Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Pogue Mahone »

lozoogin skrev:
SirDIFalot skrev:
lozoogin skrev:
Pogue Mahone skrev:Fan så mycket skit ni spyr ut omkring er ''snorungarna'' snackar om derad skyldigheter, entitlement society passar väl knappast in på dem som gör så jäääävla mkt jobb med tifo etc utan att få någonting för det förutom glädjen att stötta DIF. Ni ska verka så jävla duktiga och bevisa att ni minsan var på rätt sida i detta... spyr ta mig fan. Får ni aldrig nog av eran självgodhet? Ni är fan ännu en anledning till varför mitt hockeysug är helt dött just nu och jag inte dyker upp på matcherna.
Nånting får dom väl.......Nämligen kraftigt subventionerade säsongskort.
Vad menar du?
Jo jag uppfattar det som du stödjer grupperingen som gapar "avgå styrelsen" på våra matcher. Du skriver de gör så jäääävla mycket jobb med tifo o.d utan att få något tillbaka. Jag tycker oxå de gör ett jäääävla bra jobb med tifo o.d men att de inte skulle få nåt tillbaka från DIF hockey är fel! DIF hockeys sätt att tacka klacken är att subventionera säsongskorten kraftigt ner till 995 kr (tror jag det kostar) Där många andra betalar upp till 8000 kr för sitt säsongskort. Jag uppskattar klackens tifogrejor, det är bra men jag tar definitivt avstånd från "avgå styrelsen"-gapet.
lozoogin du blandar ihop mig och SirDIFalot en del sen slänger du dig med siffror som inte stämmer. Menar du att TIFO killarna fick köpa säsongskort för 995kr? eller drog du bara till med något?

Sen var mitt inlägg inte om mig, jag gör inte ett piss för tifon förutom att skänka de slantarna jag har på fickan när hinkarna går runt, tyvärr, önskar jag kunde göra mer men risken är att när folk då ser tifot relaterar till något en 2 åring har ritat med krita.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Man får väl ge Ottosson rätt i hans farhågor angående värvningen av Nilsson. Det känns som att den tighta lagkänslan vi hade innan försvunnit, och utan den platsar vi inte i elitserien. http://www.hockeysverige.se/2015/01/13/ ... ket-plats/
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

puttedif2 skrev:Man får väl ge Ottosson rätt i hans farhågor angående värvningen av Nilsson. Det känns som att den tighta lagkänslan vi hade innan försvunnit, och utan den platsar vi inte i elitserien. http://www.hockeysverige.se/2015/01/13/ ... ket-plats/
Det får vi nog reda på först efter säsongen när/om någon uttalar sig om förhållandena i omklädningsrummet.
Vi hade börjat dippa rätt rejält redan innan så utan mer info inifrån kan man aldrig påstå att detta är facit av en/ett par värvningar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Om det var rätt att värva MN eller inte låter jag vara osagt, men jag ställer mig frågande till hur Säcken använder honom. Om man nu anser sig ha värvat en bra spelare vilket ju är vad man gått ut med så kan man väl inte låta killen harva i vad som på pappret är vår sämsta kedja.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

DIF-DIF skrev:Om det var rätt att värva MN eller inte låter jag vara osagt, men jag ställer mig frågande till hur Säcken använder honom. Om man nu anser sig ha värvat en bra spelare vilket ju är vad man gått ut med så kan man väl inte låta killen harva i vad som på pappret är vår sämsta kedja.
Kan ju vara lite intressant att se honom tillsammans med Honken och Henrik nu när Ahlen är avstängd nästa match.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Benjamin L. Willard skrev:
DIF-DIF skrev:Om det var rätt att värva MN eller inte låter jag vara osagt, men jag ställer mig frågande till hur Säcken använder honom. Om man nu anser sig ha värvat en bra spelare vilket ju är vad man gått ut med så kan man väl inte låta killen harva i vad som på pappret är vår sämsta kedja.
Kan ju vara lite intressant att se honom tillsammans med Honken och Henrik nu när Ahlen är avstängd nästa match.
Nej, det skulle vara jävligt ointressant. Faktiskt. Som DIF-DIF skrev, han måste användas på ett bättre sätt.
Benjamin L. Willard

pulverapa skrev:
Nej, det skulle vara jävligt ointressant. Faktiskt. Som DIF-DIF skrev, han måste användas på ett bättre sätt.
Fast nu gör han ju inte så mycket mer än att brunka. Ser honom som en lite mer teknisk och passningssäker Ahlen ändå. Tror han och Honken och sedan Hank framför mål kan göra rätt mycket nytta.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Sören - Mackan - Fällström ser jag gärna när Fällström är tillbaka. Om jag inte missminner mig hittade Sören och Mackan varandra rätt bra när de litade ihop.
Benjamin L. Willard

sPTNC skrev:Sören - Mackan - Fällström ser jag gärna när Fällström är tillbaka. Om jag inte missminner mig hittade Sören och Mackan varandra rätt bra när de litade ihop.
Ser hellre Ljung mellan dom två.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

sPTNC skrev:Sören - Mackan - Fällström ser jag gärna när Fällström är tillbaka. Om jag inte missminner mig hittade Sören och Mackan varandra rätt bra när de litade ihop.
Sören - Ljungh - Fällström
Fleury - Mackan - Samuelsson

Du har nog rätt ang Ljungh.
Men jag vill helt klart ha in Mackan med sina passningar i en bättre formation med spelare runt sig som kan avsluta på bra pass.
Sören och Fleury tycker jag inte ska spela tillsamans utan finnas i varsin kedja för att få ut mest av dem.

