SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kalliasson

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

Henke_F skrev:
mb81 skrev:Klart det ska vara vinna eller försvinna om man ska ha ett slutspel. Ska man snacka i rättvisetermer är det väl mest rättvist med bara en rak serie där man möter alla lika många gånger hemma och borta och inget slutspel.

Skulle väl dessutom bli ett jävla väntade för det laget som går raka vägen till finalen jämfört med de som går från loserbracket.
Finns det någon tävling som kör det här systemet?
Dom skulle ju kunna öka prispengen för att vinna grundserien. Vad är det för summa nu? Borde ju vara 5-10mille. Så skulle det ju vara en liten morot för att vara bäst under längst tid under säsongen. Men skulle dom öka det nu så har väl norrlands-gnaget ett försprång och blir ännu rikare bara.
Vet inte vad prispengen ligger på idag men har för mig att det var 1 000 000 för någon säsong sedan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

Varför går svensk hockey med på att vara en farmarliga till NHL? Jag förstår att SHL aldrig kommer kunna tävla med NHL... Men KHL-lag blir ju tvungna att köpa loss spelare från sina kontrakt som de har här i Sverige medan NHL-lagen bara plockar spelare. Varför är det inte mer likt fotbollen?

OBS. Ingen aning om vart jag ska placera detta inlägg, så mod får gärna placera om, om jag lyckades med något galet..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
JohanPez

SHL 2014-15

Inlägg av JohanPez »

Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

JohanPez skrev:
Mattias_87 skrev:Prispengen ligger på en miljon ja, lite lågt kan jag hålla med om. Att vinna serien ska ge något extra. Fast man kanske kan ge något annat än pengar som bonus?
Skulle inte ta i något ens med tång som inte är rena pengar från SHL, allt de tar i blir till skit.
Vinner man serien har man immunitet nästa år från att degraderas?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Sjöwall skrev:
JohanPez skrev:
Varför detta behov av att krångla till det (Expedition Robinson skickar sina hälsningar)? Lag 1 kommer för övrigt att få en plats i CHL varje år, vilket är en tillräcklig bonus i mina ögon. Ska vi ha kvar ett slutspel istället för att övergå till en rak serie får man helt enkelt finna sig i att livet är hårt och att en förstaplats i serien inte innebär mycket annat än ett enklare motstånd i kvartsfinalen.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

DIFVästertorp skrev:Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
HA laget börjar hemma. Sedan har SHL laget fyra hemma.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Rösta! För er som inte har gjort det!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Puckey skrev:
Sjöwall skrev:
JohanPez skrev:
Varför detta behov av att krångla till det (Expedition Robinson skickar sina hälsningar)? Lag 1 kommer för övrigt att få en plats i CHL varje år, vilket är en tillräcklig bonus i mina ögon. Ska vi ha kvar ett slutspel istället för att övergå till en rak serie får man helt enkelt finna sig i att livet är hårt och att en förstaplats i serien inte innebär mycket annat än ett enklare motstånd i kvartsfinalen.
Gillar ändå idén med Robinson-tema. 8 lag till slutspel, 2 i ingenmansland och 4 de fyra sämsta hamnar i örådet? Bara de 8 första lagen får rösta vilket lag som ska åka ur, de får fler röster baserat på placering i grundserien. Vinnaren blir immun om de skulle hamna i örådet året efter?

För att göra det lite mer sportsligt rättvist kan man även låta lagen få börja med ett par röster på sig, även detta baserat på placering i grundserien.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Modo ser ut att kunna plocka poäng mot Växjö och ser man till sluttabellen kan mycket väl vår förlust mot dem senast vara det bästa som hänt oss då de har anledning att kriga ända in i sista matchen mot Brynäs. Ett helt avsågat Modo tjänar vi absolut inte på.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

DIFVästertorp skrev:Nån som vet vilka som börjar hemma i kvalmatcherna? SHL-lag eller de underifrån? För SHL-laget har väl såklart 4 hemma. Fy fan vad nervigt det kommer bli. För jag räknar med att vi kommer dit...
Skulle jag få bestämma så skulle 11an i SHL få 4 hemmamatcher och 12an 3 hemmamatcher, samtidigt som den bättre placerade i HA får fördel av sin placering med fler hemmamatcher. Det ska svida att komma sist i SHL och det ska belönas att komma högt/högst placerad i HA.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

crike skrev:Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Vi möter ju hiv på tisdag. Hoppas vi på att de fortsätter ösa in mål bakåt, eller vad vore bäst för oss?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jimpen skrev:
crike skrev:Vår match i all ära men Örebro - Hiv. Wow. Vet inte om Andreas kommer gråta på träningen imorgon eller om han får spelarna att gråta. Någon kommer gråta iaf.
Vi möter ju hiv på tisdag. Hoppas vi på att de fortsätter ösa in mål bakåt, eller vad vore bäst för oss?
Jag tror att vi blir ett perfekt trendbrott för dem.
Avgå Jocke.
Låst