Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas!Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.

Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas!Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.
Josefson sitter tyvärr på envägskontrakt och skulle förlora alldeles för mycket pengar på att komma hem redan till nästa säsong. Lyckas han inte etablera sig på allvar säsongen 15/16 tror jag att han mycket väl kan komma hem säsongen därefter för att avlösa (den eventuelle) Mårtensson, eftersom få klubbar lär erbjuda honom ett envägskontrakt med så skral poängproduktion. Förutsatt att vi klamrar oss kvar i SHL och har ordning på ekonomin tror jag att vi lär se både Josefson och Staffan till säsongen 16/17. Sen är det alltid trevligt att drömma förstås!Rocky3000 skrev:Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas!Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.
Så sant som det är skrivet! Då får man hoppas till säsongen 16/17 att Jacob drar på sig Djurgårdströjan igen då med andra ordPuckey skrev:Josefson sitter tyvärr på envägskontrakt och skulle förlora alldeles för mycket pengar på att komma hem redan till nästa säsong. Lyckas han inte etablera sig på allvar säsongen 15/16 tror jag att han mycket väl kan komma hem säsongen därefter för att avlösa (den eventuelle) Mårtensson, eftersom få klubbar lär erbjuda honom ett envägskontrakt med så skral poängproduktion. Förutsatt att vi klamrar oss kvar i SHL och har ordning på ekonomin tror jag att vi lär se både Josefson och Staffan till säsongen 16/17. Sen är det alltid trevligt att drömma förstås!Rocky3000 skrev:Om jag får drömma så vill jag se Jacob Josefson i DIF nästa säsong! Hoppas, hoppas!Enbom skrev:Jag tror inte vi får se vare sig Thoresen eller Mårtensson i Djurgården nästa säsong, men visst kan man drömma alltid.
Ehm, du lär ju haft ont i hjärtat rätt många år nu då, Dogge har ju trots allt 16 matcher i DIF.Rocky3000 skrev:Offensiva lirare i all ära, men snälla DIF signa tillbaka Dogge hit till nästa säsong!
Bara att se han i ett annat lag än DIF gör ont i mig, men det kanske jag är ensam om, vad vet jag ..
14 matcher om man ska vara noga.Rix skrev:Ehm, du lär ju haft ont i hjärtat rätt många år nu då, Dogge har ju trots allt 16 matcher i DIF.Rocky3000 skrev:Offensiva lirare i all ära, men snälla DIF signa tillbaka Dogge hit till nästa säsong!
Bara att se han i ett annat lag än DIF gör ont i mig, men det kanske jag är ensam om, vad vet jag ..
Visst nu får alla tycka olika och vi alla vet att Douglas gillar DIF och vem hans morfar är, men en del får honom att låta som en DIF legend och att vi inte värvade honom var det värsta vi kunde göra. Återigen snubben har gjort 16 matcher i DIF, valde bort oss i början av säsongen för att få en sista chans till NHL / KHL, när de sket sig ville han hit men då sa ledningen nej. Svårare än så behöver det inte vara.
Det enda namnet som känns säkert av dem är väl Robin Norell (åtminstone om vi säkrar kontraktet i SHL). Vore iaf dumt av honom att åka över andra sidan pölen för att sen få lira en hel säsong i AHL.Benjamin L. Willard skrev:Tåls väl att ta upp med jämna mellanrum.
Dessa spelare sitter på utgående kontrakt inför nästa säsong (enligt aftonbladet)
Simon Gysbers, 27, back
Markus Nordlund, 29, back
Robin Norell, 19, back
Mikael Ahlén, 26, forward
Joakim Eriksson, 38, forward
Damien Fleury, 28, forward
Michael Holmqvist, 35, forward
Sebastian Lauritzen, 31, forward
Marcus Nilson, 36, forward
Mikael Samuelsson, 38, forward
Steve Saviano, 33, forward
På lån säsongen ut: Linus Arnesson
hoppas vi ej får det så kan vi ta in AOM istället.SirDIFalot skrev:Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
Båda lär spela här nästa säsong.Morwin skrev:hoppas vi ej får det så kan vi ta in AOM istället.SirDIFalot skrev:Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Då får vi hoppas nästa år blir hans år, detta året var väl Falks, min nya favoritback.SirDIFalot skrev:Jag tror vi får behålla Norell nästa år. Chicago har väldigt tjockt med backprospects i AHL just nu.
Jag skulle bli ganska förvånad om man inte förlänger med fler av dessa spelare. Vi har det tajt ekonomiskt även om det är ljusare nu än vad det tidigare varit. Vi tog in mycket från allsvenskan denna säsong av just den anledningen, och jag tror inte vi har ekonomi att ersätta alla dessa spelare rakt av med andra som då ska göra jobbet bättre. Med det sagt så håller jag ändå med dig. Frågan man kan ställa är dock vilka mål DIF har rent sportsligt och hur man väljer att värva för att uppnå dessa mål.Kall-El skrev:Skönt att det inte är många av de kontrakten som går ut som behöver förlängas.
Skulle dock gärna se att man gav Lauritsen en chans till på ett billigt kontrakt. ( Kanske är jag dock för optimistisk beträffande spelaren. )
Tror Jocke lägger av och då vill jag nog gärna se ett kontrakt till Honken för att inte tappa två rutinerade centrar samma sommar.
Saviano kanske om han är billig.
Den enda som man verkligen borde förlänga med är Norell.