Men det känns lite som att det aldrig kommer att hända... Våra kedjor verkar gjutna i betong.
Benjamin L. Willard

sPTNC skrev:
Sören - Ljungh - Fällström
Fleury - Mackan - Samuelsson

Du har nog rätt ang Ljungh.
Men jag vill helt klart ha in Mackan med sina passningar i en bättre formation med spelare runt sig som kan avsluta på bra pass.
Sören och Fleury tycker jag inte ska spela tillsamans utan finnas i varsin kedja för att få ut mest av dem.

Men det känns lite som att det aldrig kommer att hända... Våra kedjor verkar gjutna i betong.
Ja mackan kan säkert göra nytta i den formationen, då Samme och Fleury ofta kommer få pucken rätt vid eventuella avslut. Synd bara att Samme har så pass problem med ljumskarna just nu.
Ja, nästan så man hoppas Jocke skadar sig (Nästan!) för att äntligen få se lite andra formationer.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Fleury-Mackan tror jag också på, gärna med en ganska fysisk spelare som tredjelänk. Hank?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

dutti skrev:Det senaste dygnets 50 sidor forumtjafs (i denna och silly-tråden) är väl bevis nog på vilken effekt den här värvningen fick.

Tycker det pratas överallt om att sammanhållningen i föreningen varit den absolut och i särklass viktigaste framgångsfaktorn när DIF tagit sig upp till elitserien och hittills gjort bra ifrån sig under säsongen. Helt plötsligt är vi i en situation där vi sportsligt är i en formsvacka - Att då göra en värvning som direkt leder till att många oroar sig för slagsmål på läktarna får väl ändå ses som extremt arrogant.

Tänk om delar av läktaren börjar bua på torsdag. Tänk om resten av spelarna väljer att ta Marcus Nilsons parti (vilket de borde) - Helt plötsligt har i ett helt lag som inte känner att de har sina fans i ryggen. Vips var den hemmafördelen borta.

Tänk om
MN INTE höjer sig enormt från sin nuvarande poängskörd - Den skitstormen kommer vår ledning inte kunna ta sig ur.

Tänk om lagets formsvacka fortsätter - Vem ska bryta trenden? Engagemanget på läktarna kommer vi garanterat inte kunna räkna med.

Tänk om
MN gör succé - Sprickorna i supporterled är (som forumdiskussionerna bevisat) redan ett faktum och kommer vidare alienera de som dömt ut MN. Med andra ord blir den direkta konsekvensen av ledningens agerande att majoriteten av deras supporterskara blir dumförklarad.

Att misstroendeförklara de personer som så medvetet försätter föreningen i den här extremt explosiva och riskabla situationen på nästa årsmöte ser jag som en självklarhet.

Hur många poäng behöver Marcus Nilson göra för att hela den här soppan ska vara värt det?

Det ska tilläggas att jag inte har något agg eller lägger någon skuld på just Marcus Nilson, tvärtom har han som många sagt med detta visat prov på starkt DIF-hjärta och stora cohones. Allt mitt missnöje riktar sig helt och fullt mot Djurgården Hockeys nuvarande extremt oansvariga ledning.
Postat: 2015-01-13 00:26:39

"Tänk om..".

Ni som är evigt positiva och stöttar "alltid oavsett" - Hjälp gärna oss andra att hitta tillbaka till glöden. Alla konstruktiva idéer är välkomna.. Själv befinner jag mig i någon sorts apati där all ork är borta, utan tillgång till någon på-knapp.
Du är med oss överallt, Stefan.
Savvis

Inlägg av Savvis »

dutti skrev:
"Tänk om..".

Ni som är evigt positiva och stöttar "alltid oavsett" - Hjälp gärna oss andra att hitta tillbaka till glöden. Alla konstruktiva idéer är välkomna.. Själv befinner jag mig i någon sorts apati där all ork är borta, utan tillgång till någon på-knapp.
Till dutti..
1."Jag bryr mig om dig"
2."Du är inte ensam i detta"
3."Du kan inte lämna / överge Djurgården"
4."Vill du ha en kram?"
5."Det kommer att passera, vi kan rida ut tillsammans."
6."När SHL säsongen är över, jag kommer fortfarande vara här eller på TELE2 arean och så kommer även du."
7."Säg ingenting, bara hålla min hand och jag lyssnar på dig medan vi går till hovet."
8."Allt jag vill är att ge dig en kram och ge dig en axel att gråta på vid en förlust"
9."Hej, du är inte galen ensam det finns minst 8000 till på hovet som är!"
10."Må styrkan i det förflutna HA spegla i din framtid i SHL."
11."Kareel spelar inte tärning med Djurgården."
12."Det finns mirakel! Vi gick helt enkelt upp till SHL."
13."Jag förstår din smärta och jag ger dig min empati"
14."Jag är ledsen att du har så mycket smärta. Men jag tänker inte lämna dig. Jag kommer att ta hand om dig så att du inte behöver oroa dig för att din smärta kan skada mig. "
15."Djurgården är viktig för dig."
16."Om du behöver en vän finns alltid Djurgårdspolarna"

:)
Användarvisningsbild
jbknigts

Inlägg av jbknigts »

Tycker helt klart mackan ska spela center, kan omöjligt göra det sämre än #10.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Skriv svar