Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.
Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas! :D
Bild
Puckey

Inlägg av Puckey »

Rocky3000 skrev:
Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.
Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas! :D
Josefson sitter tyvärr på envägskontrakt och skulle förlora alldeles för mycket pengar på att komma hem redan till nästa säsong. Lyckas han inte etablera sig på allvar säsongen 15/16 tror jag att han mycket väl kan komma hem säsongen därefter för att avlösa (den eventuelle) Mårtensson, eftersom få klubbar lär erbjuda honom ett envägskontrakt med så skral poängproduktion. Förutsatt att vi klamrar oss kvar i SHL och har ordning på ekonomin tror jag att vi lär se både Josefson och Staffan till säsongen 16/17. Sen är det alltid trevligt att drömma förstås!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Puckey skrev:
Rocky3000 skrev:
Josefson sitter tyvärr på envägskontrakt och skulle förlora alldeles för mycket pengar på att komma hem redan till nästa säsong. Lyckas han inte etablera sig på allvar säsongen 15/16 tror jag att han mycket väl kan komma hem säsongen därefter för att avlösa (den eventuelle) Mårtensson, eftersom få klubbar lär erbjuda honom ett envägskontrakt med så skral poängproduktion. Förutsatt att vi klamrar oss kvar i SHL och har ordning på ekonomin tror jag att vi lär se både Josefson och Staffan till säsongen 16/17. Sen är det alltid trevligt att drömma förstås!
Så sant som det är skrivet! Då får man hoppas till säsongen 16/17 att Jacob drar på sig Djurgårdströjan igen då med andra ord :wink:
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Offensiva lirare i all ära, men snälla DIF signa tillbaka Dogge hit till nästa säsong!

Bild

Bara att se han i ett annat lag än DIF gör ont i mig, men det kanske jag är ensam om, vad vet jag ..
Bild
Rix

Inlägg av Rix »

Rocky3000 skrev:Offensiva lirare i all ära, men snälla DIF signa tillbaka Dogge hit till nästa säsong!

Bild

Bara att se han i ett annat lag än DIF gör ont i mig, men det kanske jag är ensam om, vad vet jag ..
Ehm, du lär ju haft ont i hjärtat rätt många år nu då, Dogge har ju trots allt 16 matcher i DIF.

Visst nu får alla tycka olika och vi alla vet att Douglas gillar DIF och vem hans morfar är, men en del får honom att låta som en DIF legend och att vi inte värvade honom var det värsta vi kunde göra. Återigen snubben har gjort 16 matcher i DIF, valde bort oss i början av säsongen för att få en sista chans till NHL / KHL, när de sket sig ville han hit men då sa ledningen nej. Svårare än så behöver det inte vara.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
Rocky3000 skrev:Offensiva lirare i all ära, men snälla DIF signa tillbaka Dogge hit till nästa säsong!

Ehm, du lär ju haft ont i hjärtat rätt många år nu då, Dogge har ju trots allt 16 matcher i DIF.

Visst nu får alla tycka olika och vi alla vet att Douglas gillar DIF och vem hans morfar är, men en del får honom att låta som en DIF legend och att vi inte värvade honom var det värsta vi kunde göra. Återigen snubben har gjort 16 matcher i DIF, valde bort oss i början av säsongen för att få en sista chans till NHL / KHL, när de sket sig ville han hit men då sa ledningen nej. Svårare än så behöver det inte vara.
14 matcher om man ska vara noga.
Expert.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tåls väl att ta upp med jämna mellanrum.

Dessa spelare sitter på utgående kontrakt inför nästa säsong (enligt aftonbladet)

Simon Gysbers, 27, back

Markus Nordlund, 29, back

Robin Norell, 19, back

Mikael Ahlén, 26, forward

Joakim Eriksson, 38, forward

Damien Fleury, 28, forward

Michael Holmqvist, 35, forward

Sebastian Lauritzen, 31, forward

Marcus Nilson, 36, forward

Mikael Samuelsson, 38, forward

Steve Saviano, 33, forward

På lån säsongen ut: Linus Arnesson
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Benjamin L. Willard skrev:Tåls väl att ta upp med jämna mellanrum.

Dessa spelare sitter på utgående kontrakt inför nästa säsong (enligt aftonbladet)

Simon Gysbers, 27, back

Markus Nordlund, 29, back

Robin Norell, 19, back

Mikael Ahlén, 26, forward

Joakim Eriksson, 38, forward

Damien Fleury, 28, forward

Michael Holmqvist, 35, forward

Sebastian Lauritzen, 31, forward

Marcus Nilson, 36, forward

Mikael Samuelsson, 38, forward

Steve Saviano, 33, forward

På lån säsongen ut: Linus Arnesson
Det enda namnet som känns säkert av dem är väl Robin Norell (åtminstone om vi säkrar kontraktet i SHL). Vore iaf dumt av honom att åka över andra sidan pölen för att sen få lira en hel säsong i AHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
hoppas vi ej får det så kan vi ta in AOM istället.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
hoppas vi ej får det så kan vi ta in AOM istället.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Båda lär spela här nästa säsong.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Då får vi hoppas nästa år blir hans år, detta året var väl Falks, min nya favoritback.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.

Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )

Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.

Saviano kanske om han är billig.

Den enda som man verkligen borde förlänga med är Norell.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Kall-El skrev:Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.

Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )

Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.

Saviano kanske om han är billig.

Den enda som man verkligen borde förlänga med är Norell.
Jag skulle bli ganska förvånad om man inte förlänger med fler av dessa spelare. Vi har det tajt ekonomiskt även om det är ljusare nu än vad det tidigare varit. Vi tog in mycket från allsvenskan denna säsong av just den anledningen, och jag tror inte vi har ekonomi att ersätta alla dessa spelare rakt av med andra som då ska göra jobbet bättre. Med det sagt så håller jag ändå med dig. Frågan man kan ställa är dock vilka mål DIF har rent sportsligt och hur man väljer att värva för att uppnå dessa mål.
Jag är inte arg, och inte besviken.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Skulle va intressant o veta hur mkt plus vi går vid ett play in och slutspel.. Fylla Globen några gånger eventuellt ...

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Låst