Vet inte vad prispengen ligger på idag men har för mig att det var 1 000 000 för någon säsong sedan.Henke_F skrev:Dom skulle ju kunna öka prispengen för att vinna grundserien. Vad är det för summa nu? Borde ju vara 5-10mille. Så skulle det ju vara en liten morot för att vara bäst under längst tid under säsongen. Men skulle dom öka det nu så har väl norrlands-gnaget ett försprång och blir ännu rikare bara.mb81 skrev:Klart det ska vara vinna eller försvinna om man ska ha ett slutspel. Ska man snacka i rättvisetermer är det väl mest rättvist med bara en rak serie där man möter alla lika många gånger hemma och borta och inget slutspel.
Skulle väl dessutom bli ett jävla väntade för det laget som går raka vägen till finalen jämfört med de som går från loserbracket.
Finns det någon tävling som kör det här systemet?
SHL 2014-15
-
Re: SHL 2014-15
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Avskaffa tre mot tre.
Varför går svensk hockey med på att vara en farmarliga till NHL? Jag förstår att SHL aldrig kommer kunna tävla med NHL... Men KHL-lag blir ju tvungna att köpa loss spelare från sina kontrakt som de har här i Sverige medan NHL-lagen bara plockar spelare. Varför är det inte mer likt fotbollen?
OBS. Ingen aning om vart jag ska placera detta inlägg, så mod får gärna placera om, om jag lyckades med något galet..
OBS. Ingen aning om vart jag ska placera detta inlägg, så mod får gärna placera om, om jag lyckades med något galet..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
SHL 2014-15
Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Vinner man serien har man immunitet nästa år från att degraderas?JohanPez skrev:Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Varför detta behov av att krångla till det (Expedition Robinson skickar sina hälsningar)? Lag 1 kommer för övrigt att få en plats i CHL varje år, vilket är en tillräcklig bonus i mina ögon. Ska vi ha kvar ett slutspel istället för att övergå till en rak serie får man helt enkelt finna sig i att livet är hårt och att en förstaplats i serien inte innebär mycket annat än ett enklare motstånd i kvartsfinalen.Sjöwall skrev:Vinner man serien har man immunitet nästa år från att degraderas?JohanPez skrev:Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
-
Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
Djurgårdens IF
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
HA laget börjar hemma. Sedan har SHL laget fyra hemma.DIFVästertorp skrev:Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
Avskaffa tre mot tre.
Rösta! För er som inte har gjort det!
Gillar ändå idén med Robinson-tema. 8 lag till slutspel, 2 i ingenmansland och 4 de fyra sämsta hamnar i örådet? Bara de 8 första lagen får rösta vilket lag som ska åka ur, de får fler röster baserat på placering i grundserien. Vinnaren blir immun om de skulle hamna i örådet året efter?Puckey skrev:Varför detta behov av att krångla till det (Expedition Robinson skickar sina hälsningar)? Lag 1 kommer för övrigt att få en plats i CHL varje år, vilket är en tillräcklig bonus i mina ögon. Ska vi ha kvar ett slutspel istället för att övergå till en rak serie får man helt enkelt finna sig i att livet är hårt och att en förstaplats i serien inte innebär mycket annat än ett enklare motstånd i kvartsfinalen.Sjöwall skrev:Vinner man serien har man immunitet nästa år från att degraderas?JohanPez skrev:Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
För att göra det lite mer sportsligt rättvist kan man även låta lagen få börja med ett par röster på sig, även detta baserat på placering i grundserien.
Avgå Jocke.
Modo ser ut att kunna plocka poäng mot Växjö och ser man till sluttabellen kan mycket väl vår förlust mot dem senast vara det bästa som hänt oss då de har anledning att kriga ända in i sista matchen mot Brynäs. Ett helt avsågat Modo tjänar vi absolut inte på.
-
Skulle jag få bestämma så skulle 11an i SHL få 4 hemmamatcher och 12an 3 hemmamatcher, samtidigt som den bättre placerade i HA får fördel av sin placering med fler hemmamatcher. Det ska svida att komma sist i SHL och det ska belönas att komma högt/högst placerad i HA.DIFVästertorp skrev:Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Vi möter ju hiv på tisdag. Hoppas vi på att de fortsätter ösa in mål bakåt, eller vad vore bäst för oss?crike skrev:Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Jag tror att vi blir ett perfekt trendbrott för dem.Jimpen skrev:Vi möter ju hiv på tisdag. Hoppas vi på att de fortsätter ösa in mål bakåt, eller vad vore bäst för oss?crike skrev:Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Avgå Jocke.