SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PATRIK.
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av PATRIK. »

Bara för att egentligen ingenting talar för oss på tis med 10 raka bortatorskar i bagaget så spöar vi Leksand.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Förlust mot Leksand och vi är mer eller mindre klara för kval i mitt tycke.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

Vikas skrev:Förlust mot Leksand och vi är mer eller mindre klara för kval i mitt tycke.
NEJ. Du är bara jävligt negativ. Jämt
Användarvisningsbild
wolsey100
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av wolsey100 »

Modo känns iprincip klart för kvalserien om man tittar på tabellen. Så det är en plats till i kvalserien som ska fyllas och både Brynäs och Leksand harvar där nere.

Fortfarande optimistisk.
PATRIK.

Inlägg av PATRIK. »

wolsey100 skrev:Modo känns iprincip klart för kvalserien om man tittar på tabellen. Så det är en plats till i kvalserien som ska fyllas och både Brynäs och Leksand harvar där nere.

Fortfarande optimistisk.
+1
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vi möter de lag som ligger under oss 4 gånger totalt (Modo 1, Leksand 2 och Brynäs 1).

Man vet aldrig vart man har vårat lag. Men känslan är att vi kan ta Modo hemma och möjligen Brynäs hemma.
Tror vi torskar båda mot Leksand.

Om det är vi, Modo och Leksand med i bottenstriden och allt avgörs i sista omgången. Då har vi detta spelschema: svårast möjliga motståndare för oss.

Linköping-Leksand
Örebro-Djurgården
Brynäs-Modo

Modo och Linköping... ringer det en klocka?
difanda

Inlägg av difanda »

Om man ser på sista matcherna nu så har Leksand 6 av dessa mot lag som i dagsläget ligger 7-12 i tabellen, Brynäs har 5 och vi har 8 matcher. Det borde ju vara en liten fördel för oss förhoppningsvis att vi ha fler matcher mot "sämre" lag.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Brynäs får det nog tufft! Svårt schema och ett tränarbyte som inte fått rätt effekt än så länge iaf! De hade heller inte förväntat sig bottenstrid före säsongen. Fan så viktig match på tisdag nu!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mentalt inställd på att vi åker ur i år.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SHL-folk som vill ha ett Stockholmslag i ligan kan ge oss tillbaka våra sju miljoner nu, innan transferfönstret stänger. De har en vecka på sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
rikkard

Inlägg av rikkard »

De interna mötena med bottenlagen kommer vara mycket avgörande. Är nöjd om vi tar 1 poäng på bortaplan mot huvudkonkurrenterna.

Vi behöver gå tillbaka till grunderna i vårt spel igen d.v.s. fokus på en stark defensiv och spela på omställningar och motståndarnas misstag.
christoffers

Inlägg av christoffers »

När ska dom vinna en match det går för sakta och för dåligt defensiv måste bli bättre och vinna när kamperna i sargen och måste sätta chanserna som man får. Jag tittar på varenda match och jag tyckte dom körde jävligt bra mot hv det va top klass men sen går dom ner sig i stället för att ha samma tempo och allt som dom hade mot hv. Om dom hade den spelet och allt hela tiden så hade dom inte varit där som dom ligger nu. Det är bara mina saker jag tycker sen finns det dom som har en annan uppfattning av det hela.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Ett ord klingar fortfarande i huvudet sen förra säsongen och det är också det ordet som jag har ältat under hela denna säsongen.

Tålamod.

Förra säsongen var vi i princip borträknade från top 3 placeringen när vi istället vann näst intill alla matcher som återstod.
Förhoppningsvis når vi formen i samma skede som vi gjorde förra säsongen denna säsongen.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

sPTNC skrev:Ett ord klingar fortfarande i huvudet sen förra säsongen och det är också det ordet som jag har ältat under hela denna säsongen.

Tålamod.

Förra säsongen var vi i princip borträknade från top 3 placeringen när vi istället vann näst intill alla matcher som återstod.
Förhoppningsvis når vi formen i samma skede som vi gjorde förra säsongen denna säsongen.
det var ju enbart pga säcken.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
ciirree

Inlägg av ciirree »

difanda skrev:Om man ser på sista matcherna nu så har Leksand 6 av dessa mot lag som i dagsläget ligger 7-12 i tabellen, Brynäs har 5 och vi har 8 matcher. Det borde ju vara en liten fördel för oss förhoppningsvis att vi ha fler matcher mot "sämre" lag.
Precis det som är problemet. Vi taggar ju inte till mot sämre lag. Det känns spontant som vi har bättre chans att plocka poäng mot Frölunda i Scandinavium än Leksand i Tegera.

Och detta problem är inte nytt, vi hade samma problem mot bottenlagen i Allsvenskan. Vad tror man egentligen? Att skölden ska vinna åt laget?
Låst