SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 47: Djurgårdens IF - FBK 14/2 2015

Inlägg av Manijock »

sm910 skrev:
SirDIFalot skrev:
sm910 skrev:Mantas Armalis har vid två tillfällen fått stå två gånger i rad (från start) den här säsongen:
BIF-DIF (30/10-14): 89,19%, 33/37
ÖHK-DIF (1/11-14): 83,33%, 15/18
&
DIF-FHC (06/1-15): 100%, 28/28
BIF-DIF (08/1-15): 90%, 36/40.

För liten sample size för att dra några säkra slutsatser såklart av siffrorna allena.
För att vara på säkra sidan tycker jag att vi aldrig startar honom två matcher i rad igen. Frågan är varför det gick bra i Mora bara? Märkligt ;)
Ska man vara seriös går det såklart inte att slå fast mycket utifrån såhär lite data, men jag vet inte om tiden i Mora motsäger Manijocks resonemang riktigt. Jag kollade de två säsonger i Mora där han inte var självklar förstemålvakt utan delade uppdraget med andra (Emil Lindbom 10/11 i J20 SuperElit, Daniel Hansen/Andreas Ollikainen 09/10 i J20 SuperElit).

J20 Superelit norra + norr vår/forts., 09/10 + 10/11. Exkl. matcher där han inte spelar hela.
När han står sin första match i rad: 91,2% (561/615 skott) - GAA: 2,8 - SAA: 32,4 (18 matcher)
När han står sin andra match i rad: 85,9% (243/283 skott) - GAA: 5,0 - SAA: 35,4 (8 matcher)
När han står sin tredje match i rad: 87,0% (100/115 skott) - GAA: 5,0 - SAA: 38,3 (3 matcher)
När han står sin >1:a match i rad: 86,4% (456/528 skott) - GAA: 4,8 - SAA: 35,2 (15 matcher)

På den lilla statistiken ser det onekligen ut som Mantas har svårt att förvalta förnyat förtroende när han slåss om förstaspaden.
Förresten, Bohjaaaaaa.

Visste det, enkel psykologi :wink: Förklarar kanske även varför just SirDIF för en gångs skull INTE kastar statistiken i plytet på en när man kommer med en hypotes.

Nu röstar jag för en back to the topic. Mantas kommer att stå. Det är jag tämligen övertygad om. I övrigt utgår jag från exakt samma lag. I bästa fall!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BigJ skrev:Lyssna nu på sirDIF a lot of messages. :D

Sparka Säcken, trots att han tog upp laget till SHL och trots att vi inte ligger sist vilket alla trodde
Sparka Challe, nej visst nej han har ju redan lämnat, men jävlar vilket dåligt jobb han gjorde
Bänka Jocke, trots att han kanske är den bästa kapten vi kan ha och att han är en bidragande orsak att vi ligger där vi ligger
Fyll laget med juniorer, trots att våra tränare uppenbarligen tycker annorlunda
Ta in NHL proffs, trots att det inte finns pengar och bli sur när så inte sker
Osv.

Sorry, kunde inte låta bli....
Tror du har fått det mesta om bakfoten. Det är ett bra val att ha Säcken under den här säsongen där vi har än mer begränsade resurser än vanligt och verkligen måste spela destruktiv hockey. Men det är ohållbart i längden om vi ska bli mer än ett lag som försöker undvika kvalspel. Challe tycker jag inte alls har gjort ett bra jobb med tanke på vilka skumma allsvenska breddvärvningar han tog in, hans övertro på unga backar och avsaknad av egentlig spets.

Jocke är en bra kapten men inte en förstacenter sett till hans kvaliteter på isen. Han hade nog varit unisont hyllad här om han istället fått leda en tredjekedja och ett andra-PP istället för att få ha spelat som han gjort nu, vilket till och med Jocke erkänt själv inte är riktigt optimalt. Fyll inte laget med juniorer, utan ta upp dom 2-3 stycken som är för bra för J20-nivån och verkligen kan göra skillnad.

Och vilka NHL-proffs syftar du på? Murray?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sm910
Säsongskort: Ja

Inlägg av sm910 »

Sparka Säcken, trots att han tog upp laget till SHL och trots att vi inte ligger sist vilket alla trodde
Sparka Challe, nej visst nej han har ju redan lämnat, men jävlar vilket dåligt jobb han gjorde
Bänka. , trots att han kanske är den bästa kapten vi kan ha och att han är en bidragande orsak att vi ligger där vi ligger
Osv.

Fast vi kan ju inte ta tränare eller övrig sportslig organisations hållning i vissa frågor som objektiv sanning om den optimala lösningen, då vore ju dessutom all diskussion överflödig. Om något hedrar det ju snarare SirDIF att han har kommit till en egen slutsats, som han kan motivera och argumentera för med rimliga, genomtänkta resonemang.

