deilert.
Om det handlar om vem som spelar trettonde forward så kan de lika gärna spela mycket i j20 än några få byten med a-laget. Men nu skulle laget förbättras med Berhardt och Davidsson i laget.
Och A-lagsverksamheten är ju såklart mycket viktigare än J20-lagets framgångar.
Expert.
-
så du håller Guter över Ljungh?SirDIFalot skrev:Guter hade ju varit vår bästa forward om han kastades in i det här laget.ciirree skrev:Haha lite så.SirDIFalot skrev:Idag har jag inga krav på poäng i alla fall. Ge mig en poäng och alla är hjältar.
Undrar hur juniorerna tänker vid ett sånt här läge. Att man aldrig riktigt får chansen och att man ställer en back som forward i tredjelinan liksom.
Och ja, man skulle vilja höra vad Bernhardt eller Vejdemo har för samtal med sina agenter en dag som denna.
- SirDIFalot
Jag gillar inte att jämföra forwards med centrar.olympusPr1me skrev:så du håller Guter över Ljungh?SirDIFalot skrev:Guter hade ju varit vår bästa forward om han kastades in i det här laget.ciirree skrev:Haha lite så.SirDIFalot skrev:Idag har jag inga krav på poäng i alla fall. Ge mig en poäng och alla är hjältar.
Expert.
Läget är ju nästan som förra matchen, enda skillnaden är att Sören är borta och de flesta här verkar överens om att han inte tillfört så mycket på sistone.
Hur många trodde på oss i förra matchen? I princip ingen och ändå spelade vi ut fhc i 2 perioder. Egentligen inget dåligt läge idag heller, ingen som tror på vinst nu vilket gör att grabbarna kan slappna av och köra järnet. Värre som mot modo då alla krävde vinst, eller hur?
Hur många trodde på oss i förra matchen? I princip ingen och ändå spelade vi ut fhc i 2 perioder. Egentligen inget dåligt läge idag heller, ingen som tror på vinst nu vilket gör att grabbarna kan slappna av och köra järnet. Värre som mot modo då alla krävde vinst, eller hur?
Ni kan kalla mig Saida!seppuko skrev:Såg ni, coachning på hög nivå. Jocke inne på tek, vinner och byter till Sören. Dock är han iskall idag, på g att bli sjuk kanske? Han var ju stekhet bara för två dagar sedan.
(Om det nu är sjukdom det handlar om, men det kan man ju hoppas på)
För övrigt, oddsen för vinst blev ju inte bättre i och med detta, men som alltid, nu måste andra kliva fram

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Varför ställer vi inte upp med sämsta möjliga lag varje match då? Om det innebär mindre press och större chans till vinst.BigJ skrev:Läget är ju nästan som förra matchen, enda skillnaden är att Sören är borta och de flesta här verkar överens om att han inte tillfört så mycket på sistone.
Expert.
Sörensen sjuk. Bättre än skadad iaf.