Nog om metadebatt. Kaffebönderna brukar vara ett rött skynke, vår enda rejäla rival utöver råttpacket, men idag är det mest en skräckblandad förtjusning och fasa över vår egen situation som präglar känslorna inför match. En bubbla som lär brista när man bryskt inser att det står en storsatsning från dretland på andra sidan Johanneshovs Isstadion. Då håller det inte att fortsätta som vi gjort på läktaren. Skitsamma vad grupperingar, organisationer eller personer gör, gjort eller inte gjort. Skitsamma vad alla fågelholkar gör runtomkring. Var och en som ställer sig på vår klackläktare stjäl från klubbkassan genom att stå tyst, att folk runtomkring är ingen ursäkt för att få göra detsamma - det betyder bara att man är den ende som kommer ha heder kvar efteråt. Full hals. 3x20.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

sm910 skrev:Nog om metadebatt. Kaffebönderna brukar vara ett rött skynke, vår enda rejäla rival utöver råttpacket, men idag är det mest en skräckblandad förtjusning och fasa över vår egen situation som präglar känslorna inför match. En bubbla som lär brista när man bryskt inser att det står en storsatsning från dretland på andra sidan Johanneshovs Isstadion. Då håller det inte att fortsätta som vi gjort på läktaren. Skitsamma vad grupperingar, organisationer eller personer gör, gjort eller inte gjort. Skitsamma vad alla fågelholkar gör runtomkring. Var och en som ställer sig på vår klackläktare stjäl från klubbkassan genom att stå tyst, att folk runtomkring är ingen ursäkt för att få göra detsamma - det betyder bara att man är den ende som kommer ha heder kvar efteråt. Full hals. 3x20.
+1
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tar med hela familjen, fruga och barn, idag. Visa hjärta (hedra dagen) ! Gör oss stolta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bänka Jocke, trots att han kanske är den bästa kapten vi kan ha och att han är en bidragande orsak att vi ligger där vi ligger
Osv.

Tror du att det där är mina åsikter? Stämmer ju inte in på en enda punkt.

Har aldrig uttryckt en önskan att sparka Säcken eller Challe. Eller att bänka Jocke. Eller att "fylla laget" med juniorer.

NHL proffs??
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Färjestad är det lag vi haft lättast för i årets serie. Så givetvis blir det torsk nu!
DIFtorped
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFtorped »

Äääh, Mega BikBÖK skall bara nedkämpas det e bara så!
Tollefsen ska ångra att han lämnade sitt skitland ( förlåt Espen ), hugg, hacka, sparka, DÖDA, gör vad fan som helst bara det trillar in det tre pinnar på kontot inget annat gäller, TRE PINNAR!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Mina förväntningar är avgrundslåga så jag klarar i princip vad som helst bara jag slipper höra en klack som blir utsjungda av 30 tillresta och först hörs riktigt rejält när de buar ut laget. Ja, utöver det så kan jag leva med resten.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
BloodBride

Inlägg av BloodBride »

Jodå, det här tar vi. Straffsegern mot fisk senast stärkte tuppkammen hos oss. Han den där Wallin kliver av rinken gråtandes efter att ha fått ett par tacklingar samtidigt som Bärsen har klappat in ett par baljor.

Så jodå, det här vinner vi!!
DIFilicious

Inlägg av DIFilicious »

Lidingö DIF skrev:Mina förväntningar är avgrundslåga så jag klarar i princip vad som helst bara jag slipper höra en klack som blir utsjungda av 30 tillresta och först hörs riktigt rejält när de buar ut laget. Ja, utöver det så kan jag leva med resten.
Bild

riktigt säker på det?
mb81

Inlägg av mb81 »

Ingen Sörensen och Deilert och Holm som forwards.
Känns tungt!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Asså herregud vilken jippo uppställning.

Ingen Sörensen. Man fortsätter köra Holm istället för Vejdemo och Deilert(!) in som forwardi tredjelinan? Herregud Säcken.

http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/209165

Edit: Deilert har ett bra skott som han ännnu inte fått utnyttja. Kanske kan det som forward nu. Hade dock mycket hellre sett en junior där.
Senast redigerad av ciirree den 2015-02-14 14:56:59, redigerad totalt 1 gånger.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Jaha. Tror alla mina förhoppningar nyss dog ut :lol: Och det snackades förra matchen att det måste varit SHLs genom tidernas blekaste forwardsuppsättning..

Färjestad till 2.30? Jo jag tackar
Senast redigerad av Glory1 den 2015-02-14 14:48:40, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

Skulle den här uppställningen hålla i allsvenskan?
Skriv svar